|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ekstremt trøtt
|
![]() Skikk og bruk på fly?Har vært på ferie nå og folk slutter ikke å overraske. Jeg må derfor spørre her om hva dere mener er vanlig på fly og hvordan dere gjør det.
![]() |
#2 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke? Selvsagt! Reisen er mer slitsom for dem enn for meg (hvis jeg ikke selv reiser med baby da).
![]() |
#3 |
nygift
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?
Ja jeg tar hensyn til folk med babyer fordi at det kan være stressende å reise med små barn, så jeg kikker ikke stygt eller himler med øynene om barn gråter, slipper de foran meg i do kø og tuller gjerne med de små.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?- Jeg tar hensyn til folk med baby
![]() |
#5 |
godt brukt
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Høres ut som du har opplevd det samme som meg. Vi satt på tre trange seter med våre to barn i 4 timer, foran oss satt et herlig ektepar fra østfold med ryggen demonstrativt nede hele turen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke?
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?På grunn av dårlig rygg er jeg avhengig av å kunne variere ryggposisjonen, selv på korte turer. Jeg spør ikke, men tar setet forsiktig bak. Har aldri opplevd at noen har klaget eller at noen har spurt meg om det er ok at de tar setet bakover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg har virkelig ikke tenkt på det slik at jeg tar av andres plass hvis jeg legger setet mitt bakover. Det er en del av min plass. Så kan man selvsagt velge å være supergrei med noen med lange bein eller små barn, men jeg syns ikke det er noe man kan forvente. Hadde noen spurt "overbærende pent" om det, så hadde jeg blitt litt grinete, tror jeg. Hadde de spurt som om de faktisk spurte meg om en tjeneste, så hadde jeg syns det var greit. Jeg har setet bakover fordi jeg som oftest bruker også korte flyturer til å ta igjen etterlengtet søvn.
![]() |
#9 |
nygift
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Ja ei dame som ikke var verken lang eller kraftig nektet meg å ha setet bakover, for det ble så trangt, så flyturen min var rett å slett grusom, jeg verket i rygg og nakke som også gikk over til sterk hodepine.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik har jeg også tenkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
Noe lignende ja. På tur med en 6 uker gammel baby og damen foran mannen min hadde samme syn som blomst.
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly?Med hensyn tenker jeg på ved ombordstigning f.eks. Mange tror visst at de kommer fortere frem til destinasjonen om de trenger seg frem istede for å ta hensyn.
![]() |
#16 |
nygift
|
Hadde det vært noen bak meg som var store eller hadde baby på fanget, hadde jeg byttet plass med mannen og jeg flyttet setet mitt opp når damen nektet meg, så ikke si at noen har samme holdning som meg før du har spurt med om mine holdninger. Men hun bak meg hadde det ikke trangt i det hele tatt, så det er forskjell på ting da vet du.
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
Jeg siktet til utsagnet ditt om at det var regelen og at en var egoistisk om ikke den foran fikk legge ned sete.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|