|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() HvitfargeKan noen tipse meg litt om en fin hvitfarge?
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: HvitfargeSjel har jeg malt på både stuebord, sprinkelseng og sjenk. Den er veldig fin, uten å bli gulaktig eller rosaaktig.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeJeg har brukt hvit narciss en del på vegger - men er usikker på om den kan se litt gul ut på ei vugge?
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeDet er en farge som heter hvit te som også er veldig fin. Pass på så det ikke blir for mye gult i hvitfargen - ofte gulner det hvit litt av seg selv.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: HvitfargeJeg driver forresten og maler en kommode hvit nå og den ser veldig fin ut. Koden er S-0500-N Råhvit. Den er ganske så hvitt, men iblandet bittelitt sort.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: HvitfargeVi har Letthet på lister og karmer, og den er veldig ren. På veggene har vi Egghvit, og Letthet er hvitere og klarere.
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: HvitfargeEgghvitt er standardfargen som brukes på vinduer o.l. Den har kode 0502-y, det vil si den er tilsatt 2% yellow. S 0500-N har ikke noe gult i seg. Jeg ville tenkt på hvilket rom den skal stå i, om det er mye dagslys osv. Det vil si samme betraktninger man må gjøre seg når man skal male vegger. Jeg skal male tak og lister/vinduer/dører nå, og bruker egghvitt. Mest fordi det er fargen som allerede er der, og fordi vi har den i andre rom, men også fordi den gjør seg i lyssterkt rom. Da blir den ikke seende gul ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeEggehvit finst i 2 varianter: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeJeg har malt stoler, seng, skap og en del til i vanlig hvit. Det holder seg veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvitfarge
S0502Y heter Bomull. Og det er den som er "industristandard" på hvitt nå, ja, ikke Egghvit.
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: HvitfargeOk, jeg ser at jeg ikke er helt oppdatert. Da jeg bestilte vinduer for ti år siden var det egghvit som var standard. Beklager feilinformasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeVinduene og dørene våre som vi fikk for tre år siden er i standardfarge eggehvit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
Så vidt jeg vet så skal S0502Y ha mer farge i seg enn 0502Y. Fargene er jo ikke veldig ulike, men Bomull er mørkere/gulere enn Egghvit.
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: HvitfargeOk. Takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
0502y er litt mer grålig eller hvitere, mens s0502y er litt hvit med svak gultone. Vises godt dersom man sammenligner disse 2 fargene. Men hver for seg, ser man det ikke så godt. Og jeg har prøvt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HvitfargeEggdream nr 5 fra Flügger liker jeg veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |