|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ny sykkel?Jeg skal kjøpe meg ny sykkel for første gang på drøye 20 år. Må ha noe som ikke er alt for dyrt, og som funker greit både til små turer på sykkelveier i marka og rundt omkring i byen. Noen tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ny sykkel?Det kommer jo an på hvor mye du kommer til å sykle, tenker jeg. Jeg har iallefall sett til å ha skikkelig gir- og bremsesystem.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 07-06-13 kl 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Ny sykkel?Jeg er usikker på hvor mye sykling det blir, men tenker at jeg vil kjøpe en som er såpass ålreit at den frister til mye bruk, heller enn en som er så tung og kjip at den bare blir stående. Men maks bruk vil vel bli til og fra barnehagen i sommerhalvåret og noen helgeturer i marka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny sykkel?Jeg ville kjøpt hybrid basert på en offroad ramme, de med lavt innsteg og litt bredere dekk. Typisk pris er rundt 7.000,- for en lettere sykkel med gode gir og brems. Alle de store kjedene har gode sykler, G Sport har Diamant, Intersport har Nakamura og XXL fører flere. Oslo Sportslager har gode tilbud.
![]() |
#6 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Ny sykkel?Hmm, jeg hadde håpet å slippe unna med ca 5000 kroner, men får kanksje revurdere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
![]() Sv: Ny sykkel?
Jeg kjøpte min på salg til 5000,- i oktober. Kan være lenge å vente, pluss at testvinnerene ofte blir utsolgt. Jeg forsøkte salget året før også.
![]() |
#8 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Ny sykkel?Jeg kan ikke vente, må nok ha en på plass så kjapt som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fersk i gamet
![]() Sv: Ny sykkel?Noen som har noen tanker om hvem av disse som er mest sykkel for pengene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ny sykkel?Sånn til orientering, det er mye lettere å skifte bremseklosser til v-brems enn skivebrems. Mye lettere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Ny sykkel?Når jeg kjøpte sykkel i fjor sa mannen på sykkelbutikken at han anbefalte klosser i stedet for skivebrems for en "godværsyklist" som meg. Han mente skivebremser var best hvis man syklet masse i regnvær, men klosser krevde mindre vedlikehold og funket like bra til hverdags. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passe aktiv
![]() Sv: Ny sykkel?
Beklager ingen, fordi de veier 13,6 og 14,4 kg. Har du hatt en sykkel i 20 år, kan du godt tenke langsiktig. Handlet hos Intersport nå, og ble gjort oppmerksom på at Elixia medlemsskapet ga 20% i avslag på alle fullprisprodukter. SATS medlemsskap gir 15% hos Antaon Sport. Og Skiforeningen tror jeg gir 15% hos G Sport. Noe å hente der?
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ny sykkel?Jeg har en Diamant hybrid-sykkel. Fikk den til tredveårsdagen, så jeg har hatt den i et par år. Er veldig fornøyd, den duger til mitt bruk.
![]() |
#14 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ny sykkel?Med mindre du skal bære sykkelen opp og ned fra 4. etasje hver dag har vekten ingen betydning for bruken du beskriver. Av de to du lenker til, ta den du liker best og som du føler passer deg best. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|