Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney-DVD

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 10:05   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Disney-DVD

Kjøpte Rottatouille i går og skulle sette på den i dag. Etter å ha lidd meg gjennom reklame for Mulan XXIII, Askepott IV, Jungelboken VII, Peter Pan XV og Løvenes konge LXXIII, kommer jeg omsider til menyen. Da sier poden "Jeg vil ikke se på rotte. Jeg vil se Nemo". Etter 2 minutters mislykket overtaling, er det bare å bite i det sure eplet og sette på Nemo.

Her er det reklame for Min bror bjørnen II, Mikkes klubbhus, Pocahontas III og Løvenes konge LXI. Ca. 5 minutter senere er jeg klar til å starte filmen. Nå venter jeg bare på at han omsbestemmer eg og vil se Toy story eller Biler i stedet.

Hvorfor i helv*%€"te må Disney stappe DVDen så full av egenreklame at man er lei av å vente på filmen før den har startet?

Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:10   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney DVD

Jeg bannet på liknende vis og kom meg gjennom halve DN i går mens reklamene gikk før Ratatouille faktisk startet. En burde slippe reklame når en har betalt i dyre dommer for et produkt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:11   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nettopp derfor trykker jeg alltid lynkjapt på Meny-knappen og hopper over alle reklamene.

Gammel 10-02-08, 10:12   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nettopp derfor trykker jeg alltid lynkjapt på Meny-knappen og hopper over alle reklamene.

Jepp, det gjøres her i huset også. Veldig befriende den der menyknappen, altså.

Gammel 10-02-08, 10:14   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Menyknappen og/eller "skip" er finfine knapper.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:15   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Min DVD-spiller godtar dessverre ikke det. Jeg ser aldri på reklamen, men det er irriterende å trykke next på fjernkontrollen ca. 48 ganger før jeg kommer til menyen.

Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:17   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, har du ikke større problemer enn det ...

Forøvrig heter filmen Rattatouille.

Gammel 10-02-08, 10:19   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den norske tittelen er med o.

Gammel 10-02-08, 10:20   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Jaja, har du ikke større problemer enn det ...

Rottatouille står det på mitt cover. Jeg er i stand til å bruke norsk tittel når de får det. Jeg sier også konsekvent Biler - ikke Cars.

Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:22   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel LITT større forskjell på Cars og Biler enn to ulike vokaler i Rattatouille.

Gammel 10-02-08, 10:26   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Det er vel LITT større forskjell på Cars og Biler enn to ulike vokaler i Rattatouille.

Jupp. men du spikker, og jeg spikker tilbake.

Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:39   #12
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hvorfor i helv*%€"te må Disney stappe DVDen så full av egenreklame at man er lei av å vente på filmen før den har startet?

Og interessant nok; de som ikke kjøper DVD eller Blu-Ray fra Disney i butikken, men i stedet laster ned en ulovlige kopi fra Internett får et vesentlig bedre produkt, helt fritt for reklame, trusler og hindringer.

Ben "I'm sure there is a lesson here for somebody" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:42   #13
Nebbia
Passiv

Standard

For å spore litt av, kan en Blu-Ray-spiller lese vanlige DVDer?

Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 10:49   #14
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

For å spore litt av, kan en Blu-Ray-spiller lese vanlige DVDer?

I praksis ja, men det er ikke påkrevd i Blu-Ray-spesifikasjonen. Og forresten; hvis lav oppstartstid er et krav, så skal man visst styre unna enkelte av de tidlige Blu-Ray-spillerne, siden enkelte av dem kan bruke over et minutt før de viser noe som helst.

Ben "need a new Playstation" Murphy

Gammel 12-02-08, 06:53   #15
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Menyknappen og/eller "skip" er finfine knapper.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 07:34   #16
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det fine med dvd er at det går an å dropper reklamen og gå rett til filmen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:30   #17
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det fine med dvd er at det går an å dropper reklamen og gå rett til filmen.

Det dumme med min DVD-spiller er at den nekter å gå direkte inn i menyen på Disney DVDer. Jeg kan hoppe over reklamen, men den hopper bare over én reklame av gangen. Next - next - next - next er ganske mye kjedeligere enn kun Meny.

Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:14   #18
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det dumme med min DVD-spiller er at den nekter å gå direkte inn i menyen på Disney DVDer. Jeg kan hoppe over reklamen, men den hopper bare over én reklame av gangen. Next - next - next - next er ganske mye kjedeligere enn kun Meny.

A) tren tommelen
B) kjøp ny dvd-spiller.
C) boikott Disney

:løsningsorientert:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 09:41   #19
Benmurphy
-

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

C) boikott Disney

er sannsynligivs det eneste som hjelper generelt. Evt. kan man kopiere platene sine og ta med bare selve filmen, slik at den starter umiddelbart. Det kan jo være en fordel uansett å spille kopier hvis mindre barn (og en god del voksne jeg kjenner også forresten) skal ta i platene selv.

DVD-standarden inneholder innstillinger produsentene kan sette på innholdet som sier om det er obligatorisk eller om det kan hoppes over og hurtigspoles (Man kan for eksemepl vanligivs ikke hoppe over anti-kopierings-truselene). Disney har gjort dette på mange forskjelige måter på sine plater. En DVD-spiller som er modifisert til å ignorere slike begrensninger (eller ikke følger DVD-standarden korrekt av andre grunner) vil hjelpe i mange av tilfellene, men ikke alle.

Ben "bored yet?" Murphy

Gammel 12-02-08, 10:21   #20
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Rattatouille = mat
Rottatouille = filmen her til lands

Jeg elsker forøvrig "skip"

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.