Finservise, fortrinnsvis til kaffe
Nok en bursdagsfeiring er overstått, og nok en gang dekket vi bare på ved å «raske sammen» det vi har, det vil si noen ripete frokosttallerkener fra Teema supplert med litt annet gammelt, blant annet noe stygt fra Höganäs.
Det er ikke sånn at vi ofte bruker finservise. Da hadde vi kanskje eid et. Vi lever godt med Teema, men jeg er skuffet over kvaliteten. Vi har det også som middagsservise, og samtlige tallerkener er utrolig oppskrapet, det ser ikke ut. Så nå, når tilsammen 18 familieselskaper for vårt eldste barn er unnagjort på like mange år, med kaker inntatt på de samme stygge tallerknene, så tenker jeg at vi kanskje skulle hatt noe penere, og gjerne noe som var nok til 10-15 gjester.
Vi spiser kaker. Vi trenger ikke middagsservise. Det har vi, til 12. Og det er ikke pent, det heller, men det handler mest om at smaken har endret seg. Derfor vil jeg ikke kjøpe kaketallerkener i samme serie. Det er dessuten dyrt.
Ser for meg noe enkelt, gjerne hvitt, men ikke kjedelig heller. Og ikke altfor penslig, og ikke så kostbart.
Noen som har forslag?
|