|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oppsett av iPad til barnJeg har ferske 9-åringer i huset, og de ønsker å kjøpe seg iPad mini for pengene de fikk til sin bursdag. Det blir antakelig å kjøpe dem i dag, og jeg må vite litt om hvordan jeg skal gjøre ting før vi får ipadene hjem. Vi har en vanlig iPad hjemme som er satt opp med min iCloud konto eller hva det nå heter. Det er greit nok. Men da 10 åringen kjøpte seg iPhone i fjor, greide vi ikke sette den opp til han, og jeg endte opp med å legge inn min konto på hans tlf. Veldig upraktisk fordi han da hele tiden kommer så jeg kan skrive inn passordet før han kan laste ned apper. Samt at alle hans bilder kommer inn på ipaden og omvendt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnFordelen med å ha dem knyttet til samme konto er at man da kan laste ned betalingsapper til alle uten å betale flere ganger for samme app. Vi syns også at det er greit at de må be om at vi skriver passord, fordi vi da har oversikt over hva de laster ned. Men det er fullt mulig å lage ituneskontoer uten bankkort, man kan bruke gavekort for å få penger på konto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnKan man bruke gavekort på den måten? Det var interessant.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnJeg bruker min konto på alle appene. Jeg liker uansett å ha kontroll over hva ungene laster ned, og dessuten slipper jeg å betale for betalingsappene mer enn én gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnJeg bruker min egen iTunes-konto på iPhone og iPad (sistnevnte er i praksis Poden sin), men bruker ikke iCloud i det hele tatt. Han får ingen av mine bilder, og jeg får heldigvis ingen av de han tar heller.
![]() |
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Oppsett av iPad til barn
Jeg opprettet konto til min sønn uten å legge inn betalingskort. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men googlet meg frem til det. Han får et gavekort innimellom, til nedlasting av musikk og spill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnSå dere vil egentlig anbefale at jeg legger inn min konto på de nye ipadene?
![]() |
#9 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppsett av iPad til barnJeg har lagt in min id i Appstore, slik at de kan laste ned apper jeg allerede har betalt for, samt at jeg har kontroll på hva de gjør. For bruk av FaceTime og iMessage har jeg brukt deres egen mailadresse. Det var veldig greit å gjøre.
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Oppsett av iPad til barn
Jepp. Bare vær nøye på å slå av in-app-purchase og slå på at man skal bruke passord.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|