|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() [Hjelp] Spisested i BergenJeg skal bestille bord til 4 voksne par i Bergen. Vi skal bo på Bryggen, men kan også evt. ta taxi (innenfor en viss radius). Vi ønsker en liten matopplevelse med dertil god vin og hyggelig atmosfære.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenAltona vinbar på Hotel Augustin, f.eks?
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenDa jeg jobbet i byen, var Enhjørningen på Bryggen byens beste fiskested, og Kafé Krystall den beste gourmetrestauranten. Det har sikkert endret seg (og Munkestuen er i hvert fall borte, vet jeg
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenJeg ville gått på Colonialen, Potetkjelleren, Lysverket eller den nye på Kjøttbasaren hvis jeg var ute etter en gourmetopplevelse. Hvis jeg ville slappe litt mer av og bare bruke sånn middels med penger, men allikevel bli mett ville jeg spist på Litteraturhuset, Naboen, BOHA eller den kjempegode indiske i Kong Oscarsgate. For virkelig god thaimat ville jeg prøvd den som ligger i Øvregaten (fløybanen, ta til venstre, andre kvartal). Ligg unna alt som slutter på -stuen.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenKafe Krystall er borte for lengst.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenKafe Krystall er dessverre borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenTusen takk for mengder med tips! Da skal jeg sjekke de ulike restaurantene. Er det noen steder man må bestille bord i god tid?
![]() |
#11 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenSist jeg var ute med jobben så gikk vi på Brazil Churrascaria. Veldig morsom opplevelse og fantastisk mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenDet ble en snartur til Bergen i dag, så nå har jeg vært og sett med egne øyne hvor de ulike stedene ligger. 1877 så fint ut med bra beliggenhet. Spiste lunsj på Mathallen... det er ett fint lunsjsted, men jeg vil ikke spise den type middag der.
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenSpisekroken synes jeg gir en god matopplevelse. Anbefaler å sitte nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: [Hjelp] Spisested i BergenKan være dere har vært her allerede, men her kommer noen tips.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|