Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bevise farskap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 14:27   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Å bevise farskap

Hvordan fungerer dette? Kan en jente som føder et barn oppgi hvem som helst som far til barnet slik at det blir opp til den som blir oppgitt som far å evnt motbevise dette i form av dna-test?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 14:32   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bevise farskap

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kan en jente som føder et barn oppgi hvem som helst som far til barnet slik at det blir opp til den som blir oppgitt som far å evnt motbevise dette i form av dna-test?

Ja, det vil jeg tro, uten å vite noe om hvordan reglene faktisk er. For hva skulle alternativet vært egentlig?

Gammel 21-11-11, 14:39   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hun kan jo det, men han må også signere på at han påtar seg farskapet før hennes opplysning er noe mer enn en påstand. Medmindre hun er gift. Da er det hennes ektemann som blir barnets far samme hva noen som helst sier.

Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 14:48   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, det vil jeg tro, uten å vite noe om hvordan reglene faktisk er. For hva skulle alternativet vært egentlig?

Nei, jeg vet egt ikke. Jeg tenker bare det kan virke litt for lett i de (som helt sikkert er veldig få) tilfellene hvor noen bevisst oppgir feil far til barnet.

Jeg ble bare veldig overasket over at en bekjent av meg må bevise farskapet til et barn han (selv mener) ikke er far til, men mer vet jeg ikke om saken altså.

Gammel 21-11-11, 14:53   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Nei, jeg vet egt ikke. Jeg tenker bare det kan virke litt for lett i de (som helt sikkert er veldig få) tilfellene hvor noen bevisst oppgir feil far til barnet.

Dersom denne personen bestrider farskapet opprettes det farskapssak og det blir foretatt avhør av barnets mor og de(n) hun oppgir som far. Bestrides det fortsatt etter avhør gjøres det rettslig dna-analyse.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:04   #6
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Dersom denne personen bestrider farskapet opprettes det farskapssak og det blir foretatt avhør av barnets mor og de(n) hun oppgir som far. Bestrides det fortsatt etter avhør gjøres det rettslig dna-analyse.

Jeg fant ut at jeg måtte spørre vedkommene om han hadde skrevet under på farskapet, og fikk nå vite at han faktisk hadde gjort det den gangen da han trodde det var sitt barn. Han ønsker nå av diverse årsaker å få dette bekreftet og skal inn for å ta blodprøve.

Takk for svar.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.