Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-09, 13:18   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?

Jeg har ikke akkurat for vane å gå på handicap-toaletter, men begynte å lure litt da jeg leste den andre tråden. Er det sånn at handicap-toaletter er KUN for dem, eller er det mer en "vanlig offentlig toalett med litt ekstra plass til de som trenger det"-greie slik som kassene beskrevet i den andre tråden? Er det frekt å gå på et handicap-toalett om det er kø på de andre toalettene og man holder på å tisse på seg?

Gammel 05-09-09, 13:21   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avporing fra rullestoltråden - hva med handicaptoaletter?

Noen ganger bruker jeg hadicaptoalettet, hvis valget er mellom å tisse på meg og ta den doen. Og ofte hvis jeg har hatt med vogn mm og må på do. Men jeg føler meg ikke så bra når jeg gjør det. Ofte så er jo også stelleting inne på hadicaptoaletter. Det er forøvrig en uting.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:25   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om det er lang kø og handicaptoalettet er ledig går jeg selvsagt på det. Jeg bruker også det dersom jeg har vogn med meg slik at jeg får vogna med inn på do.

Gammel 05-09-09, 13:25   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en av de som bruker handikapp toalettene hvis jeg trenger det. Under vanlige omstendigheter så gjør jeg det ikke. Oftest har jeg ungene med meg da. Minstepropellen har alltid svært dårlig tid når hun finner ut at hun må på toalettet. Det hender rett som det er at det går galt. Jeg ville ikke vasket henne ren og skiftet på henne inne i fellesområdet på dametoalettet.

Gammel 05-09-09, 13:25   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tenkt at handicaptoaletter er ment for situasjoner hvor man trenger litt ekstra plass. Har aldri vurdert det dithen at man være handicappet eller funksjonshemmet for å benytte dem? Det er jo også naturlig å ha stellefasiliteter til babyer inne på disse doene i og med at barnevogner tar mye plass, og det kan være trangt med både mor/far og barn inne i et vanlig avlukke.

Gammel 05-09-09, 13:25   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I det sist har jeg benyttet det toalettet en del fordi jeg har vært avhengig av å ha med vogn inn på toalettet. Ellers benytter jeg i all hovedsak vanlige toaletter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 13:44   #7
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg bruker HC-toalettene om jeg har med vogn eller dersom det haster med storesøster. Egentlig tenker jeg at det burde være greit at man bruker HC- toalettene om det er lang kø til de vanlige toalettene og det ikke er noen i sikte soom trenger HC-toalettene.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:15   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tenkt at Handicapdo er for alle, det er bare tilrettelagt for flere grupper.
Jeg bruker gjerne handicapdoen.

Lurer litt på om handicapede med rullestol irriterer seg over at de ikke får egne dame- og herredoer?

Gammel 05-09-09, 14:44   #9
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Går nesten alltid på handicap jeg, for jeg får ikke til å tisse på sånne fellesdoer hvor det ikke er vegger fra tak til gulv osv
Men, venter selvsagt hvis det er handicapede i nærheten som har førsterett.. da holder jeg meg heller en stund ekstra..

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:51   #10
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har jeg med meg vogn så bruker jeg handicaptoalettet.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 14:53   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om det ikke er eget stellerom å jeg har med vogn så går jeg på handicap, aldri ellers. Jeg anser det til bruk for de som er handicappet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 15:03   #12
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Lurer litt på om handicapede med rullestol irriterer seg over at de ikke får egne dame- og herredoer?

Jeg gjør ikke det, det som irriterer meg er de som ammer på handicaptoalettene og synes det er helt greit at de blir der inne i 1/2 - 1 time. Det er i overkant å vente om man er helt gul i øya.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 15:21   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amme på en do kunne ikke falt meg inn! Æsj!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 15:27   #14
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Amme på en do kunne ikke falt meg inn! Æsj!

Enig :kvalm:

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 16:02   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har alltid tenkt at Handicapdo er for alle, det er bare tilrettelagt for flere grupper.
Jeg bruker gjerne handicapdoen.

Oppsummerer hva jeg tenker om samme sak.

Gammel 05-09-09, 17:08   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker gjerne handicapdoen hvis det passer best (om jeg har med koffert eller vogn eller unger eller den ligger nærmest eller har minst kø), men okkuperer den ikke unødig. Med sminking og sånt. Bortsett fra den på Flytoget, da. 19 minutter fra Gardermoen til Oslo S - det er akkurat nok tid til å skifte til kjole og stillett og legge full make-up, sånn at man dra rett på fest uten å reise hjemom. :avsporer:

Gammel 05-09-09, 17:15   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være frekt å gå på handicaptoalettet? Hvis det er kø på den vanlige, eller jeg har lyst til å være litt mer i fred hender det at jeg går på handicaptoalettet. Det hender faktisk at jeg går på herretoalettet også, dersom det er lang kø for damene. En do er en do, og må jeg tisse, så må jeg tisse.

Gammel 05-09-09, 17:22   #18
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være frekt å gå på handicaptoalettet? Hvis det er kø på den vanlige, eller jeg har lyst til å være litt mer i fred hender det at jeg går på handicaptoalettet. Det hender faktisk at jeg går på herretoalettet også, dersom det er lang kø for damene. En do er en do, og må jeg tisse, så må jeg tisse.

Men om noen står utfor og vente i rullestol, så blir jeg alltid litt flau. Vet ikke hvorfor. Mannedoen har jeg ingen problemer med og gå på, men det er litt pinlig om det viser seg og være pissoarer i samme lokale og de ikke er skjermede.

Gammel 05-09-09, 19:15   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, uten blygsel. Ledig er ledig. Men jeg somler aldri, fordi det kan ha dukket opp noen som MÅ ha den i mellomtiden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:55   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker handikapptoalettet om det faller seg slik, og særlig om jeg trenger en do med god plass – for eksempel når jeg har med vogn. Jeg ser ingen grunn til å la en fullt brukbar do stå tom, når det er kø til de andre. Det gjelder også herredo, når det er enkeltrom (ikke når det er fellesdo og jeg risikerer å møte folk ved pissoaret).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.