Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 11:31   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Jeg er litt nysgjerrig fordi jeg har inntrykk av at folk har veldig forskjellig forhold til nyttårsaften. Mamma feks, må ALLTID ha svær fest, mens jeg har en venninne som foretrekker å se tv hjemme og ikke gjøre noe ut av det.

Feirer dere nyttårsaften? Hvordan skal dere feire i år?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:34   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?

Vi lager god mat og sender opp fyrverkeri, men bortsett fra det så er det lite som minner om fest her. Det kan hende at vi pynter oss litt. Vi har vært alene hjemme så og si hvert år etter at vi fikk barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:34   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke en festdag nei. Vi kan pynte oss litt, og vi spiser kalkun. Men vi har ikke folk hos oss (i alle fal ikke i år), og vi vil nok se tv ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:35   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter x antall krampeaktige fester på nyttårsaften, så ga jeg opp og fant ut at de koseligste nyttårsaftenene hadde jo vært de gangene alt foregikk i rolige former. Så nå legger vi aldri opp til noe storslagent.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:35   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, for min del er det bare en vanlig dag. Men ungene har jo forventninger. Derfor var det veldig deilig å kunne sende de vekk i år, så slipper jeg å bry meg.

Gammel 30-12-09, 11:36   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Feirer stort sett relativt rolig med venner. Kalkun og godt drikke. Selvsagt moderat det siste

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:37   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid arrangert eller deltatt i en god og fin, men uhøytidelig middag på nyttårsaften. Før vi fikk barn kunne det bli litt fest-tendenser når klokka nærmet seg midnatt, etter barn er det rolig hele kvelden. Men jeg liker å markere kvelden og synes det er en god anledning til å lage i stand litt ekstra.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:38   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke fyllefester, spesielt ikke på nyttår, da vil jeg være sammen med familien min, ungene mine.

Jeg, Fibi og krystallklart med mann og barn feirer alltid nyttår sammen hjemme hos en av oss, går litt på rundgang. Avslappet, hyggelig stemning, god mat, unger som leker sammen (vi har unger på samme alder, både de store og de små, praktiske greier). Alltid veldig koselig. Vi pynter oss også, selvsagt.

Gammel 30-12-09, 12:25   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja det er en festdag men i meget rolige/edruelige former. Av og til har vi feiret med et vennepar og deres barn men i år blir det kun oss og ei venninne av meg og hennes sønn. Jeg bruker tid på å dekke bordet og å tilberede maten og selvsat pynter vi oss. Etter kongens tale setter vi oss til bords.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:28   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fest og fest - jeg vil ikke påstå vi fester, men vi liker å samles med gode venner eller familie, kle oss litt pent og spise god middag.

Blir dessverre avlyst for vår del i år, da Lillemann har omgangssyke, og jeg ikke har spesielt lyst til å sende gjestene hjem med en nyttårsgave av den sorten.

Gammel 30-12-09, 12:29   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ja. Vi spiser kalkun, spiller spill og leker med stjerneskudd sammen med venner, etterhvert også med ett og annet barn. Rolige former og ikke påfallende stivpyntet, men markeres.

Samme prosedyre i år som de forrige fem-seks årene, men vi får se om ungen holder ut til midnatt eller insisterer på å dra hjem til egen seng før den tid.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:34   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, nyttårsaften har alltid vært en festdag for meg. Heldigvis er jeg ferdig med den tida da vi jaktet på den kuleste og riktige festen med de rette folkene og spennende menyen fra september.

I år kommer søster med familie på besøk og vi skal ha fest med middag som starter i fire-fem-tida, barna skal gå putlaskatt (en lokal julebukkvariant) og så skyter vi kanskje opp noen raketter i 8-tida. Rundt kl 21 er nok festen jamnt over og vi voksne koser oss med enda litt mer godis og noe godt i glasset fram til midnatt.

Jeg understreker altså at nyttårsferiringen har endret form, men at vi fortsatt feirer med å pynte oss og spise god mat og være sammen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:38   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsaften er sosialt i den forstand at vi pleier å være sammen med noen - ingen fest etter at vi fikk barn. Det kunne ikke falle meg inn å dra på fest og overlate ungene til barnevakt - og naturlig nok enda mer unaturlig å feste med barna i hus.

Vi skåler i champange, spiser god mat og spiller spill.

Gammel 30-12-09, 13:04   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer nyttårsaften i stillhet i år. Oss tre, god mat og en familiefilm står på programmet. Det blir storveis!

Vi har normalt alltid enten invitert gjester til oss eller blitt invitert bort. Sånn ca 9 av 10 ganger må vi kansellere på grunn av sykdom. I fjor måtte jeg sende kanselleringsmelding fra legevakten, og vi måtte da skuffe familien som hadde laget i stand festmiddag til oss. Da bestemte mannen og jeg oss for å kansellere nyttårsaften de neste ti årene, i påvente av store barn. Det er gørrkjipt å skuffe andre, særlig når det blir så i siste liten. Så nå tar vi det på vår måte, og lager en litt ekstra staselig familiekveld utav det. Og tradisjonen tro er vi også i år rammet av sykdom, min mann denne gang, så vi står fast ved vår tiårsplan.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:08   #15
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nyttårsaften er en familiefestdag for oss - i edruelige former. Vi er seks familier som feirer sammen, så det er på ingen måte stille og rolig. Hadde vi f eks hatt hytte på fjellet, hadde jeg gjerne reist bort på den dagen og feiret den rolig. Men nå ligger det en del forventninger om mye folk og full fart hos ungene, så da blir det slik.

Nå er (de store) ungene så store at de holder ut til midnatt, men etter det er det ikke mye luft igjen i ballongen, så da er det slutt på "festen".

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:09   #16
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Festdag og festdag, vi pleier å markere det litt i alle fall. I fjor feiret vi med et vennepar og deres barn, veldig hyggelig. I år skulle vi egentlig feire med svigers og svoger, men svigermor er syk og alle tre ungene her er syke, så i år blir det bare oss fem her. Vi sender ikke opp fyrverkeri (tenne fyr på pengene, hallo liksom!), men vi skal spise pinnekjøtt til middag og kose oss med god dessert.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:11   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer som regel med min beste venninne og hennes familie. Pynter oss, lager god mat og drikker godt. Det er en hyggelig kveld der både store og små har det bra.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:23   #18
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Hjemme hos mine foreldre har det alltid vært rolig. ikke no svære greier til middag.
Men med sambo har det alltid vært fest, fordi han har bursdag 1 januar.
men i år blir det ikke fest på han. vi skal slå oss sammen med et vennepar som bor atme oss, de har også onger, så tar vi det rolig.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:26   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har, de siste årene, feiret nyttår sammen med min beste venninne og mannen hennes. Av og til flere også. I år skal vi være hos oss og det blir en lett blanding av voksne og barn. Vi lager god mat og har god drikke i glasset, men det tar ikke akkurat av da barna også er med. Satser på at det blir en koselig kveld

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 13:27   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Betyr fest bare fest og fyll?

Ja nå har vi riktignok rødvin til maten, og det blir sikkert noe ekstra til kaffe senere på kvelden for enkelte av de voksne. Men for barna i huset er dette en dag med god mat og fine klær - jeg kaller dette en fest, selv om den hadde blitt gjennomført uten alkohol.

Undrer meg litt over at det er motsetning mellom fest og det å markere nyttårsaften sammen med barna. Med forbehold om at alle er friske selvsagt, da blir nok både mat og pynting tonet ned.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.