Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-12, 12:45   #1
ida81
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2012
ida81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Til alle sammen (spennende forskningsprosjekt)

hei. Jeg er masterstudent på Hioa (høyskolen i oslo og akershus) og er med på ett nytt forskningsprosjekt hvor bakgrunnen er å undersøke om det er mulig se tidlig tegn til utvikling av autisme. det har til nå brukt en metode som heter eye tracking, hvor barn ser på ulike video klipp av mennesker/barn som leker eller lager grimaser og andre mønstre. Vi ser da på hvor barnet velger å se.

Vi har nå fått utviklet en app som vi skal teste ut på barn mellom 10 - 18 mnd. Forskningsspørmålet mitt er å se om man kan bruke tablet på små barn mellom 10 og 18 mnd og om det er forskjell på hva barn velger å trykke på. Vi skal teste på ca 30 normale barn og teste på ca 10 barn som har fått diagnosen autisme.

Vi holder til i Wergelandsgate 27, ved siden av litteraturhuset. Her skal vi teste appen på barna og vise en video. Foreldrene skal hele tiden få være med og vi bruker god tid på at barna skal føle seg trygg.Alt er helt anonymisert. Ansvarlig for undersøkelsen er Svein Eikeseth og Lars Klintwall som er ansatt på HIOA. De er også mine veiledere til mastergradoppgaven.
Jeg lurer derfor på om jeg kan høre her på forumet om noen kan være interessert i å være med. Det er blitt klarert med forumansvarlig og jeg har fått lov legge dette ut.
Mvh Ida Nordahl

ida81 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.