|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJa. Det lurer jeg på. Hva har dere i såfall på lur, og hvor mye legger dere i hver gave pengemessig?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Ikke noe lager. Det er jeg ikke så god på. De få gangene jeg har hatt det glemmer jeg det helt bort.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Ikke noe lager. Gaver kjøpes nemlig til person.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.
Ja det er jeg enig i. Når gutta skal i bursdag så synes de det er veldig stas å få lov til å velge hva de skal kjøpe til kompisene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Vi handler mange gaver i Teknisk Museums butikk, og det hender jeg kjøper en fire-fem gaver i slengen hvis jeg finner flere morsomme ting så jeg har liggende. Vi holder oss under 100-lappen til barnehagevenner.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Jeg har hatt dårlig med lager hittil, men jeg har tenkt å bygge meg opp et når jeg finner gode tilbud. Jeg har forresten et par jentegaver liggende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Men hvor mye legger dere i en gave til en skolevenn eller en barnehagevenn? Her kommer invitasjonene ganske tett opp til dagen og ungene er på aktiviteter to ganger i uka. Slik at hvis ikke jeg hadde et lite lager i bakhånd hadde det blitt noe fra matbutikken.. Jeg har ting som jeg vet ungene mine synes er gøyalt og så får de velge selv hva de har lyst å gi fra lageret. Har en god del:-). Barbie. Prinsesseprodukter. Biler. Spiderman ting. Lego etc. Gaven blir også plukket ut på forhånd med tanke på deres interesser:-). Vi vet sånn noenlunde hvem som har bursdag de neste mnd.
![]() |
#9 |
Drømmer
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.Vi har ett lite lager, med 4-5 gaver liggende. De gavene kjøper vi på tilbud, koster jo egentlig en del mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.ps. Når ungene begynner på skolen tenkte jeg at jeg skulle slutte med gaver og ungene gir penger. Har hørt at dette er populært og det er jo også en takknemlig løsning for oss.
![]() |
#11 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg bor i Gokk, så her ligger det et lite lager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har lager ja. Invitasjonene kommer typisk med 2 dagers varsel og da er det ikke alltid så lett å komme seg i dertil egnet butikk. Jeg har mellom 5 og 20 gaver i lageret til enhver tid, jeg kjøper inn på salg. Så får barna velge i gaveposen hva kameraten skal få. Jeg har som regel betalt mellom 50 og 100 kr for gaven, verdi ofte 100-250.
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har sjelden et lager, men noen ganger kan jeg ha noe på lur hjemme. Noen ganger er det litt stress å rekke/huske på å kjøpe gave i tide ja. Vi ligger på ca 80-150 kr til venner av ungene. Legopakker er populære og praktiske.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi bruker ca 100 kr på kompiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnPå skolen er det satt et tak på 50 kroner. Det er ikke lett, så jeg har definitivt lager, og mye er kjøpt på salg. Da er det mulig å gi noe som ikke bare er ræl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnBegge deler. Gavelageret går mest til alle søskenbarn, venners barn og "jentebursdager", til kompiser vil sønnen min gjerne være med å handle selv. Jeg prøver ellers å samle opp handlingen slik at vi kjøper flere gaver på en gang (vi vet jo en god del av bursdagene som kommer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har et lager. Det er håpløst å få med Frøkna på gavekjøp, for hun bruker 3/4 av tiden til å kikke på ting hun ønsker seg selv og den resterende tiden til å se på ting som er alt for dyrt. Hvis hun mot formodning finner noe i rett prisklasse, er det garantert bling-bling-ræl, som jeg ikke synes vi trenger å kjøpe. Hun bruker til gjengjeld å være svært godt fornøyd med utvalget mitt: Det er når hun skal velge fra en lekebutikk det skjærer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barnher er det visst også femti kr. Men hva får du igrunnen for det som ikke er bare søppel? Jeg ser for meg at det er lettere å finne noe til jenter enn gutter. Derfor tenkte jeg også at de kan gi penger og så kan bursdag barnet samle opp og kjøpe noe han har lyst på.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg bryr meg ikke om pris, ikke på den måten at jeg hadde godtatt et tak på 50 kroner iallfall. Ligger vel stort sett på 100-150 kroner. Fordi jeg mener at gaver skal være skikkelige, sånn noenlunde iallfall. En bok er det vanskelig å få til under 100 kroner, for eksempel.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnOm det er mange bra bøker og slikt på salg eller jeg snubler over noe lurt, så kjøper jeg det og har på lager, ja. Men det er ikke et komplett lager, så vi må ofte ut likevel. Akkurat nå tror jeg lageret er helt tomt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|