|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg følger NRK sin side «nrkbok» på Instagram, og de har en bildekonkurranse gående.
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg synes bildet er veldig sterkt, på mange måter, egentlig. Sånn sett forventet at noen i kommentarfeltet går bananas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Folk er blitt livredde det som er ekte. Dyr skal være søte på bilder og innpakket i butikken. Jeg synes ofte det er den samme gjengen som spiser billig kylling som roper om mord når de ser virkelighet. Jeg tror vi har forlatt naturligheten til fordel for en mer behagelig vakuuminnpakket verden der vi slipper å forholde oss til realitetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg synes ikke det greit. Å hovere med et jaktbytte som dette kan oppfattes som synes jeg personlig blir grotesk. Og nei, jeg spiser ikke billig kylling. Ikke i det hele tatt. Jeg er ikke i mot jakt av nødvendighet. Men å hovere med elghode på veggen og dette bildet er bare utrolig unødvendig.
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?
Helt enig.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg likte bildet, syns det var estetisk pent gjort, og ikke groteskt et øyeblikk.
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
Dette.
![]() |
#8 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Personlig klarer jeg ikke å se noe problem med dette bildet. Jeg er enig med med Inagh at det er et estetisk pent bilde. Jeg er gift med en jeger og har dermed sett verre, for å si det mildt.
![]() |
#9 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Eller da hadde det kanskje heller vært reaksjoner som "Æsj! Spise et hjerte?!
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Flott bilde, ikke ekkelt, hva er mer naturlig enn et hjerte?
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
Ja, det er litt sånn jeg tenker også. Selv om jeg skjønner folk er forskjellig, og at noen kan bli støtt.
![]() |
#12 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Absolutt ikke groteskt. Jeg likte enkelheten i bildet, og synes det traff bra til oppgaven. All den tid elgjakt er lovlig, så reagerer jeg ikke på billedbruken. Hadde det vært bilde av hjertet til et utrydningstruet dyr, ville jeg nok følt det annerledes. Det ville provosert meg (gitt at det var jaktet på, ikke avgått naturlig med døden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg syns det var et fint bilde, og ikke ekkelt. Litt "trofè" er det over det, men jeg har i grunnen ikke noe mot jakt "for the fun of it", heller. Hvorfor skulle ellers folk drive med det, hvis de ikke likte det? Av sitt hjertes godhet for å forvalte naturen? Det er vel heller en heldig kombinasjon av at noen liker å drive med noe som samtidig er bra for naturen, tenker jeg.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Min første reaksjon er at jeg har veldig lyst på røkt elghjerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Dere sier stort sett det jeg mener, men ga opp med å formidle det når responsen er hva jeg ville følt om de jakta på meg, og skar meg opp i biter
![]() |
#16 |
heimføing
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Kult bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg synes bildet var både fint og kult. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Eg synest biletet er sterkt. Både provoserande og talende, slik god kunst skal vere. Fotokonkurransen har tema hjertesmerte og eg synest biletet løyser temaet på ein veldig god måte.
![]() |
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Du vet hvor jeg står. Jeg er gift med en jeger. Å se kjøtt som fortsatt sitter fast på et dyr, og fortsatt har kroppstemperatur er noe jeg har blitt vant til.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Et bilde av et elghjerte, grotesk?Jeg syns det er helt fair å være mot å spise mat man må ta et liv for å spise, egentlig. Men om man skal rangere så må jeg si jeg syns vilt er langt mer etisk enn for eksempel burhøns, for å ta noen ytterpunkter.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|