|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Princess Skids and Scars
|
![]() RomaVi skal til Roma til sommeren og gleder oss stort. Vi skal i bryllup ved spansketrappen, men det er bare en av dagene så vi fant ut at vi ikke bryr oss om å velge hotel ut i fra det. Vi har funnet et hotel (men ikke bestilt enda) som ligger ikke så langt fra Auditorium Parco della Musica og Villa Glori. Noen som er lommekjent og kan fortelle meg litt om området rundt? Er det usentralt/sentralt osv. Hvordan er det å komme seg til spansketrappen derfra. Eventuelt andre anbefalinger av hotel til en bra pris? Mine foreldre betaler hotellet så jeg har ikke så lyst til å velge for dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: RomaJeg hadde nok syntes at det var litt for langt fra sentrum. Man blir liksom avhengig av buss eller taxi. Jeg hadde nok valgt noe nærmere spansketrappen, f eks. Daphne Inn Veneto. Prisene ligger på rundt 1600,- for et dobbeltrom, men det er definitivt verdt det. Det er FAKTISK gåavstand til spansketrappene og alt annet. Hotellet er lite, men oppdatert, ekte italiensk og romantisk.
![]() |
#4 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: RomaSom sagt er det mine foreldre som skal betale og vi skal være der en uke, så 1600 natten er ikke aktuelt. De hadde sikkert betalt det, men jeg synes det er ubehagelig å forvente det. Tenkte å holde meg til ca 1000,- natten. Sist redigert av Pia : 19-01-09 kl 17:04. Årsak: og,å |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Roma
Jeg skjønner at du er opptatt av prisen, men 1600,- for et dobbeltrom i Roma er ganske vanlig. I allefall i høysesongen.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: RomaJeg tror det kan være litt dyrt med hotellrom på sommeren, spesielt med god standard og sentralt. Men sjekk ut dette søket her:
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 19-01-09 kl 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: RomaJeg ønsker dere uansett riktig god tur - elsker Roma..
![]() |
#8 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: RomaNeida, jeg er enig i at 1600 ikke er dyrt i Roma altså, men standard er ikke så viktig såfremt det er rent og pent. Men vi har bestemt oss for å finne noe litt mer sentralt. Gåturer synes vi bare er koselig, men definitivt ikke i finstasen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: RomaVi var i Roma i september 07 og bodde på Hotel Condotti.Husker ikke hva det kostet men det var kanskje rundt 1600/natt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|