Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-10, 19:56   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Ja. Det lurer jeg på. Hva har dere i såfall på lur, og hvor mye legger dere i hver gave pengemessig?

Gammel 26-02-10, 19:57   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn.

Ikke noe lager. Det er jeg ikke så god på. De få gangene jeg har hatt det glemmer jeg det helt bort....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:57   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe lager. Gaver kjøpes nemlig til person.

Gammel 26-02-10, 20:00   #4
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ikke noe lager. Gaver kjøpes nemlig til person.

Ja det er jeg enig i. Når gutta skal i bursdag så synes de det er veldig stas å få lov til å velge hva de skal kjøpe til kompisene sine.

Gammel 26-02-10, 20:03   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi handler mange gaver i Teknisk Museums butikk, og det hender jeg kjøper en fire-fem gaver i slengen hvis jeg finner flere morsomme ting så jeg har liggende. Vi holder oss under 100-lappen til barnehagevenner.

Gammel 26-02-10, 20:07   #6
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge deler.

Vi har et lite lager med ting som brukes som bursdagsgaver hvis invitasjonen kommer på kort varsel. Dette lageret brukes også som gaver til utlodninger osv. som det blir en del av i løpet av et år. Det handles gjerne inn på Extra Leker hvor det gjerne er bra ting på tilbud.

Ellers er ofte guttene med når bursdagsgaver skal kjøpes. Noe av utfordringen er at det ikke er allverdens med utvalg innenfor den prisklassen som er vanlig å gi. (50-70 kr).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:08   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt dårlig med lager hittil, men jeg har tenkt å bygge meg opp et når jeg finner gode tilbud. Jeg har forresten et par jentegaver liggende.
Dette har økonomiske - og praktiske - motiver. Moren min hadde gavelager da jeg var liten, og jeg hatet det, alle andre fikk med seg penger og fikk velge noe i butikken som de ville gi bort - men jeg ser likevel at jeg er i ferd med å bli akkurat lik som henne .

Pris: Har ligget på 90-120 kroner, for å få noe ordentlig. Jeg kunne egentlig tenke meg å komme ned i en 80 kroner, det er derfor jeg ser for meg et lite lager.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:09   #8
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Men hvor mye legger dere i en gave til en skolevenn eller en barnehagevenn? Her kommer invitasjonene ganske tett opp til dagen og ungene er på aktiviteter to ganger i uka. Slik at hvis ikke jeg hadde et lite lager i bakhånd hadde det blitt noe fra matbutikken.. Jeg har ting som jeg vet ungene mine synes er gøyalt og så får de velge selv hva de har lyst å gi fra lageret. Har en god del:-). Barbie. Prinsesseprodukter. Biler. Spiderman ting. Lego etc. Gaven blir også plukket ut på forhånd med tanke på deres interesser:-). Vi vet sånn noenlunde hvem som har bursdag de neste mnd.

Gammel 26-02-10, 20:10   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har ett lite lager, med 4-5 gaver liggende. De gavene kjøper vi på tilbud, koster jo egentlig en del mer.
Prisen er ca 100 kr til barnehagevenner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:11   #10
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

ps. Når ungene begynner på skolen tenkte jeg at jeg skulle slutte med gaver og ungene gir penger. Har hørt at dette er populært og det er jo også en takknemlig løsning for oss.

Gammel 26-02-10, 20:14   #11
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn

Jeg bor i Gokk, så her ligger det et lite lager.

Prisen varierer fra 80-130.

Nyeste innkjøp er "gangekuber" til eldstemors klassekamerater.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:17   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lager ja. Invitasjonene kommer typisk med 2 dagers varsel og da er det ikke alltid så lett å komme seg i dertil egnet butikk. Jeg har mellom 5 og 20 gaver i lageret til enhver tid, jeg kjøper inn på salg. Så får barna velge i gaveposen hva kameraten skal få. Jeg har som regel betalt mellom 50 og 100 kr for gaven, verdi ofte 100-250.

Gammel 26-02-10, 20:17   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sjelden et lager, men noen ganger kan jeg ha noe på lur hjemme. Noen ganger er det litt stress å rekke/huske på å kjøpe gave i tide ja. Vi ligger på ca 80-150 kr til venner av ungene. Legopakker er populære og praktiske.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:17   #14
Anne C

Standard

Vi bruker ca 100 kr på kompiser.

Gammel 26-02-10, 20:21   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

På skolen er det satt et tak på 50 kroner. Det er ikke lett, så jeg har definitivt lager, og mye er kjøpt på salg. Da er det mulig å gi noe som ikke bare er ræl.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:22   #16
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge deler. Gavelageret går mest til alle søskenbarn, venners barn og "jentebursdager", til kompiser vil sønnen min gjerne være med å handle selv. Jeg prøver ellers å samle opp handlingen slik at vi kjøper flere gaver på en gang (vi vet jo en god del av bursdagene som kommer).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:23   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et lager. Det er håpløst å få med Frøkna på gavekjøp, for hun bruker 3/4 av tiden til å kikke på ting hun ønsker seg selv og den resterende tiden til å se på ting som er alt for dyrt. Hvis hun mot formodning finner noe i rett prisklasse, er det garantert bling-bling-ræl, som jeg ikke synes vi trenger å kjøpe. Hun bruker til gjengjeld å være svært godt fornøyd med utvalget mitt: Det er når hun skal velge fra en lekebutikk det skjærer seg.

Kotymen i hennes klasse er at gaver skal koste 50 kr. (Det er bestemt på foreldremøte.) Jeg respekterer det når vi gir penger, men har ingen skrupler med å nærme meg 80-90 kr når jeg kjøper en ting (og har lagt merke til at jeg ikke er alene om det). Jeg har ikke sjans til å finne noe brukbart til 50 kr hvis jeg ikke finner noe på salg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:25   #18
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

her er det visst også femti kr. Men hva får du igrunnen for det som ikke er bare søppel? Jeg ser for meg at det er lettere å finne noe til jenter enn gutter. Derfor tenkte jeg også at de kan gi penger og så kan bursdag barnet samle opp og kjøpe noe han har lyst på.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

På skolen er det satt et tak på 50 kroner. Det er ikke lett, så jeg har definitivt lager, og mye er kjøpt på salg. Da er det mulig å gi noe som ikke bare er ræl.

Gammel 26-02-10, 21:16   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg ikke om pris, ikke på den måten at jeg hadde godtatt et tak på 50 kroner iallfall. Ligger vel stort sett på 100-150 kroner. Fordi jeg mener at gaver skal være skikkelige, sånn noenlunde iallfall. En bok er det vanskelig å få til under 100 kroner, for eksempel.

Gammel 26-02-10, 21:18   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det er mange bra bøker og slikt på salg eller jeg snubler over noe lurt, så kjøper jeg det og har på lager, ja. Men det er ikke et komplett lager, så vi må ofte ut likevel. Akkurat nå tror jeg lageret er helt tomt.
Det er alt for mye ræl å få kjøpt, så om det er salg så er det greit å kjøpe inn litt mer ordentlige ting å ha i bakhånd.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.