|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() 5:2-dietten 2016Mye furore og sensasjon over 5:2-dietten i januar 2014. (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#5 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Med tanke på diabetesrisiko så burde jeg gi det en (ny) sjanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Jeg er med på 5:2/6:1. Er ikke slavisk, men følger noenlunde mønster fra høsten 2014. Dropper frokost, mellomsnacks og kvelds de aktuelle dagene og spiser en liten porsjon havregrøt på vann og en liten porsjon av dagens middag. Orker ikke måle og styre og tar sjansen på å blingse litt på 500-700 kcal.
![]() |
#8 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Eg er omtrent halvveis i en slankeprosess på 15 kilo. Eg har tenkt 5:2 som stabilisering når eg forhåpentlig er i mål til ferien. Nokon som har erfaring med det?
![]() |
![]() |
#11 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Eg har sett dokumentaren som Michael Mosley hadde for nokre år sidan, og vurderte i si tid å teste det ut. Det vart med tanken da.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Jeg har bestemt meg for å gå for lavkarbo (ikke hard-core, Fedon-style) - Det er et kosthold som passer godt til meg og som jeg vet at funker.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: 5:2-dietten 2016
Jeg merket at jeg stort sett kunne trene som før på toerdagene. Men det er helt sikkert individuelt. Du får bare prøve deg fram.
![]() |
#14 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Jeg begriper ikke at det går an å leve på 500 kcal to dager i uka uten å svime av (og være ufattelig sur før man kommer dit hen.) Det hadde ikke gått i det hele tatt for meg - jeg får kriminelt lavt blodsukker om jeg ikke spiser jevnlig. Muligens det hadde gått litt mindre dårlig om jeg ikke trente masse hver dag.
![]() |
#15 |
Ventar stadig på vår
Om du finner dokumentaren til Michael Mosley, så ser du at det er ei rekke andre fordeler med såkalla periodisk faste. Eg er skeptisk til om det er noko for meg, av den årsak du nemner. Å ikkje bli mannevond eller svimeferdig på 500 kcal på ein dag med normal aktivitet virkar frammand for meg.
![]() |
#16 |
Textrovert
|
Jeg er rimelig skeptisk til slik "misjonering" og tenker at 5:2 er en slankekur som alle andre. Den passer imidlertid personligheten min, som ikke orker å være standhaftig mer enn en dag om gangen. Jeg synes dog det beste hadde vært å IKKE gå på 5:2, og vil aldri finne på å promotere dietten på noe som helst vis.
![]() |
#17 |
Ventar stadig på vår
Om eg hugsar riktig, så gjekk ikkje MM ned så mykje i vekt i den perioden han testa dietten, men bl.a. blodsukker og lipidverdiar forbetra seg markant. Eg misjonerer på ingen måte for dette iom. at det ikkje virkar gjennomførbart for min del, men synes det er interessant.
![]() |
#18 |
Ferdiglada
![]() Sv: 5:2-dietten 2016Er det lettare gjennomførbart om en faste frå etter middag en dag (17:00) og spise sein middag døgnet etterpå eller er det å jukse?
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
Jeg mener at det var noen her inne som gjorde det slik, men egentlig er det vel å jukse, for det er noe med at det skal gå over to netter. Trur eg.
![]() |
#20 |
Ferdiglada
Eg tenker nemlig at det hadde eg klart fint. Ikkje spise etter middag, spise et par skyr og litt frukt på jobben dagen etterpå og vips.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|