Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Impulsive menn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-09, 22:07   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Impulsive menn?

Jeg og Haugtussa sms-et til hverandre ikveld, og kom frem til at vi i grunn ikke kjenner noen særlige impulsive mannfolk i vår omkrets? Altså, typen som bare hiver seg på et fly til en storby for å .

Om vi finner på noe litt impulsivt i vårt hjem er det nok mest etter mitt initiativ vil jeg påstå.

Så nå lurer vi/jeg litt på om det er sånn at kvinnfolk er litt mer fantasifull og impulsiv enn mannfolka?

Eller er dette bare mandagsfjas.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:08   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Impulsive menn?

I min omgangskrets er det mange impulsive menn. Dårlig impulskontroll langs hele fjøla. Jepp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:09   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I min omgangskrets er det mange impulsive menn. Dårlig impulskontroll langs hele fjøla. Jepp.

Gammel 30-11-09, 22:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her. Jeg er impusiv, han er alt annet enn akkurat dét. Jeg er også veldig entusiastisk av meg, han er veldig langt nede på jorda. Heldigvis, egentlig, han holder beina mine halvveis plantet der nede.
Men nå er det faktisk økonomien som stopper ham fra å være så impulsiv, jeg tror nok egentlig han hadde vært det mye mer om vi feks. hadde vunnet en stor sum i lotto eller noe.

Gammel 30-11-09, 22:09   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette vil vi gjerne høyre meir om. Er menn litt meir trege enn oss? Er det nokon der ute som har menn som kan komme heim med flybillettar eller kinobillettar for den saks skyld. Eller som i det heile tatt tar initiativ til det?

Eg kom forresten på at eg har ein kollega som eg trur er litt sånn.

Gammel 30-11-09, 22:10   #6
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Min mann er ihvertfall ikke impulsiv, her må alt tenkes nøye igjennom.....

Gammel 30-11-09, 22:11   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kjenner flere impulsive menn, men det er få av dem som blir i forhold særlig lenge.. av en eller annen merkelig grunn.

Dette var interessant. Er det muligens slik at impulsive menn ikkje er så morsomme å leve med i lengda?

Gammel 30-11-09, 22:11   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Du har jo J min da.
Han er ikke impulsiv på den måten at han reiser på tur plutselig. Men plutselig skal han noe helt annet enn vi har planlagt, og det vi tenker vi skal gjøre når vi står opp om morgenen er som regel ugjort når kvelden kommer pga noe han plutselig bare MÅ!
Feks å ut i skogen og kikke etter fersk mat....

Når vi skal på ferie blir det heller ikke fastslått hvor vi skal og hvordan vi skal komme oss dit før helt i siste liten.
Kunne ha fortalt om maaaaange episoder om min impulsive mann.
Det er jo positivt å være impulsiv, men til en viss grad da.

Gammel 30-11-09, 22:11   #9
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Hvis vi finner på noe impulsivt så er det fordi jeg tar initiativ til det ca 99 av 100 ganger. Han må få litt drahjelp. Sier ikke at det er fasit, men sån er det i denne familien.
Men mannen er helt klart med når det vel skjer

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:11   #10
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Ja, dette vil vi gjerne høyre meir om. Er menn litt meir trege enn oss? Er det nokon der ute som har menn som kan komme heim med flybillettar eller kinobillettar for den saks skyld. Eller som i det heile tatt tar initiativ til det?

Eg kom forresten på at eg har ein kollega som eg trur er litt sånn.

Min mann kommer aldri rennende med slike ting nei.

Eller, den eneste gangen var vel da han ba meg med på tur til Stockholm før vi ble sammen. Han sendte meg en mail med dato og alt. Egentlig ganske imponerende nå når jeg har blitt kjent med ham.

Gammel 30-11-09, 22:12   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Du har jo J min da.
Han er ikke impulsiv på den måten at han reiser på tur plutselig. Men plutselig skal han noe helt annet enn vi har planlagt, og det vi tenker vi skal gjøre når vi står opp om morgenen er som regel ugjort når kvelden kommer pga noe han plutselig bare MÅ!

Når vi skal på ferie blir det heller ikke fastslått hvor vi skal og hvordan vi skal komme oss dit før helt i siste liten.

Men dette er på en måte ikkje å vere impulsiv? I mitt haud er dette meir å hoppe dit haren hoppar eller kva det heiter. Bokstavelig talt i ditt tilfelle.

Gammel 30-11-09, 22:13   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp.
Kombiner det med ryggrader som meitemarker og sleng inn en flaske konjakk eller to, og du får endel småsure fruer rundt om.

Gammel 30-11-09, 22:14   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Kanskje vi skal bytte ut impulsivitet med evna til å overraske.

Gammel 30-11-09, 22:14   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Du har jo J min da.

Ja. Han er nok litt sånn. Mer enn Frank iallefall. Den dagen Frank kommer overraskende hjem med billetter til en storby (eller bare kinobilletter!?) tror jeg at jeg blir rimelig sjokkert.

Men heldigvis blir han stort sett med på et jeg foreslår da.

Men selv om en dropper ut av det man har planlagt trenger man nødvendigvis ikke være så impulsiv. Det har vel med å ville gjøre det man liker best og.

Gammel 30-11-09, 22:15   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nå holder vi på å lage bad i sokkelen her. Og vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for en kjempelekker men veldig dyr dusjarmatur. Så fant vi ut at fornuften skulle få seire og gikk for en rimeligere variant. Under halve prisen.

Så kom han hjem her en dag og hadde bestillt den dyreste allikevel, uten å høre med meg.

Det kan faktisk være litt irriterende når det blir for mye som skjer på impuls.
Hverdagslivet vårt blir veldig lite strukturert, og å ha slike ukesplaner over middager som en del av dere har er bare å glemme.

MEN! Han foreslår rett som det er å finne på ting, og det er jo kjempepositivt, for jeg har en tendens til å gro fast her hjemme.

Gammel 30-11-09, 22:15   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

HAdde det ikke vært for at jeg synes det er gøy å sjekke/lete/finne på ting å gjøre i helger/ferier/be til selskap så hadde det vært fint lite som skjedde fra den andre kanten her...

Gammel 30-11-09, 22:15   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, jeg kjenner mange som er impulsive, og har ikke noe inntrykk av at deres forhold ryker raskere enn andres.
Selv foretrekker jeg definitivt menn som kan finne på noe gøy selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 22:17   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men dette er på en måte ikkje å vere impulsiv? I mitt haud er dette meir å hoppe dit haren hoppar eller kva det heiter. Bokstavelig talt i ditt tilfelle.

Ja kanskje du har rett. Kanskje det blir litt mer å ta ting som det kommer, og litt på sparket.

til mannen til Spoon.

Gammel 30-11-09, 22:18   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ønsker dere at mannen skal være impulsive på samme områder som dere?

Jeg ser for meg at en del kvinner kan reagere om menn impulshandler samme type ting som de impulshandler selv. Særlig på interiørfronten har jeg inntrykk av at en del kvinner helst vil ha impulsiviteten for seg selv. (Selv mangler jeg impulsivitet på den fronten og det samme gjør mannen)

Jeg ønsker nok mest at min mann skal være litt mer impulsiv på det å finne på ting. Både når det gjelder hverdagsaktivteter og reiser.

Gammel 30-11-09, 22:20   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er langt fra impulsiv - tvert i mot hater han overraskelsesmomenter - men han er gjerne den som setter planer ut i handling. Om vi snakker om å dra på en konsert eller en tur, så er det gjerne han som sørger for at billetter kjøpes. Og det kan like gjerne være han som foreslår noe som at jeg gjør det.

Men spontan, som i å plutselig stå med konsertbilletter til en konsert i London i det ene hånda og flybilletter i den andre, det kommer han nok aldri til å gjøre. Det nærmeste han har kommet er at han har avtalt barnepass og bestilt bord på restaurant etter at vi vagt hadde snakket om å dra ut. Særlig lenger kommer han neppe. Og det gjør sannsynligvis ikke jeg heller, all den tid jeg bor sammen med en som hater overraskelser.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.