Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 20:46   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Jeg må bare spørre her, fordi jeg og mannen er så SIKRE på at det vi mener er en selvfølge, mens en annen barnehagemamma tydeligvis mener at vi er helt på jordet.

Altså: I dag var det fjerde gangen på 1-2 måneder at en av de andre barnehagemammaene tok bokseren sin inn i garderoben i barnehagen, og fjerde gangen at vi har måttet trøste våre egne redde unger, og be henne pent om å ta den ut. Eller, første gangen så ba jeg henne ikke ta med hunden ut, jeg var for sjokkert over at det i det hele tatt skjedde, og for opptatt av å få to gråtende barn med meg inn i den andre garderoben.

Jeg vet at det er synd at barna mine er redde for hunder. Vi jobber med å gjøre dem tryggere, blant annet ved å hilse pent på gamle, dorske, bustete, lille Buster som naboen eier. Men vi er nå ikke helt i mål enda, og de ER redde. I dag foreslo damen at ungene kunne komme og hilse på hunden i stedet for at hun skulle ta den ut, men da var Storebror allerede skremt, og følte seg allerede invadert. Skal han hilse på så skal det skje på hans premisser!

Da mannen min sa fra til personalet så ble det visst litt dårlig stemning av det hele... (presiserer: Da ble hundedamen sur)

Men det ER vi som har rett, er det ikke? Å ta med en HUND i en barnehagegarderobe (selv om garderoben er romslig), det GJØR man da bare ikke?? Særlig når man VET at det er barn der som er redde??

(Siden jeg prøver å kalibrere vårt verdensbilde her, så er det helt greit med svar som ikke bare jatter med, altså! )

Sist redigert av Polyanna : 26-02-07 kl 21:36.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:47   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

En hund har ingen ting inne i en barnehagegarderobe å gjøre av to grunner:

A: Det finnes både barn og voksne som er allergiske - og kan få alvorlige reaksjoner - av hund.

B: Det finnes både barn og voksne som er redde hunder - og barnehagen sin garderobe er ikke arena for å møte denne redselen.

Mener nå i hvertfall jeg.

Gammel 26-02-07, 20:49   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes hunder bør holder hjemme/ ute, med mindre alle synes det er ok at hunden er med inn et sted hvor den ikke hører hjemme.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:50   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke greit! Jeg er veldig allergisk og jeg strever nok med å få på barna klærene om ikke de skal bli forstyrret av en hund også!

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:50   #5
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med deg (Og vi har hund selv )

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:51   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden blir ute med mindre det er førerhund.

Gammel 26-02-07, 20:51   #7
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

A: Det finnes både barn og voksne som er allergiske - og kan få alvorlige reaksjoner - av hund.

B: Det finnes både barn og voksne som er redde hunder - og barnehagen sin garderobe er ikke arena for å møte denne redselen.

Som jeg skulle ha sagt det selv.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:51   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan den som mener det er greit forklare hvorfor det er jeg som tar feil?

Gammel 26-02-07, 20:52   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Mitt verdensbilde stemmer overens med ditt her Polyanna!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:52   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på HVORFOR i alle dager hun skal ta med hunden inn i barnehagen? Det ville ikke falt meg inn. Men så har jeg heller ikke hund da..

Jeg ville faktisk ikke tatt bikkja med inn porten engang. Tenk så fesstlig når tre ulike hunder skal skvette piss rundt omkring inne i barnehageområdet for å markere seg overfor de andre hundene til de andre foreldrene som drar hundene inn dit? Hunden kan da enten vente i bilen eller dersom de har gått til barnehagen, så bør hunden sitte utenfor porten å vente.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:52   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hunden blir ute med mindre det er førerhund.

Førerhunder er et selvsagt unntak - der er jeg helt på linje med deg.

Gammel 26-02-07, 20:54   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg ville faktisk ikke tatt bikkja med inn porten engang. Tenk så fesstlig når tre ulike hunder skal skvette piss rundt omkring inne i barnehageområdet for å markere seg overfor de andre hundene til de andre foreldrene som drar hundene inn dit? Hunden kan da enten vente i bilen eller dersom de har gått til barnehagen, så bør hunden sitte utenfor porten å vente.

Forrige mandag var det masse hundebæsj i lekeområdet i storebrors barnehage . Usedvanlig hensynsfullt! Not!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:54   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har hund, og jeg kunne ikke tenkt meg å ta ham med meg innenfor porten i barnehagen engang.
Han ville neppe synes det var noe særlig, mange unger er redde og mange er allergiske. Når jeg henter i barnehagen må han pent sitte i utkanten av parkeringsplassen og vente. Har hatt ham med når jeg har hentet prinsessa på sfo, men kun inn på skolens uteområde (som ikke er inngjerdet), aldri med inn.

Jeg ville tatt det opp med personalet i barnehagen, og hadde ikke funnet meg i at mine barn ble utsatt for noe de var redde for i barnehagen.

Gammel 26-02-07, 20:55   #14
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

I vår sønns barnehage er det en mor som har førerhund. Selv ikke den hunden er med inn i garderoben, men sitter pent utenfor og venter!

Jeg hadde aldri godtatt at det skulle kommet en hund inn i garderoben i barnehagen jeg jobbet i eller hadde baret mitt i!

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:57   #15
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Signerer!

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg lurer på HVORFOR i alle dager hun skal ta med hunden inn i barnehagen? Det ville ikke falt meg inn. Men så har jeg heller ikke hund da..

Signerer igjen!

Gammel 26-02-07, 21:00   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder har ingenting på barnehagens område å gjøre, hverken utendørs eller innendørs. Førerhunder er hederlige unntak, men der stopper det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:04   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sikkert ikke reagert negativt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:05   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan den som mener det er greit forklare hvorfor det er jeg som tar feil?

En del hundeeiere er jo mye verre enn småbarnsforeldre da det kommer til hva man forventer av andre - du må jo skjønne at akkurat deres hund er så herlig, snill og spesiell at den må få ferdes hvor den vil

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:05   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hund selv, og ville ikke drømt om å ta den med innenfor porten engang. I garderoben har den ingenting å gjøre.

Jeg har rett og slett problemer med å skjønne hvordan barnehagepersonalet deres kunne bli sure på grunn av dette.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:06   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei det er ikke greit, ikke lov heller!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.