Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tønsberg

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 19:31   #1
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Tønsberg

Min bedre halvdel har to netter på hotel i Tønsberg til gode. Vi tenkte vi skulle bruke de i sommer, i forbindelse med en Oslotur. Bare vi to.

Hva skjer i Tønsberg i sommer, og hva bør vi få med oss?

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:39   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tønsberg

http://www.slottsfjellfestival.no/

Ellers er jo det beste med Tønsberg at det er så nærme Horten.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:44   #3
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Da tipper jeg den turen er i boks, snart!

Gammel 29-04-08, 19:48   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Men Slottsfjellfestivalen er verdt å få med seg, altså. Ellers ville jeg hoppet over de overprisede sommershowene på Oseberg kulturhus (stort sett bare repriser av det som er spilt i Oslo det siste året). Følg med på om det kommer noen bra konserter på Gamle Ormelet. Pleier å være veldig bra.

Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:52   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Emma ler bare fordi hun er helt enig.
Det sies ellers at det er fint å ta en utepils på brygga i Tønsberg. Personlig synes jeg det er oppskrytt. Gjestebrygga i Horten er finere, og der kan man dessuten følge med på Bastøferja.

På Haugar har de mange fine utstillinger. http://www.haugar.com/
I Horten, derimot, der ligger det nasjonale fotomuseet. Jeg bare nevner det i forbifarta.

Gammel 29-04-08, 19:54   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Spørs jo hva du er ute etter å gjøre. Er masse som skjer om sommeren i Tønsberg.

Gammel 29-04-08, 19:54   #7
Kneazle
Passiv

Standard

Personlig synes jeg det er oppskrytt. Gjestebrygga i Horten er finere, og der kan man dessuten følge med på Bastøferja.

Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 19:56   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Emma liker også Bastøferja.

Gammel 29-04-08, 21:02   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

http://www.visittonsberg.com/

I tillegg til å tusle på brygga, shoppe litt og spise is - og drikke god vin og spise god mat, kan dere jo alltids legge ut på en tur til Verdens Ende eller til en øyidyll...

Gammel 29-04-08, 21:08   #10
Kneazle
Passiv

Standard

Emma liker også Bastøferja.

Åff kårs. The pride and joy of Horten.

Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:21   #11
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Standard

Mannen tente på Slottsfjell og alt det andre jeg kom over. Tusen takk, damer!

Gammel 29-04-08, 21:23   #12
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man reiser til Tjøme og verden ende.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:16   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Man reiser til Tjøme og verden ende.

Der solen er en trapp av gull i flaskegrønt vann?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 10:53   #14
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Der solen er en trapp av gull i flaskegrønt vann?

Ari er vel i området, ja.

Gammel 30-04-08, 11:08   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Messecup

Ja vi skal på cup i år igjen, men klok av skade skal vi bo på hotell.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 11:21   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Horten, derimot, der ligger det nasjonale fotomuseet. Jeg bare nevner det i forbifarta.

Og det ble jeg så forferdelig skuffet over sist jeg var der. De hadde jo puttet hele den fantastiske kamerautstillingen til Preuz i kjelleren og vi fikk ikke se den en gang.

Og bilmuseet i Horten var jo helt tragisk, samme med det forferdelige vikingsenteret ved Borrehaugene. Bare reklame for Bastøferga, RyanAir og Color Line.

Nei, ta en tur på slottsfjellfestivalen, og en sånn skjærgårdstur fra brygga, tapas på Baku og eventuelt en tur til Åsgårdsstrand. For byvandring er gatene fra toppen av torvet og østover veldig hyggelige. Der er det et par små gallerier, antikvariater og man ender opp på Haugar som ofte har spennende utstillinger. Det er fint å vandre langs brygga og se på livet også. Vestover langs brygga ligger små koselige hus og en riktig gammel bydel. Slottsfjellet kan med fordel vandres opp og ned fra alle sider der det er sti. Fylkesmuseet ligger jo også der og det er vel verdt en titt selv om utstillingene er gamle og litt kjedelige.

:glad i Tønsberg:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:02   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Min bedre halvdel har to netter på hotel i Tønsberg til gode. Vi tenkte vi skulle bruke de i sommer, i forbindelse med en Oslotur. Bare vi to.

Hva skjer i Tønsberg i sommer, og hva bør vi få med oss?

Må dere få med dere noe da? Skal dere ikke bare være på hotellrommet?

Gammel 01-05-08, 01:04   #18
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Emma ler bare fordi hun er helt enig.
Det sies ellers at det er fint å ta en utepils på brygga i Tønsberg. Personlig synes jeg det er oppskrytt. Gjestebrygga i Horten er finere, og der kan man dessuten følge med på Bastøferja.

På Haugar har de mange fine utstillinger. http://www.haugar.com/

For å ikke snakke om Reker i trengsel

Det er i Horten det skjer!
Vi er kommunen som jobber med full fart og stø kurs fremover. Kontinuerlig utvikles nye idéer knyttet opp mot opplevelser i vår kommune. Sommerhalvåret er spekket med ulike arrangementer: Færderseilasen, Åsgårdstrands-dagene, Fyrverkerikonsert, Vikingmarked, Rose-rock og Makrellfestival for å nevne noen. Så nå kan du bare velge, her er det noe for enhver smak. Forruten arrangementer finnes det et antall museer du bør besøke. Vi byr på mer enn bare åndelig føde og opplevelser for øyet. Koselige restauranter og spisesteder finnes i byen, så vel som i Horten gjestehavn. Utvalget av forretninger er mangfoldig, fra spesialforretninger til kjøpesenter.
Vi ønsker deg velkommen til mange fine opplevelser i Horten kommune.

Wigdis Solberg, Reiselivssjef

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 08:15   #19
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Stekt makrell med rømme.

Gammel 01-05-08, 10:55   #20
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Må dere få med dere noe da? Skal dere ikke bare være på hotellrommet?

I tilfelle skjærings, så

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.