|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Fridag for å vaske husetJeg må innrømme at jeg ikke skjønner det helt, i hvert fall er det et valg jeg aldri selv skulle ha gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg tenker at jeg selvsagt hadde forsørget Temmern den dagen hvis han tok fri en dag i uka for å vaske hus. Merkelig nok har han ikke lyst til det.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetVel, jeg foretrekker nok å jobbe 100% og heller ha et hus som ikke vaskes hver uke, jeg. Vi har vurdert vaskehjelp, men jeg er skeptisk til det. Mest fordi jeg foretrekker å "vaske dritten min selv", som Kristin Halvorsen engang uttrykte det. Hun har jo fått mye pepper for den, og rent politisk er det selvsagt mange ganger gode grunner til å ha hvit vaskehjelp i huset, men ryggmargsfølelsen i uttalelsen kjenner jeg meg igjen i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske husetAldri i verden om jeg hadde giddet å gå ned i stilling for å VASKE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fridag for å vaske husetNei, jeg har redusert stilling for å kunne gjøre ting for meg selv, og jeg har vaskehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg foretrekker som mange å jobbe fremfor å vaske. Men kunne likevel ønske meg en fridag i uken for å få hverdagen til å henge sammen, dvs en dag hvor jeg får ordnet opp i alt mulig, handlet inn, vasket det som må vaskes etc. Ikke fordi denne dagen ville vært så kul, men fordi det hadde lettet ettermiddager og helger enormt.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg synes det høres helt fantastisk ut å kunne ta seg en fridag for å vaske huset, så man slipper å bruke dyrebar helgetid/kveldstid på det, da vil jeg heller være sammen med barna og gjøre andre ting. Kan jo vaske etter at de har lagt seg (og det er jo det jeg gjør nå), men da er jeg slakt og vil slappe av. Det å kunne bruke en vanlig formiddag på å gjøre det, hadde lettet hverdagen ganske dramatisk for oss.
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetRedusert stilling for å vaske? That would be the day! Jeg hater husvask og hadde heller jobbet 120% for å finansiere vaskehjelpen, om det var nødvendig. Ungene har heldigvis ikke mine gener og liker å vaske. Ikke lenge til de kan få den jobben nå. Me like!
![]() |
#10 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske husetHadde jeg hatt råd til å gå ned i stilling, hadde jeg heller brukt de pengene på vaskehjelp mens jeg var på jobb. Jeg hater å vaske.
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetIdeelt sett burde jeg og mannen hatt en fiks-og-ordne-dag annenhver uke hver. Jeg kan faktisk få det ved å organisere arbeidstiden litt annerledes... hmmm
![]() |
#12 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg jobber 80% og bruker fridagene til å vaske og ukeshandle. Syns det er deilig å få gjort alt sånn i fred.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Fridag for å vaske huset
Det poenget skjønner jeg om alternativet hadde vært å gjøre det når alle er hjemme. Men hadde du ikke heller jobbet og latt noen ta vasken av huset? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
Jo, det er nå vaskinga. Men akkurat vaskinga tar jo ikke mye tid, det er alt det andre som utgjør det jeg ønsker meg fri til. Rydde, fikse i den stadig voksende haugen klær på vaskerommet, hente pakker på posten, ukeshandle, lage middagsplan... og ikke minst få tid til å gå til frisøren selv.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetHadde det stått mellom å ha en dag fri for å vaske i huset, eller jobbe 100 %, hadde jeg glatt jobbet fullt og betalt noen for å vaske for meg.
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Fridag for å vaske husetEn fridag i uka er jo genialt, har hatt både det og to dager fri i uka før, nå jobber jeg 100%.
![]() |
#18 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#19 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Fridag for å vaske husetJeg har ikke lyst til å ha andre som vasker huset mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg skjønner deg godt. Jeg vil ikke ha andre inn i min vaske-sfære, eller hva man skal kalle det. Men jeg vasker ikke så himla ofte, egentlig. En fridag ville for meg betydd mulighet til å hente seg inn igjen. Redusere stress. Kose seg. Og alt det du skriver over her. Jeg hadde nok ryddet litt også, men ikke full husvask liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|