|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Som en videresporing av Flukes' jakt på søppelbilen.
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg trenger gode tips. Vi har vært huseiere i to måneder, og jeg håper den store avfallsmengden bare er forbigående. Til tross for at vi kildesorterer alt unntatt mat (altså plast, glass, papp, papir, metall) er en søppelsekk i uka ofte ikke nok. Riktignok har vi et bleiebarn, men det aner meg at ikke all skyld ligger hos henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har veldig lite restavfall, selv da vi hadde to bleiebarn klarte vi oss om vi glemte bosspannet en gang. Vi har ekstra stor papirbeholder, denne er alltid full, nesten, så det hender vi kaster papiret i restavfallet pga plassmangel. Plast sorterer vi også. Vi er 4 stk i husholdningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har papir-problem; spannet er fullt etter kun kort tid, men det tenker jeg blir løst når jeg får tatt med meg sprittusjen ut og skrevet "Ingen reklame, takk!" på postkassen.
![]() |
#6 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi er flinke på å sortere plast, og den sekken tømmes en gang i mnd sammen med papirtømming. At vi får unna plasten, gjør at vi akkurat får plass til alt i rest-dunken. Det blir en del bleiesøppel, med to bleieunger i huset. Matsøppel blir det lite av, enda vi ikke har noe mat i restsøpla. Får vel tolke det som at vi er flink å ikke kaste så mye mat. Papirdunken blir full, mest av reklame.
![]() |
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har endel søppel, men lite restavfall.
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi sorterer mat, glass, metall, plast og papir. Etter vi begynte og sortere ut plast så har vi veldig lite restavfall enda vi har bleiebarn. Er papirdunken for liten så setter vi bare en stor pappeske full av papir og papp ved siden av også. De tar det bestandig med seg når vi setter plast eller papir i tillegg på de hentedagene. Alt blir hentet hjemme hos oss. Veldig deilig. Plast hver 3.dje uke og glass/metall hver 6.uke. Resten er annenhver uke og mat hver uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Etter at vi endelig kunne sortere plast (flyttet fra leilighet uten plastavfallsdeponering til hus med muligheter) har det helt klart redusert avfallsmengden. Og det enda vi ikke er særlig flink til å sortere plast enda, det mangler litt rutine.
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg syns vi produserer mye søppel.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Her sorterer vi mat,papir og plast, har lite matavfall men mye papp og rest. Restavfall hentes hver14dag å den er alltid full da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg synes vi produserer ganske mye søppel, men vi er flinke til å kildesortere. Ser de fleste naboene har store restavfallsdunker, mens vi har en av de minste. Vi har stor papirdunk, og den blir full ja. Matavfallet blir også ganske fullt, men der havner også bleiene. Det blir mye plast!
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Altfor mye ...men sorterer så godt vi kan da!
![]() |
#15 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Jeg sorterer papir, plast, metall og glass. Både jeg og samboer er flinke, og sorterer de minste papp og plastbiter. Likevel er det nok restavfall altså. Vi har ofte veldig full restavfall mot slutten av uka. Vi har dog tre barn, hvorav to bruker bleie 24-7 og en bruker nattbleie. Vi kaster også alt for mye mat |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Etter at vi flyttet til borettslag synes jeg det er vanskelig å måle siden vi har felles dunker med de andre i lavblokken. Vi sortere glass/metal, mat, papir og restavfall. Vi trenger ikke å gå ut med søppel hver dag, men det er mulig det endrer seg når babyen kommer. Husker hvor mye bleier en sånn liten produserer.
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi har 2 søppeldunker, og de er stort sett fulle hver uke. Vi har 2 studenter som bor på hybel her, og 2 unger hvor den ene bruker bleie fulltid og den andre på natta, også er vi to voksne.
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Ja, pinlig mye! Jeg må nesten skylde på to bleiebarn, for vi sorterer plast, hermetikk, papp, matavfall og restavfall. I kommunen vår tømmer de restavfallet hver tredje uke, så vi må ta med søppelposer til mannen jobb for å unngå topp på søppelkassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tankefull
|
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi sorterer: plast, mat, papir, metall og glass. Greier vel å sortere ut ca 80%.
![]() |
#20 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Produserer dere mye boss/søppel/avfall?Vi klarer oss med tømming hver 3. uke. Ett bleiebarn, men hun bruker tøybleier.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|