Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem eier egentlig diskusjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 13:46   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem eier egentlig diskusjonen?

"Ånei, jeg burde lagt denne et annet sted!"

"Kan ikke en modde flytte den da?"

"Jo, men da er det flere av bidragsyterne som ikke vil kunne følge tråden videre."

Fritt etter en annen diskusjon her inne. Det jeg lurer på er - hvem er det som har rettighetene til diskusjonen? Hovedinnlegger? Bidragsytere? Foruminnehaverne?

Som hovedinnlegger kan man jo slette en hel tråd, så et visst eierskap har man jo. Det kan jo også godt hende jeg har oversett noe i reglene om at forumeierne har rett på alt man har skrevet her. Noen av dere kloke hoder som kan opplyse meg?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:47   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem eier egentlig diskusjonen?

Moddene eier tråden. De kan få gjøre slik det passer dem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:48   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siste bidragsytar eig tråden :FP-kodeks:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:49   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt spørsmål! Jeg ble litt svett da det gikk opp for meg på et annet forum at eierne av forumet faktisk hadde eierskap til alt som ble skrevet der inne. Ergo ville jeg ikke uten videre kunne publisere min egen dagbok, for eksempel.

Gammel 05-12-07, 13:50   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Godt spørsmål! Jeg ble litt svett da det gikk opp for meg på et annet forum at eierne av forumet faktisk hadde eierskap til alt som ble skrevet der inne. Ergo ville jeg ikke uten videre kunne publisere min egen dagbok, for eksempel.

Nemlig. Jeg fikk spørsmål om noe jeg hadde skrevet kunne benyttes i en bok, og det var jo umulig all den tid noen andre eide det.

Gammel 05-12-07, 13:51   #6
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Men når HI fjerner innlegg så blir de vel vekk for alltid? :naiv:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:53   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Men når HI fjerner innlegg så blir de vel vekk for alltid? :naiv:

Du sitter klistra i fluepapiret for alltid.

Gammel 05-12-07, 13:54   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Siste bidragsytar eig tråden :FP-kodeks:

Ta en tråd og la den vandre... :tralala:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 13:54   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nemlig. Jeg fikk spørsmål om noe jeg hadde skrevet kunne benyttes i en bok, og det var jo umulig all den tid noen andre eide det.

Men på disse foraene, så kan vi jo gå inn å redigere igjen våre egne innlegg. Så da er det jo bare å gå inn å endre teksten?

Gammel 05-12-07, 13:55   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men på disse foraene, så kan vi jo gå inn å redigere igjen våre egne innlegg. Så da er det jo bare å gå inn å endre teksten?

Man kan jo ikke endre kvåtinga.

Gammel 05-12-07, 13:55   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Å nei. Mine ord er da skrevet i stein.

Gammel 05-12-07, 13:56   #12
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Man kan jo ikke endre kvåtinga.

Nei, og det er der jeg sitter fast i fluelimet. I even asked nicely not to be quoted.

Gammel 05-12-07, 14:00   #13
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Forumreglene sier:

Opprinnelig lagt inn av Forumledelsen, her.

Eierne av FPForum forbeholder seg retten til å fjerne, endre, flytte eller lukke en hvilken som helst tråd. Dette inkluderer å endre trådtitler og flytte tråder til mer passende fora, samt endringer og justeringer av visuell profil på artikler av tilgjengelighetshensyn.

Det er dere som skriver innleggene som har opphavsrett til og er ansvarlig for innholdet i det dere legger ut.

Trådstarter kan kun slette hele tråder selv i medlemssalongen, trådene slettes da ikke helt, så om noen skulle savne noe de har skrevet i en slettet tråd så kan som regel en moderator/admin finne det igjen eller gjenopprette tråden.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 14:01   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flytter tråder etter eget forgodtbefinnende, forsåvidt. Å flytte diskusjoner fra et helt åpent forum inn i medlemsområdet har vi for eksempel gjort flere ganger. Forumreglene (http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1515) sier at ledelsen "forbeholder seg retten til å fjerne, endre, flytte eller lukke en hvilken som helst tråd. Dette inkluderer å endre trådtitler og flytte tråder til mer passende fora". Hvis HI selv ønsker å få en tråd flyttet, skal det en del til at vi ikke gjør det.

Hvis du tenker på de ideelle rettighetene til det som blir skrevet, så tror jeg ikke noen andre enn den som skriver noe har rettighetene til det.

Gammel 05-12-07, 14:02   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Nei, og det er der jeg sitter fast i fluelimet. I even asked nicely not to be quoted.

Hvis du har blitt sitert på noe som du senere har endret eller slettet, f.eks. fordi du fant ut at du røpet noe privat, kan du be om moddehjelp til å fjerne sitatet dersom den som siterer ikke vil gjøre det selv.

Gammel 05-12-07, 14:22   #16
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis du har blitt sitert på noe som du senere har endret eller slettet, f.eks. fordi du fant ut at du røpet noe privat, kan du be om moddehjelp til å fjerne sitatet dersom den som siterer ikke vil gjøre det selv.

Det skal jeg gjøre. Takk.

Gammel 05-12-07, 17:21   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvem eier egentlig diskusjonen?

Det har vel litt med åndsverkloven å gjøre vel?
Man eier selv det man skriver.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.