Langdryg ventetid for reparasjon av vaskemaskin
Lørdag for 1,5 uke siden sluttet vaskemaskinen å virke. Det lyser en feilmelding som indikerer at noe er galt med låsemekanismen i døren. Siden maskinen bare er drøyt 2 år gammel tok jeg kontakt med produsenten Whirlporl straks helgen var over. Vi ble da lovet at reparatør skulle ta kontakt innen tre virkedager. Ganske riktig, på torsdagen kom telefonen, de hadde ikke kapasitet til å komme før i dag pga ferieavvikling. Litt betuttet ble jeg, klesvasken begynte allerede å tårne seg opp, men skjønte jo at det var bare å smøre seg med tålmodighet.
I dag hadde jeg ordnet med avspasering fra jobben, slik at jeg var hjemme til reparatøren skulle komme. Så får jeg en telefon en halvtime før avtalen, de mangler en del. Delen er garantert her over helgen, men de har ikke kapasitet til å komme hit før neste onsdag, tidligst.  
2,5 uke uten vaskemaskin. Muligens et i-landsproblem, men jeg kjenner det bobler med frustrasjon. Det lukter og vi er nesten tom for en del klesplagg. Vi må nok låne noens vaskemaskin snart, men de nærmeste som er mest naturlig å spørre, er bortreist. 
Hvor lenge kan en leverandør kreve at vi venter på reparasjon av et så vesentlig husholdningsapparat?