|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenDette er en spinnoff fra den andre tråden om barn med hull i ørene.
![]() |
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg synes ar barna bør være så store at de selv klarer å stelle dette, og at de skjønner litt om hva det innebærer å ha hull i ørene. Min datter fikk da hun var 9 år gammel. Hun får ikke gå med "dingle-øredobber" annet enn til fest, jeg er for redd for at hun skal hekte seg opp. Og hun får ikke bruke juggel i ørene.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg vet ikke, og kanskje er det tilfeldig. Min elleveåring har kun noen ytterst få venninner/ bekjente med hull i ørene. 80-90% har ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg er ikke mot hull i ørene på barn uansett alder, så jeg reagerte på at barnet i nevnte tråd var bare 2,5. I mitt hode er det alt for tidlig. Jeg klarer ikke å tallfeste når vesla evt. skal få det nå, men hun må være i stand til å stelle og ordne litt med det sjøl også, så kanskje 9-10? Jeg har aldri hatt problemer med nikkel, men vi har jo enorme mengder allergi i familien, så jeg er skeptisk, men blir det gjort skikkelig får vi vurdere det når hun blir ganske så mye større enn nå dersom det er noe hun ønsker.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjen
Nei, det er ikke sikkert, men det vet man ikke før det er for sent.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenÅ ta hull i en barne-/babykropp for at det i manges øyne ser pent ut er helt hinsides for min del. Og at det i tillegg trigger en del allergier gjør at det er helt uaktuelt i min verden.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 14-08-12 kl 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helt konge
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenHvorfor det er sånn? Fordi mange ikke innhenter den informasjonen som trengs slik at man kan ta en skikkelig valg før man setter hull i ørene på barna sine. Og så er det de som ikke gidder å forholde seg til denne informasjonen som de evt er i besittelse av og gambler, "det går jo greit med de fleste". I tillegg er det ikke så rent få som ikke orker å høre på maset til ungene, og som gir etter fordi "alle andre for lov". Det er vel i denne saken som i de fleste andre som har oppdragelse og generelle holdninger å gjøre, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har også kjipe minner om verk fra hullene, enda jeg var 12 år da jeg tok hull og enda jeg brukte gull, så derfor vil jeg helst ikke at ungen skal ta hull i det hele tatt. I hvertfall ikke før hun blir gammel nok til å gjøre det i et skikkelig piercingstudio som bruker keramisk stål, som er det eneste jeg tåler å bruke. Så får vi se når hun blir større om jeg gir etter for press. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
superbruker
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMine jenter er nå 10 og 12. De har ikke hull i ørene. Ikke skal de få det heller. Mellomstepropellen har til og med skjønt hvorfor og sluttet å mase. Hun oppdaget at hun klør av klokker. Da forstod hun godt argumentene mine mot hull i øra. :fornøyd mor:
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg var selv en av de siste som fikk hull i ørene, da var jeg 11 år. Den eneste som var igjen og heller ikke fikk hull etter meg, var bestevenninnen min og hun har ikke hull i ørene den dag i dag.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg har også en ikke pokker at jenta får hull i ørene på lenge, lenge. Hun er jo ikke tre år engang. Men ser at flere av venninnene i bhg har. Jeg sier nei pga at jeg fikk skikkelig verk etter at jeg fikk hull i ørene som 4 åring, og måtte være 1 år uten hull før jeg fikk nye. Og jeg maste virkelig hull i hodet på mamma.
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenMin er ti år, og jeg sa hun kunne få hull i ørene når hun ble ti. Jeg sa det for lenge siden, og ti år virket som en evighet unna. Jeg regner med det blir hull snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenJeg fikk selv ikke hull i ørene før jeg var 11 år gammel, og var nok den siste i klassen, noe som føltes fryktelig urettferdig.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har ikke tatt den kampen. Snuppa har vært i barnehagen med rosa tyllskjørt utenpå vinterdressen.
![]() |
![]() |
#15 |
Helt konge
|
For streng som velger å ikke utsette en treåring for potensiell allergi og infeksjon? Trokke det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenStoresøster er ei lita pyse, så ho vil ikkje. Det er heilt greit, men ho hadde fått lov no om ho hadde ønska det.
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenVår datter på ni har ikke ennå, og har ikke mast veldig. Jeg har forklart at både jeg og mormor har har vært plaget med nikkelallergi, og at det kan gjøre at hun også blir plaget med det.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Spinnoff: Hull i ørene hos barn - igjenLeppestift, jålekjoler, jålesko og dilldall får hun bruke alt hva hjertet begjærer 5-6 uker i året i Spania.
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Mi fekk til skulestart i fjor med bakgrunn i dette. :står fram:
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdiglada
For meg har det ikkje vore en kamp en gong. Om jenta vil gå i rosa tyllkjole over ulla si og bruke feriepengane sine til "muffins" til å lage topp; værsågod!
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|