|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() PostenPostbudet har sluttet å dele ut post til oss. Posten blir adressert med riktig navn, riktig adresse, riktig postnummer, til den adressen vi er folkeregistrert på, postkassen står i en rekke og er merket med husnummer, og allikevel kommer f*** ikke posten vår frem. Den går derimot i retur til avsender med beskjeden om at vi har flyttet, og at ettersendingstiden har løpt ut. |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: PostenRing Posten og kjeft.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Posten
De sier at jeg må bruke min id (som jeg ikke har fordi de ikke har levert ut brevet som skulle komme i posten), og melde flytting. Eller gjøre det på nærmeste postkontor. |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvordan skal de da vite at du bor der du bor?
![]() |
#6 |
|
Vi hadde samme problemet nemlig, og da sa de at de ikke hadde person med mitt navn registrert på denne adressen og da sendte de posten min i retur. Jeg måtte altså bli registrert på min adresse, men det fikset de heldigvis per telefon.
![]() |
#8 |
Ustabil
|
![]() Sv: PostenKan du ta en variant for dummies? Har dere flyttet? Og hatt omadressering? Har denne utløpt? Har omadresseringen fungert, og så sluttet å fungere? Har Posten "plutselig" bestemt at dere bor på et annet sted? Og hva mener du med at du har rett til å flytte uten at Posten vet om det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Vi meldte flytting til folkeregisteret for halvannet år siden. Det skjemaet skulle også virke som flyttemelding til posten. |
![]() |
![]() |
#10 |
Ustabil
|
![]() Sv: PostenNå er det en stund siden jeg har flyttet, men jeg mener at Posten har et eget system, som ikke er knyttet til den flyttemeldingen du leverer til Folkeregisteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenOi! Ja, pakken din ligger nå her hos meg da... Håper du får ordnet opp i dette!
![]() |
#12 |
Passiv
|
Det var som sagt samordnet melding om flytting for halvannet år siden. At systemene deres ikke virker er ikke mitt problem. At jeg er folkeregistrert på adressen postkassen tilhører er da også en indikasjon på at adressen ikke er fiktiv. |
![]() |
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenPosten har nok dessverre sitt på det tørre. Det er ingen sammenheng mellom å melde flytting til folkeregisteret og å melde flytting til posten; du må gjøre begge deler. Se her, hva Skatteetaten skriver om flyttemelding.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: PostenDet blir jo langsøkt da. Vi har hytte, der er vi på sommeren. Dit vil jeg kunne få sendt post og jeg kan gjerne ikke flyttemelde meg dit for noen uker. Posten ble ikke levert, men jeg fikk stoppet postdamen og fortalte henne at vi hadde hytte der og etter det fikk vi posten. Hun mente at det måtte stå navn på postkassen (i dette tilfelle er postkassen utenfor huset, ikke i en rekke). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: PostenVi fikk tilsendt post til ny adresse før vi endret adressen hos posten og folkeregisteret. Det var bare å bruke den nye adressen, det.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Postenjeg ringte norge.no, og vedkommende var ikke helt sikker, men mente at jeg ikke hadde plikt til å melde flytting til andre enn folkeregisteret, og at posten skal leveres dit den er adressert. |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PostenKan det være noen som har stjålet identiteten deres og brukt den til å endre adressen din? Du bør i så fall sjekke med banken og teleoperatørene om det finnes kontoer eller telefonabonnementer i ditt navn som ikke er dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: PostenGodt poeng, Elg. Det må også sjekkes. |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: PostenFortsatt ikke noe svar fra posten. Lørdagsbudet leverer ut post, men ikke det ordinære postbudet. Vi får ikke reklame engang. Jeg har sendt ny klage til kundeservice, men har ikke troen på at vi noen sinne får post igjen. Dette blir dyrt. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|