|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva ville du hatt til frokost?La oss si at du har bestilt rom på en liten bed and breakfast et sted på vestlandet. Du får en deilig seng med mykt og godt sengetøy, og en frokostseddel på kvelden der du fyller ut hva du vil ha til frokost. Den blir levert på et frokostbrett på døra di til et valgt klokkeslett, med god, varm/kald drikke til. Du vet at de som lager frokosten vil gjøre den så bra som mulig, med nystekte brødvarer og hjemmelaget pålegg så langt det lar seg gjøre, men du vet også at utvalget ikke kan være enormt.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Åh, gøyalt spørsmål!
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Egg kokt/stekt/eggerøre
![]() |
#4 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Earl grey te med melk og honning (servert separat så jeg kan ha passe mengde melk i selv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg er enkel hva angår pålegg, gulost, salt kjøttpålegg av noe slag, fersk leverpostei, eller godt syltetøy. Et anstendig utvalg grønnsaker (tomater, agurk, avokado, stangselleri, paprika) og frukt/bær (epler, druer, pærer, melon i sesong), hadde vært viktig, og gode knekkebrød. Og så må det følge med salt og pepper også til frokosten.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Grovt brød. Jeg er sikkert den eneste i verden som går i total meltdown om jeg prøver å spise croissant til frokost, men...
![]() |
![]() |
#7 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?
Hvis jeg kan velge noe varmt så vil jeg ha (skikkelig god) eggerøre og røkelaks med avokadoskiver ved siden av sammen med deilig surdeigsbrød. Det er min go-to på hotell så sant eggerøra ikke ser kjip og tørr ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Enkle krav her, men jeg blir veldig glad for godt glutenfritt brødalternativ, det er det jeg oftest savner. Ellers er jeg superhappy så lenge jeg får ost og gjerne egg i en eller annen form, og litt grønt.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?På hotell er det stedet for at jeg driter i kun grovkarbo, men jeg spiser sjelden noe mer enn ost og skinke og croissant med syltetøy. Har aldri vært fan av egg og bacon til frokost.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 06-04-22 kl 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Mange gode innspill her, jeg noterer så blekket spruter!
Meget godt innspill! Jeg aner ingenting om glutenfritt kosthold, og vil veldig gjerne ha tips til hva jeg kan lage.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg lever lavkarbo, så for meg ville nystekt brød vært bortkastet.
![]() |
#12 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Send meg en link på pm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Fluke, hos oss kan du få velge lavkarbo frokost.
![]() |
#14 |
|
Kan jeg legge den her? Admin, hvis dette oppfattes som reklame, fjerner jeg det selvfølgelig.
![]() |
#15 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Kjøleskapsgraut og vafler eller sveler, iallfall! Med rørt bringebærsyltetøy attmed.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Varme rundstykker, grovt brød og gjerne croissanter, men ikke bare sistnevnte. Blir ikke mett av croissanter.
![]() |
#17 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
+1 på denne.
![]() |
#18 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Skal dere starte opp dette, samtidig som dere skal bo der? Skal dere jobbe 100% andre steder samtidig? Spent på mottakelsen når det er bare rommet som er privat, alt det andre deles.
![]() |
#19 |
|
Det er ikke ideelt, men vi må nesten bo der den første tiden. Bad og stue blir delt uansett, vi har to fulle bad på fire rom. Det blir det selvfølgelig informert om.
![]() |
#20 |
|
Jeg baker veldig lite glutenfritt selv, men det er mange gode oppskrifter og tips her inne. Når jeg er på Sunnmøre kjøper jeg ofte varer fra Klæbu håndbakeri, som jo på ingen måte er lokalt men av en eller annen grunn lettere å få tak i der enn østpå. Det finnes også en del knekkebrødalternativer, det er kanskje lettere å lage selv også. Jeg har mistet litt piffen på bakst og kjøper mye ferdig. Men f.eks. sveler (
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|