|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?Jeg blir så overrasket når jeg ser folk ha tven ganske høyt oppe på veggen, er det ikke fryktelig ubehagelig å se på? Det er vel en vanesak, kanskje. Vi har tven stående på benk (42" LCD) så den er akkurat i høyde med blikket vårt når vi sitter og ser rett frem. Har lest noe om at det er det som er anbefalt.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 24-04-11 kl 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?Vi har den høyere nå som vi har en del større tv enn før, da vi hadde tv på tvbenk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?Vår henger 55 cm over gulvet (underkant på tven altså). Det er da 15 cm over tv-benken. Uansett hva noen måtte si, den får ikke henge en centimeter høyere!
![]() |
#6 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?Min står på tv-benken,ganske enkelt fordi jeg ikke har fått somlet meg til å kjøpe veggfeste ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?
Vi har veggfeste men vår står allikevel på tvbenk fordi jeg enda ikke har funnet en fin nok løsning på det å skjule ledninger, jeg synes det er uhorvelig stygt med ledninger på veggen, dessuten har vi jo spillkonsoller og Altibox PVR og sånt som må stå et sted, så vi må jo ha tv-benk uansett.
![]() |
#8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?Ja,det med ledninger er noe ordentlig herk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?Vår står på en TV-benk, og er visstnok i korrekt høyde for hva som gir best mulig bilde og synsvinkel og slikt, ift. hvor høyt vi sitter. BM: Jeg er ikke hifi-friken.
![]() |
#14 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?Ca en meter tror jeg.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?Vi har TV-en på en TV-benk som fikk bena byttet ut med minimale knotter da 42-tommeren ble byttet ut med en 63-tommer. Det er litt under 70 cm fra gulvet til bunnen av bildet (ikke bunnen av apparatet, altså), og bildedelen av skjermen er nesten 80 cm høy, så det er i underkant av 110 cm fra gulvet til midt på bildet. Det betyr at øyenhøyde er omtrent midt på bildet når jeg sitter i sofaen med rett rygg, så det er ikke så langt unna ideelt.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?
Jeg måtte måle nå, og jeg kom til 53 cm fra gulvet og opp til nederste kant på tven. Men vi ser rett på den, den er i helt perfekt høyde og jeg kunne aldri hatt den høyere. Tror ikke sofaen vår er spesielt lav heller, men kanskje den er det?
![]() |
#17 |
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?Vi har vel ca 1 meter vi også, mannen her har samlet alle kabler i en søylesak |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?
Jeg har sett på sånne søylegreier men jeg har enda ikke sett noe jeg synes er pent.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#20 |
Ja, det så litt høyt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|