Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 13:27   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er jeg virkelig rasist?

Jeg ser at det er tatt opp om rasistiske steder etter den fryktelige hendelsen i Oslo. Jeg har sett på nyhetene og etter å ha gjort det, så tror jeg at jeg kanskje kan være rasist uten å mene det. For bare å ha det på det rene, så synes jeg det er horribelt at noen, uansett hva hudfarge de har, språk de snakker eller hva de har gjort, bli forlatt skadd på bakken. Fy skamme seg til ambulansepersonalet som kjørte fra han.

Men så hører jeg at en av vitnene var så oppbrakt fordi politiet hadde sagt at den skadde var neger. Dette reagerte ikke jeg på, fordi jeg er opplært til at neger er en betegnelse på mennesker fra Afrika, på samme måte som en fra Europa er europeer og en fra Asia er asiater. Når jeg ikke vet hvor noen er fra, men at jeg vet de er fra Afrika, så mener jeg at de er negere. F.eks. så har vi negere i menigheten. Noen av dem er fra Kongo og en annen familie fra et annet sted som jeg ikke kommer på i farten. Jeg mener ikke noe stygt med å si at vi har de i menigheten, på samme måte som vi har amerikanere f.eks. Jeg synes personlig at det høres mye styggere ut å si at vi har mørkhudede eller noe i den duren. Og det blir rart å si at de er konganere (??) eller noe sånn.

Er jeg helt utdatert? Selv når jeg på ingen måte mener noe stygt med det? Man snakker jo stadig om opphav, og selvom de blir norske etterhvert, så har de opphavet sitt et sted, og jeg har mitt opphav et annet sted. Det er ikke noe galt i det?

(Jeg er livredd for at jeg ikke skal gjøre meg helt forstått her, for jeg vet at det er så følsomt emne)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.