Trenger hjelp med tapetvalg, kjøkken
Bakgrunnsinfo:
Vi skal flytte inn i et rekkehus med nytt kjøkken. Jeg begynner med å vise frem noen av de mest fremtredende elementene, sånn for å si noe om stilen. Det er et ganske kjedelig kjøkken, hvit Ikea-innredning.

Gulvene er lys parkett, helt nytt. I vårt nåværende hus har vi hatt blomstrete tapet, og jeg har elsket det. Selv etter tre år er jeg ikke lei. Jeg har lagt ved bilde, sånn for å illustrere typen.
Lampen på kjøkkenet er en rimelig traust LeKlint-sak:

Det er åpen løsning mellom kjøkken og stue, men man ser ikke inn på kjøkkenet fra stuen. (Det er en trapp i veien.) Stuen blir malt i lys antikk (altså nesten hvit), og vi har en hvit skinnsofa i stuen. I tillegg blir denne lampen sånn halvveis seende fra kjøkkenet, selv om den egentlig henger i stuen:

Mine forslag:
Jeg synes det virker litt trasig å kun ha lysmalte vegger på kjøkkenet, så jeg prøver å finne på noe gøyere. Hva synes folket om denne, foreksempel?
.jpg)
Too much? Eller gjentar jeg meg selv bare da, sett i lys av hvilken tapet jeg hadde sist gang? Bør jeg satse på å kun male? Eller velge noe traustere, som dette:
.jpg)
Andre gode forslag?
|