|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Pris og kvalitet - spin offEr du av dem som mener man får det man betaler for alltid, uansett? Eller synes du det ikke alltid er sammenheng mellom pris og kvalitet den ene eller den andre veien?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offNei, kvalitet og pris henger ikke alltid sammen. Noen ganger, men ikke alltid. På de årlige testene av f.eks. vinterdress til barn ser man at det vanligvis ikke er de dyreste som gjør det best. Når det gjelder sko derimot er det de kjente, og dyre, merkene som vinner.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDet varierer utrolig synes jeg. Det kommer helt ann på hva det er snakk om, og ikke en gang da er det gitt at det er sånn eller sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin off
|
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDet er slett ikke alltid, nei. Min erfaring er i alle fall at knapper og sømmer ryker like ofte på dyrere plagg - og de kan nuppe like mye også.
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offJa og nei. Jeg synes pris og kvalitet ofte henger sammen på helt billige ting, så har du et sjikt hvor det er hipp som happ. Ofte betaler du for merket. Og så har du noen helt ekstreme dyre ting hvor pris og kvalitet henger sammen. På det siste kan jeg feks nevne lyd. (Du får dyrere lyd enn jeg har ører til for å si det slik)
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDe dårligste barneklærne jeg har kjøpt er tilfeldigvis også de dyreste, hvis man tenker på kvalitet som slitestyrke og passform. Ellers synes jeg ofte det er en viss sammenheng på den måten at hvis man går litt opp i pris får man jevnere kvalitet enn i lavprissegmentet, men man vinner ikke nødvendigvis tilsvarende mye på å gå ytterligere opp i pris.
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offTil en viss grad, og til et visst prisnivå - etter det får du sjelden vesentlig bedre kvalitet selv om prisen blir vesentlig dyrere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offJeg er litt delt. Noe er jeg villig til å betale for, men jeg tror ikke automatisk at noe er bra bare fordi det er dyrt. Økonomisko ble nevt i begge de andre trådene, og det er helt typisk en butikk jeg har god erfaring med - jeg synes jeg har fått mye for pengene når jeg har handlet der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offMulig at når jeg kjøper billig og er missfornøyd, trekker jeg fort konklusjon pris vs kvalitet og kjøper det ikke igjen. Selv om reklamasjon på billigvarer ofte er mye enklere enn å reklamere på de dyre.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offBåde og. Til en viss grad gjør jeg det. Iallefall på en del ting. Mat synes jeg til en viss grad det gjelder for. Sikkert ikke på alt, men styrer stort sett unna Euroshopper f.eks fordi jeg ikke har likt det jeg har prøvd. Inkludert bakepapiret som tok fyr i ovnen. Mannen er ikke så opptatt av det, men han er opptatt av lyd og anlegg så han bruker litt mer penger på det. Gummistøvler, sandaler/badesko og slikt bryr jeg meg ikke så mye om og blir ikke så mye brukt. De kjøper jeg gjerne billig. Vesker, skjerf, hansker og slikt likeså. Når det gjelder barnetøy så kjøpte jeg en del på lindex, men de ble fort utvasket og slaskete syntes jeg. Ikke noe som kunne arves. Men noe av det jeg kjøpte av katvig og småfolk finnes nå på fjerdemann i slekta. Nå ødelegger/sliter fireåringen alt av vanlig bruksklær så kjøper så billig som mulig. Jeg hadde en arcteryxjakke ( som jeg hadde fått i gave) som til slutt ble så utslitt at jeg måtte kjøpe ny jakke. Han på stormbergbutikken ville nesten ikke selge meg jakke der når han så hva jeg skulle erstatte. Advarte meg mange ganger om at produktene ikke kunne sammenlignes. Jeg kjøpte Stormberg allikevel fordi det nok er bra nok til mitt bruk (men den er ikke lik god). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offJeg er en sånn som sliter sko og klær voldsomt, så det er nesten ingen vits å kjøpe sko på økonomisko og klær på H&M - jeg sliter det ut i løpet av kort tid. Hadde jeg vært glad i å shoppe hadde det kanskje vært noe, men som det er hater jeg å gå i butikker, og da er det _ikke_ noe gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDet varierer veldig. For meg funker f.eks. ikke billige bh-er, da de gnager. Jeg har også bred fot, og kan slite med å finne en del sko som sitter bra. Noen rimelige plagg kan miste farge raskere, mens andre ikke gjør det. Kommer an på type stoff. Dyrere tomater er som nevnt over bedre enn billigere. Mens annen billigmat (eks. hvitløksbrød) synes jeg er helt greit. Så det kommer an på. Vi handler inn billigmerker der vi vet at det ikke utgjør en forskjell hos oss, og dyrere på det vi synes er viktigere. Jeg liker å handle flere klær bedre enn å prioritere få og dyre klær, og oppsøker egentlig aldri butikker med spesielt dyre klær. Jeg ser ikke for meg at vanlige klær skal vare så veldig lenge, men vil heller bytte ut når jeg føler for det. Hadde jeg hatt vesentlig mer å bruke på klær hadde det muligens stilt seg annerledes, men i dag er klesbudsjettet en liten del i det store sluket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ikke alltid det heller, noen år vant jo Obs sine Friends-vinterstøvler i noen forbrukertester. Vi hadde dem til eldste da hun gikk i barnehagen og de var supre.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offTja. Det skjer nok oftere at jeg blir overrasket over hvor dårlig kvalitet en dyr vare har, enn hvor bra kvalitet en billig vare har. Men det har selvsagt sammenheng med forventninger igjen. Noen ting er også så dyrt at det selvsagt ikke er kvaliteten man betaler for.
![]() |
#17 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#18 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offDronninga er inne på noe med bh-er. Det er vanskelig å være litt utenfor normalfasongen og finne en som sitter skikkelig og holder mer enn et par vasker.
![]() |
#19 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Enig!
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 09-05-12 kl 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Pris og kvalitet - spin offJeg kjøper aldri veldig dyre ting, men en mellomklasse ligger jeg ofte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|