Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-11, 20:27   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?

Jeg blir så overrasket når jeg ser folk ha tven ganske høyt oppe på veggen, er det ikke fryktelig ubehagelig å se på? Det er vel en vanesak, kanskje. Vi har tven stående på benk (42" LCD) så den er akkurat i høyde med blikket vårt når vi sitter og ser rett frem. Har lest noe om at det er det som er anbefalt.

Sist redigert av Dixie Diner : 24-04-11 kl 20:33.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:29   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere tven?

Vi har den høyere nå som vi har en del større tv enn før, da vi hadde tv på tvbenk.
Nå har vi tv på vegg over en sjenk, litt uvant med en gang, selv om den ikke er spes høyt på veggen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:32   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår henger 55 cm over gulvet (underkant på tven altså). Det er da 15 cm over tv-benken. Uansett hva noen måtte si, den får ikke henge en centimeter høyere!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:44   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er høyere oppe, den henger på veggen over en benk med stereoanlegget og tv-greiene. Ihverfall en meter opp på veggen. Ikke noe problem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:48   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår henger ca 75/80 cm over gulvet. Det er passe i forhold til sittehøyden i sofaen vår.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 21:38   #6
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Min står på tv-benken,ganske enkelt fordi jeg ikke har fått somlet meg til å kjøpe veggfeste ennå.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 21:41   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Min står på tv-benken,ganske enkelt fordi jeg ikke har fått somlet meg til å kjøpe veggfeste ennå.

Vi har veggfeste men vår står allikevel på tvbenk fordi jeg enda ikke har funnet en fin nok løsning på det å skjule ledninger, jeg synes det er uhorvelig stygt med ledninger på veggen, dessuten har vi jo spillkonsoller og Altibox PVR og sånt som må stå et sted, så vi må jo ha tv-benk uansett.

Gammel 24-04-11, 21:44   #8
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Ja,det med ledninger er noe ordentlig herk! I tv-kroken her er det såpass mye rom rundt benken,så jeg lurer litt på hvordan jeg skal klare å skjule alle ledninger om jeg noengang får somlet meg til å få hengt opp tv'en.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 21:46   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

55 cm er jo veldig lavt? Da må dere jo se ned på den?

Gammel 24-04-11, 21:46   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår står på en TV-benk, og er visstnok i korrekt høyde for hva som gir best mulig bilde og synsvinkel og slikt, ift. hvor høyt vi sitter. BM: Jeg er ikke hifi-friken.

Nå har jeg målt, og det er 55 cm over gulvet. Vi ser rett på vår, men den er jo ganske stor, da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 21:52   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg vil påstå at jeg ser temmelig rett på vår også, som har nederste kant ca en meter fra gulvet. Jeg sitter i en sofa som et ganske vanlig høyde på.

Gammel 24-04-11, 21:58   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er også ca. 1 meter opp på veggen. Perfekt for oss.

Gammel 24-04-11, 22:03   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har den høyt oppe, over peisen. Ca. halvannen meter til underkanten.

Gammel 24-04-11, 22:09   #14
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor høyt oppe på veggen har dere TV-en?

Ca en meter tror jeg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:17   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har TV-en på en TV-benk som fikk bena byttet ut med minimale knotter da 42-tommeren ble byttet ut med en 63-tommer. Det er litt under 70 cm fra gulvet til bunnen av bildet (ikke bunnen av apparatet, altså), og bildedelen av skjermen er nesten 80 cm høy, så det er i underkant av 110 cm fra gulvet til midt på bildet. Det betyr at øyenhøyde er omtrent midt på bildet når jeg sitter i sofaen med rett rygg, så det er ikke så langt unna ideelt.

Gammel 24-04-11, 22:26   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

55 cm er jo veldig lavt? Da må dere jo se ned på den?

Jeg måtte måle nå, og jeg kom til 53 cm fra gulvet og opp til nederste kant på tven. Men vi ser rett på den, den er i helt perfekt høyde og jeg kunne aldri hatt den høyere. Tror ikke sofaen vår er spesielt lav heller, men kanskje den er det?
Jeg ser altså absolutt ikke ned på den, men rett på.

Gammel 24-04-11, 22:42   #17
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har vel ca 1 meter vi også, mannen her har samlet alle kabler i en søylesak
til det formålet, veldig pent faktisk.
Har sjenk under med alt av spillkonsoller etc.

Gammel 24-04-11, 22:49   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi har vel ca 1 meter vi også, mannen her har samlet alle kabler i en søylesak
til det formålet, veldig pent faktisk.
Har sjenk under med alt av spillkonsoller etc.

Jeg har sett på sånne søylegreier men jeg har enda ikke sett noe jeg synes er pent.
Det beste hadde vært om alt av ledninger kunne gjøres helt usynlig. *drømme*

Gammel 24-04-11, 23:44   #19
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det ble for høyt så nå står det bare i foten. Liker det bedre

Gammel 25-04-11, 18:12   #20
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Synes det ble for høyt så nå står det bare i foten. Liker det bedre

Ja, det så litt høyt ut.
Vi har lavere og samlet ledningene i en søyle under, noe lignende denne:

Vi har sjenk foran så søylen lir ikke så framtredende.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.