Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en feriemartyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 14:47   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du en feriemartyr?

Jeg syns jeg leser om så mange som skal på hytteturer og campingturer med svigerforeldre og fremmede gjester. Uten strøm, vann og vaskemaskiner. Imange dager og uker. Og de gruer seg.

Personlig tror jeg det skulle være vektige grunner til at jeg hadde latt meg overtale til en ferie som bød meg imot på mange måter, men skjønner selvsagt at de grunnene finnes der.

Likevel tror jeg at vi damer kaaaaaan ha en tendens til å "ofre oss" for å opprettholde fred i heim- og svigerheim, eller?

Er DU en feriemartyr? Og hvorfor?

Gammel 02-07-09, 14:48   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en feriemartyr?

Så langt derifra. Vi er veldig bevisste på å bruke våre tre uker sammen kun vi fem. Svigers prøver å lokke oss på hytta sammen med dem, men dit reiser vi kun alene.

Vi gjør så mange -ting ellers i året at ferien er fredet.

Gammel 02-07-09, 14:49   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ingen feriemartyr. Jeg har tatt noen dårlige ferievalg og hatt det kjipt noen ganger, men det har vært selvvalgt i den tro at det sikkert ble bra. Men å ofre meg for andre - i ferien?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:50   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:51   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er Verdens Største FerieNazi.
Jeg kompromisser ikke en eneste millimeter med ferien - aldri. Den er vår, den skal nytes og vi fire skal ha det innmari fint og være skikkelig sammen i langsom fart og resten av verden skal ikke prøve engang å få en bit av oss. :sliten, reiser snart:

Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:52   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er jeg. Vel, jeg hadde ikke definert meg selv slik, da.
Men personlig har jeg litt andre ønsker for ferien enn måten det faktisk blir gjennomført på. For eksemel var vi hos mumitrollet i fjor, det er ikke noe som hadde stått høyest på min prioriteringsliste, men det ble alikevel veldig hyggelig. Så feriene blir litt "lappverk" av hva jeg ønsker, hva barna ønsker, hva mannen ønsker, hva foreldre og svigerforeldre ønsker. Litt ymse med andre ord.

Gammel 02-07-09, 14:52   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, litt, kanskje. Jeg føler nok en viss forpliktelse til å dele ganske store biter av ferien med familie på begge sider. Det er jo lystbetont også, på sitt vis, men det kan bli litt mye. (Nå er jeg ikke noe sommermenneske, og har i grunnen nok med å overleve i varmen - dermed blir jeg nok heller ikke den morsomste å være sammen med. )

Gammel 02-07-09, 14:54   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Jeg har nemlig ikke ferie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:57   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er feriemartyr nok ved å gå med på nordovertur til mannens familie hver sommer. Koselig, men kjeeeeedelig. Og så går jeg glipp av jordbæra og strandkosen og muligheten til å bli bittelitt brun.

Akkurat i år er jeg forresten fornøyd med å være i ferieeksil, siden jeg nok ikke hadde kost meg særlig i varmen hjemme.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:58   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Næsj. Når man har over sju uker ferie må man tåle å ikke gjøre førstevalget hele tida.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 14:59   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Mja.. Jeg gjør ikke så mye jeg ikke har lyst til da, men det er mye jeg kunne tenkt meg som ikke blir gjort fordi mannen ikke vil eller gidder.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:00   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, jeg er ingen feriemartyr.

Vel, jeg modererer meg. Jeg gjør ikke det jeg selv aller helst vil gjøre i ferien alltid, men det er fordi jeg har barn. Så da må jeg velge en ferie som gagner familien, og ikke nødvendigvis meg selv. Men jeg ofrer meg ikke for foreldre, svigers eller slekta for øvrig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:00   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "ofrer" meg litt når jeg blir med til fjells uten strøm og vann, men jeg vil ikke kalle det martyrdom. Mann og barn elsker det jo, og det betyr faktisk ganske mye for meg at de jeg bryr meg aller mest om i hele verden koser seg.

De eneste jeg er villig til å ofre meg litt for er for øvrig dem. Resten av familien klarer seg selv.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:02   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, definitivt ikke. Har så lite ferie, at den ferien vi har skal brukes på noe som er kjekt for alle!!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:04   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Absolutt ikke. Jeg skal ha det komfortabelt når jeg er på ferie!

Gammel 02-07-09, 15:05   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke martyr, men heller ikke diktator. Mannen min og jeg blir sliten av ganske forskjellig nivå av kontakt med andre mennesker. Jeg ønsker for eksempel å dele hele hytteferien med søsteren min sin familie, for mannen min så er det ferie å være helt alene, bare oss. Så vi kompromisser.

Gammel 02-07-09, 15:08   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er ikke det å være uten strøm ol en lidelse i mine øyne, men å dra sammen med folk jeg ikke trives med, det hadde jeg ikke giddet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:40   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks.
Jeg ofrer meg for barna i den forstand at vi velger barnevennlige ferier, men ellers er jeg veldig, veldig ego.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 15:42   #19
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.
Men jeg kan gå med på kompromisser …

Gammel 02-07-09, 15:46   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "ofrer" meg for barna, i hvert fall til en viss grad. Jeg hadde ikke reist til Astrid Lindgrens Verden uten dem for å si det sånn, men ut over vår lille kjernefamilie gjør jeg ingen ofre. Det er vår ferie sammen som teller.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.