|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Male gulv - tips og triks?Jeg skal male det slitne parkettgulvet i stua og på kjøkkenet. Det skal males med Trestjerner gulvmaling, helblank, og helt hvitt.
Litt utpå dag 2:
Dag 3: Bærer inn igjen møbler veeeldig forsiktig, har sørget for knotter på alt, og er obs på å ikke slite unødig de neste fjorten dagene Problem: Bikkja. Det blir ikke mulig å holde ham unna gulvet i fjorten dager altså. ![]() ![]() Problem 2: Pianoet. Jeg har et tungt piano som skal trilles rett over stuen. Det er kanskje like greit å la det stå i gangen i fjorten dager? Til det er ferdig herda? ![]() Spørsmål: Jeg skal ha tepper under spisebord og stuebord. Bør jeg vente de fjorten dagene med å legge de også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ikke svar på noe av det du spør om, men husk å male deg ut mot døra og ikke fast i et hjørne.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Det eneste rådet jeg har om å male gulv, er å passe på å avslutte ved døra.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ingen gulvmaletips herfra, men mine beste tips etter å ha malt noen vegger det siste året:
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Gulvene henger sammen så det må bli en totaloperasjon. (Jeg har halvåpen stue- og kjøkkenløsning.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Du liker å vaske, ja?
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?
Jeg liker at det blir rent når jeg vasker. Parketten nå er sånn at jeg kan skrubbe med stålull og det ser fortsatt møkkete ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Mener trestjerner har kort overmaltørketid; så det er mulig å male strøk to etter 7-8timer eller noe? Hadde forsøkt å optimalisere akkurat den biten.
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ikke så mye erfaring, men tenker at når du skal sette pianoet på plass igjen, kan det være mulig å enten trille det over papp eller evt teipe bredt med maskeringsteip e.l?
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ville ventet med å flytte pianoet til malingen er ferdig herdet. Og selv da ville jeg forsøkt å beskytte gulvet på en eller annen måte, ja.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ville prøvd å bli ferdig fredag kveld og så dratt på overnatting utendørs og være borte så lenge som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Ja og vente med å flytte piano så lenge som mulig og da ha noe å trille det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?
Yep, åtte timer. Et strøk om kvelden, et strøk om morran og evt et strøk om kvelden er en mulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Jeg har et par ganger lagt håndkler under klesskap som må flyttes. Da er det enklere å dra dem over gulvet, og det blir ikke riper i parketten.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Følger interessert med. Er det ordentlig parkett, eller laminat? Jeg har begge deler, og har lekt med tanken å male begge deler. Behandler man parkett og laminat likt, når det kommer til maling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Male gulv - tips og triks?Vi har gulvmaling i trappa. Etter ti år er den litt slitt på kanten av noen trinn, ellers like fin. Ingen tips, bare oppmuntring. Jeg synes dette høres så fint ut.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|