Nå trenger jeg hjelp, gave til 14 år gammel jente!
Jeg må kjøpe bursdagsgave til min niese som blir 14 år, og for en gangs skyld er jeg helt blank.
Jenta er ikke noen typisk fjortis. Hun er ikke utpreget opptatt av klær og sminke. Det vil si hun liker vel egentlig klær, men ikke typiske "kule" fjortisklær, men litt mer voksen og klassisk stil, og for all del ikke typiske merkeklær. Største interessen er å spille fiolin, det er hun lidenskapelig opptatt av, og øver dagen lang. Den litt intellektuelle, veslevoksne og smått nerdete sorten, liker fantasy, twilight etc. Glad i å lese, men har litt for liten tid til det nå pga veldig mye skolearbeid (svært målrettet, pga at det er en bestemt skole og en bestemt musikklinje hun SKAL komme inn på når hun begynner på videregående om to år, visstnok) og resten går med til spilling, så hun har flere bøker stående som hun er frustrert over at hun enda ikke har fått tid til å lese. Så bøker er ingen god idé.
Så... hva i himmelens navn kjøper jeg til dette nydelige lille mennesket? Jeg er tanta hennes, som sagt, og bruker å kjøpe for rundt 300 kr.
Kan kjøpe klær, men det fikk hun også i julegave, så da føler jeg at jeg burde kjøpe noe annet nå.