Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det helt ut å male i annen farge enn hvit

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 18:39   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Er det helt ut å male i annen farge enn hvit

Jeg har lyst til å male stua, men begynner bli litt lei av hele huset i hvitt.
Tenkte på en dus, dus grønnfarge eller noe. Eller er det helt ut?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:40   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det helt ut å male i annen farge enn hvit

Hva i all verden betyr det om det er in eller ut?

Bill.mrk. "Lilla stue".

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 18:46   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker mest på at vi skal selge om en stund, og da er det greit å ikke ta helt av, men ha en farge som "selger". Det er det jeg mener med inn eller ut.

Gammel 30-08-10, 20:52   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kan nok bli fint det, vel så mye som helt hvitt. Jeg tror ikke det gjør boligen mindre attraktiv, så lenge det er en dus farge som ikke gjør altfor mye ut av seg, og det er gjort ordentlig. Standard teller mer, og en slett vegg lar seg lett male - mindre arbeid det enn furupanelhelvete og skrikende tapeter man gjerne må fjerne før man begynner helt på nytt.

Gammel 30-08-10, 21:01   #5
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg skulle solgt innen et år, tror jeg jeg hadde safet med hvitt/lyst. Om jeg skulle bodd der lenger ville jeg malt i den fargen jeg likte best.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:15   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg tenker mest på at vi skal selge om en stund, og da er det greit å ikke ta helt av, men ha en farge som "selger". Det er det jeg mener med inn eller ut.

Da, så. Da er jeg enig med siste taler:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Om jeg skulle solgt innen et år, tror jeg jeg hadde safet med hvitt/lyst. Om jeg skulle bodd der lenger ville jeg malt i den fargen jeg likte best.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:28   #7
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Hva med å male en fondvegg i en annen farge? Evt tapet? Jeg synes også det blir litt kjedelig med hvitt over alt.

Gammel 30-08-10, 21:30   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Grått er jo veldig på vei inn da. Så en grå med litt grønt må vel være perfekt?
Ellers kan man jo lett freshe opp med en vegg med tapet i en annen farge.

Gammel 30-08-10, 22:50   #9
Nå også i farger

Standard

Hvordan ser grå med grønt ut? Jeg er veldig dårlig på farger, ser ikke så lett hva slags andre farger de inneholder.

Gammel 31-08-10, 10:43   #10
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg tror det er lurt å holde det lyst hvis dere snart skal selge, men det skal ikke rare fargenyansen til før det utgjør en forskjell/blir mindre kjedelig. Grønt høres litt dristig ut, men hvis du er flink til å innrede, og fikser dette med matchende tekstiler og det der, kan det sikkert fungere. Vi har nylig forsøkt å male stuen vår grå, men pga mye blålig dagslys, virker den dessvere lyseblå og tidvis lilla. Det var ikke meningen, for å si det sånn. Men vi er veldig fornøyde med fargen på kjøkkenet, den heter Skagen og fungerer perfekt til lyst gulv og mørk innredning. Uansett hva du velger vil jeg på det varmeste anbefale å starte med å kjøpe bare en fargeprøve (0,5 l) og teste ut på en større flate på en av veggene du skal male. Det kan spare deg for både arbeid og penger.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.