Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin-off fra kuskinntråden

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 14:24   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Spin-off fra kuskinntråden

Vi har ei nesten helt svart ku som jeg lurer på om skal få bli golvteppe når hun er ferdig med jobben sin her på denne siden av de evige beitemarker.

Jeg greier ikke helt å bli enig med meg selv om kuskinn er skrekkelig harry eller litt morsomt/fint/kult, men uavhengig av om det er harry eller ikke:
Er det greit å ha skinnet av ei ku du har kjent på golvet, eller er det for makabert? Bedre med et ukjent storfe?

Gammel 22-11-10, 14:32   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra kuskinntråden

En egen spinnoff

Siden jeg da har både Stella og Litago liggende på gulvet, dvs, Litago er teppe, Stella skal bli sofa/stolputer på kjøkkenet og sikler på Mita og Veslefrikk så er det vel ingen overraskelse at jeg synes det er en fiiin ting

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:35   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Helt OK, men jeg er sikkert preget av å ha vokst opp med å gjette hvilke av småkjeene vi lekte med om våren som var i kjøttkakene vi spiste på høsten.

Gammel 22-11-10, 14:37   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

hvis du først skal ha ei ku på gulvet så er det vel en fin ting at du har kjent henne!!

Gammel 22-11-10, 18:49   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

hvis du først skal ha ei ku på gulvet så er det vel en fin ting at du har kjent henne!!

Ja. Ellers ikke.

Gammel 22-11-10, 14:43   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ser ikke noe problem med det.

Gammel 22-11-10, 14:50   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja. Jeg skulle si at det er helt problemfritt, men jeg vil ikke akkurat sy katta om til en stola når han dør, så svaret hadde kanskje vært et annen om jeg hadde kjent ei ku?

Gammel 22-11-10, 15:00   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt problemfritt, men jeg synes ikke kuskinn i interiør er noe fint. Men det er det svært mange som er uenige med meg i.

Gammel 22-11-10, 15:02   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

"Tenk på hvilket dyr som har blitt flådd for at du skulle få det teppet!"

"Ja, mannen min sitter der borte!"

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:04   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Personlig er jeg ikke så veldig glad i kuskinn som en del av interiøret, men det er først og fremst fordi jeg synes det er ekkelt å gå på. Hvis jeg derimot først skulle hatt et skinn, hadde jeg syntes det var kjempekult å bruke skinnet etter en ku jeg visste navnet på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:04   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Babyen ligger på lammeskinn. Kua blir til teppe. Grisen blir til pølser. Sauen endar som julemiddag. That´s life.

Kanskje blir kuskinn på golvet umoderne ila. nokre år, nett som farga saueskinn vart i si tid. Så kjem det kanskje på mote igjen. Eller det lir same sjebne som det gule og turkise saueskinnet i kjellaren.

Gammel 22-11-10, 19:34   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Babyen ligger på lammeskinn. Kua blir til teppe. Grisen blir til pølser. Sauen endar som julemiddag. That´s life.

Kanskje blir kuskinn på golvet umoderne ila. nokre år, nett som farga saueskinn vart i si tid. Så kjem det kanskje på mote igjen. Eller det lir same sjebne som det gule og turkise saueskinnet i kjellaren.

Har det vært moderne??? Når??

Gammel 22-11-10, 20:11   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har det vært moderne??? Når??

Jeg tror det var et par uker på 80-tallet eller tidlig 90-tall en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:15   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror det var et par uker på 80-tallet eller tidlig 90-tall en gang.

Eg vil tru det var tidleg på 80-talet. Besteforeldrene mine hadde både orange, gul, turkis og rød. Sprekt.

Gammel 22-11-10, 15:06   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det er vel greit, det? Kua blir jo ikke noe mer levende av at du ikke har skinnet på gulvet, og gjenbruk er jo fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:11   #16
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt greit.Jeg har hatt kaninskinn på veggen jeg, etter den mest aggressive kanina jeg noengang har hatt.
Jeg sier det igjen, synd å kaste vakkert skinn.

Gammel 22-11-10, 15:44   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to kyr på gulvet, aner ikke hva de het før de havnet der dog. Ikke helt sikker på om de blir med til Norge. De gjør seg fint på gulvet som har store fliser, men jeg vet ikke om de vil gjøre seg like bra på parkett. Mine kuer er foresten svart med pittelitt hvitt på, og så en brunsvart, langhåret en. IKEA-kuer. Og for de som lurte på pris i den andre tråden - amerikanske IKEA-kuer koster 299$ stykket.

Gammel 22-11-10, 15:11   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kuskinn er fint og har man kjent kua, så er det ikke noe galt i det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:31   #19
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Vi har saueskinn som mannen har slaktet (vel, han slaktet ikke skinnet akkurat da, men) og ku hadde vel blitt det samme. Å ta vare på skinnet er det samme som å ta vare på kjøttet og det andre vi får far dyra. Katter, hunder og andre kjæledyr blir noe annet.

Gammel 22-11-10, 18:46   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Svart kuskinn hørtes faktisk litt fin ut, synes jeg.

Jeg har lyst på skinnet til katten vår etter dens (forhåpentligvis naturlige om 25år død), dumt å ikke ta vare på mykt og godt skinn når dyret uansett er død.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.