Sur dame på balkong under oss
Jeg er en normalt hensynsfull person som bryr meg om mine omgivelser. Feks sitter jeg i styret i borettslaget og vi lar ikke barna leke dunkeleker på gulvet før kl 9, vi rister ikke tepper fra balkongen osv.
Jeg bor i blokk med en dame under oss, men jeg er vokst opp i eneboilig, så jeg kan lite om "normale hensyn å ta" når man bor i blokk.
Vennligst belær meg.
Situasjon:
Vi har balkongkasser med pelargonia. Det har også damen under oss, basre at hennes er mye større og finere enn våre. Jeg var nylig ute og stelte de, klippet av de visne og slikt. Visne blomster ble kastet ned på plenen (de fleste her gjør det, har jeg inntrykk av) utenfor balkongen.
Noen blader datt også ned på balkongkassene til damen under oss, bla. fordi noen av blomstene er i ferd med å visne, så de drysser bare jeg tar på planten. (De drysser sikkert litt ellers også).
Hun roper opp fra balkongen at jeg må ta hensyn, hun får så mye bøss fra oss. Jeg skvatt til og ropte beklager tilbake, men klippet meg ferdig så forsiktig jeg kunne.
Er jeg veldig uforsiktig og frekk når det drysser litt ned på henne? Jeg har tenkt at slikt må hun bare regne med (skjønner det kan være småirriterende), på lik linje med at vi må regne med å lukte sigarettene hun røyker på sin veranda. Slik er det å bo i blokk, liksom.
Er jeg på jordet?