|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er du en feriemartyr?Jeg syns jeg leser om så mange som skal på hytteturer og campingturer med svigerforeldre og fremmede gjester. Uten strøm, vann og vaskemaskiner. Imange dager og uker. Og de gruer seg.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Så langt derifra. Vi er veldig bevisste på å bruke våre tre uker sammen kun vi fem. Svigers prøver å lokke oss på hytta sammen med dem, men dit reiser vi kun alene.
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Nei, jeg er ingen feriemartyr. Jeg har tatt noen dårlige ferievalg og hatt det kjipt noen ganger, men det har vært selvvalgt i den tro at det sikkert ble bra. Men å ofre meg for andre - i ferien?
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Nei.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Jeg er Verdens Største FerieNazi. |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Ja, det er jeg. Vel, jeg hadde ikke definert meg selv slik, da.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Ja, litt, kanskje. Jeg føler nok en viss forpliktelse til å dele ganske store biter av ferien med familie på begge sider. Det er jo lystbetont også, på sitt vis, men det kan bli litt mye. (Nå er jeg ikke noe sommermenneske, og har i grunnen nok med å overleve i varmen - dermed blir jeg nok heller ikke den morsomste å være sammen med.
![]() |
![]() |
#9 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Jeg er feriemartyr nok ved å gå med på nordovertur til mannens familie hver sommer. Koselig, men kjeeeeedelig. Og så går jeg glipp av jordbæra og strandkosen og muligheten til å bli bittelitt brun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Næsj. Når man har over sju uker ferie må man tåle å ikke gjøre førstevalget hele tida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?
Vel, jeg modererer meg. Jeg gjør ikke det jeg selv aller helst vil gjøre i ferien alltid, men det er fordi jeg har barn. Så da må jeg velge en ferie som gagner familien, og ikke nødvendigvis meg selv. Men jeg ofrer meg ikke for foreldre, svigers eller slekta for øvrig.
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Jeg "ofrer" meg litt når jeg blir med til fjells uten strøm og vann, men jeg vil ikke kalle det martyrdom. Mann og barn elsker det jo, og det betyr faktisk ganske mye for meg at de jeg bryr meg aller mest om i hele verden koser seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Nei, definitivt ikke. Har så lite ferie, at den ferien vi har skal brukes på noe som er kjekt for alle!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Ikke martyr, men heller ikke diktator. Mannen min og jeg blir sliten av ganske forskjellig nivå av kontakt med andre mennesker. Jeg ønsker for eksempel å dele hele hytteferien med søsteren min sin familie, for mannen min så er det ferie å være helt alene, bare oss. Så vi kompromisser.
![]() |
#19 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Nei.
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er du en feriemartyr?Jeg "ofrer" meg for barna, i hvert fall til en viss grad. Jeg hadde ikke reist til Astrid Lindgrens Verden uten dem for å si det sånn, men ut over vår lille kjernefamilie gjør jeg ingen ofre. Det er vår ferie sammen som teller.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|