|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Klarer dere å få laget middag hver dag?Etter jeg begynte å jobbe full tid så syns jeg det er vanskelig å få laget ordentlig middag. Mange dager får vi ikke laget middag pga fotballtrening og andre aktiviteter. Jeg jobber en del overtid og kommer sent hjem. Denne helga har jeg brukt til rydding og vasking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag. Den som kommer først hjem lager den. Det er somregel meg. I helgen lager alltid gubben mat, inkl fredag da han er tidlig ferdig.
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag.
![]() |
![]() |
#4 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?De dagene det er hektisk hos oss, så lager jeg noe enkelt som omelett ol. Det hender jeg slår på stortromma og har laget større porsjoner av middager som jeg har lagt i fryseren. Da er det bare å ta opp om morgenen og varme opp.
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Tja. Vi har middag stort sett hver dag, men det hender den serveres som kveldsmat. Planlegger stadig å lage store porsjoner og fryse ned, men det gjør seg ikke selv dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, jeg lager middag hver dag, men det hender vi bruker lettvintløsninger som frossenpizza og pølser på ekstra travle dager.
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, det gjør jeg. Ordentlig middag med grønnsaker. Og jeg er alene med dem 100% av tiden.
![]() |
#9 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men så har jeg ennå permisjon.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, vi spiser middag hver dag. Her i huset skjer det ganske ofte at man bruker deler av det man laget dagen før til neste dags middag. Eksempel kan være taco dag en der man steker mye kjøttdeig. Så gjør man f.eks. kjøttsaus dagen etter. Til tider så spiser vi "rester" dag nummer 2 med kanskje annet tilbehør til, ris i stedet for poteter/pasta og nye grønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, vi har middag hver dag. Den som kommer først hjem starter, og av og til spiser vi et brødmåltid til middag og tar middag til kvelds. Jeg har også et lager i fryseren (pizzabunner, lasagne, fiskegratenger, kjøttsuppe, kjøttkaker, kjøttboller, fiskergrateng), dette tar jeg opp om morgenen og da går det raskt om ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, vi spiser middag hver dag, og jeg prøver å unngå det mest junkaktige. Det hender det blir lettvinte løsninger når vi skal være på svømmingen en times tid etter vi er hjemme, men da blir det som oftest fiskekaker eller lignende, i det minste.
![]() |
#14 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi spiser middag hver dag, men det er ikke alltid vi lager den selv.
![]() |
#15 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag. Som oftest med poteter/ris/pasta og grønnsaker, men kan være pølse og suppe på dager der vi skal noe og det må gå fort. Jeg er et middagsmenneske og kan ikke tenke meg å spise enda et brødmåltid når jeg kommer hjem fra jobb. Som oftest er det jeg som lager middagen, da jeg kommer først hjem og er den som syns det er morsomst.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men det må innrømmes at det brukes en del halvfabrikata. Jeg har i det siste blitt flinkere til å planlegge mer enn en middag om gangen, og det har ført til at vi spiser både mer variert og også litt sunnere en før |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
*_*
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?
Samme her, bortsett fra at jeg den siste tiden har fått testet det. Det funker kjempebra, og gjør det mye enklere å lage sunn og god mat fordi jeg ikke må spontanhandle på tom mage. Når jeg først er inne i en sånn rutine er det like naturlig som å lage middag etter jobb/skole.
![]() |
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Alltid middag. Tidligere hendte jeg at det ble veldig lettvintmiddag de dagene det bare var meg og storebror, men nå er det Skikkelig Sunn Middag da også. Det går selvfølgelig lettere nå når jeg er i permisjon, men da jeg jobbet laget den som kom først hjem/var hjemme middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
WF: BNBE
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men vi spiser den etter barne-tv. Når vi kommer hjem fra barnehage og jobb spiser vi litt frukt, brød, knekkebrød, yoghurt - hva som helst egentlig. Og så har jeg god tid til å lage middag. Jeg har skiftarbeidende mann, så det er behagelig å slippe å stresse med middagen med en gang man kommer inn døra. I mannens hjemland spiser de alltid sent, så han er vant til det. Dessuten syns jeg det hjelper å lage middagsplan og handle en gang i uka. Dess mindre tid man kan bruke på middag uten at det blir for mye hurtigmat, dess bedre!
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vil ikke si vi har middag hver dag, men vi har ett varmt måltid hver dag
![]() |
Emneord |
hverdagen |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|