|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Er rosene mine døde?Jeg lagde rosebed ifjor. Og de vokste som bare det, blomstret hele sommeren og langt utover høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosene mine døde?Vanskelig å si, mine har definitivt dødd i vinter, jeg har noen på andre siden av huset, og de spirer nå. Bor på østlandet. Også er det vel slik at jorden må skiftes helt om rosende har dødd, og du vil plante nye. Hvis ikke dør de nye også etter en sesong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Ryktene sier at... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosene mine døde?Mange av rosene mine blitt skadet av is og frost i vinter. Skal beskjære dem kraftig over helgen, og håper at det blir liv igjen i dem
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er rosene mine døde?Snakket med en gartner om det, det er mange mange blomster som har tatt kvelden denne vinteren sa han. Sikkert 1/3 mente han.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosene mine døde?Her ser det ut som de gamle rosene (nostalgi , nadia og big purple ) er døde ikke , mye å se på . De nyplantede Austinrosene ser ut til å ha lidd en litt blidere skjebne . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Hm. Jeg har noen som ser ut til å ha overlevd. og noen kvisthauger.
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Det er mye som enda ikke viser tegn til liv i hagen - det er for tidlig å slå fast om ting har dødd eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Jeg tror rosene og klematisen er døde hvert eneste år, men jeg er heldigvis for treg til å grave dem opp. For de kommer tilbake hver gang. :P
![]() |
![]() |
#10 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosene mine døde?
Hvorfor må man skifte jord hvis rosene dør og du må plante nye?
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her også. Det vil si: Mannen tror de er døde, jeg minner ham på at det alltid går bra. De kommer som regel etter hvert.
![]() |
#13 |
Tja...
![]() Sv: Er rosene mine døde?Gubben min tror at plenen er død hvert år. Den er jo helt gul, joh.
![]() |
#14 |
...we have cookies
|
Alt er tregt i år. Det er såvidt skogen har begynt å bli grønn her ser jeg, og alt av prydtrær i hagen min ser NESTEN døde ut. Til jeg begynner å titte nærmere på dem, og da ser jeg at syrinen har pittesmå knopper som kommer f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Jeg har gravd opp og kastet en rose, den så helt død ut og det var ikke antydning til spirer noe som helst sted på den. Den andre rosene mine har begynt å spire litt, men klematisen er fortsatt livløs. Er veldig spent på om den kommer eller om den har krepert i løpet av vinteren. Den har jeg hatt i 10 år og flyttet på utallige ganger, så den har vært hardfør og jeg gir den noen uker til. Men har plantet noen Imopoeaer ved siden av for sikkerhets skyld i fall den ikke kommer.
![]() |
#16 |
Tja...
![]() Sv: Er rosene mine døde?Jeg har gravd i rosene mine i dag. Gir de en siste sjanse.
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er rosene mine døde?Jeg har kikket på mine i dag, og det er bare hurdalsrosa og Maidens Blush som spirer. De andre kommer nok etter hvert.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Så kjekt med denne tråden, jeg lurer på det samme. Jeg har en Peer Gynt og en hvit buskrose, og de ser virkelig ikke bra ut. Jeg har ikke beskåret dem ennå, kanskje jeg burde?
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Er rosene mine døde?Tallulah: er det museører på bjørka hos deg da? Jeg har brukt det som "rettesnor" her hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|