Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva har skjedd med annonsene i KK?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 22:30   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Hva har skjedd med annonsene i KK?

Nå er det tydeligvis en stund siden jeg har kjøpt dameblader, for her har det skjedd noe på annonsefronten siden sist. I løpet av få sider:

Opprinnelig lagt inn av Kikkhull- og fedmekirurgi AS

Ned i vekt? Kikkhullskirurgi er en sikker og skånsom operasjonsmetode, og som pasient slipper du mye ubehag og smerter etter operasjonen. [...]

Kikkhull- og fedmekirurgi for pasienter med BMI 30-45.
Sleeve gasterectomi kr 98 000,-

Opprinnelig lagt inn av Teres Medical Group (helsides annonse)

Du får ikke kjøpt undertøy hos oss (bilde av BH) Men vi skal sørge for at du får lyst til å kjøpe nytt. (...) Les mer om våre kosmetiske behandlinger på www.teres.no

Opprinnelig lagt inn av sanofi aventis

Naturlig ansiktsløft uten kirurgi [...] Sculptra representerer et unikt, patentert prinsipp som i kliniske studier har vist å stimulere dine egne hudceller til økt kollagenproduksjon. Gradvis får du tilbake et yngre ansikt. Helt naturlig.



Er jeg helt på jordet når jeg ble litt sjokkert nå? Har jeg ikke fulgt med i timen? Hvor lenge har slike annonser vært daglig kost i damebladene?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:32   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.846
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg har ikke lest dameukeblader på årevis, nettopp pga ting du påpeker her. Håpløst.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:37   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg leser sjelden sånne blad, men jeg foreslår at du sender en mail til KK om det. De har bare godt å bli sparket litt i ræva på sånne ting.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:42   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Det er nå ikke rart mange sliter. Man blir jo påminnet overalt man går om at man kan bli slankere, rynkefri, penere, ung og perfekt. :/

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:02   #5
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Først av alt: eg er absolutt enig i at det der ikkje er noko særleg, og at eg absolutt skulle ønske at den type reklame ikkje var å finne i KK og dets like...

MEN, desse blada er avhengige av reklameinntekter for å overleve OG halde den kvaliteten vi forventar. Og dei "må" vel ta dei annonsørane dei får? Alternativet vert då å skru opp prisen per blad til eit skyhøgt nivå, og det vil vi jo heller ikkje ha!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:10   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Leser ikke dameblader.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:15   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Har også sluttet å lese "dameblader". Det er enten reklame, eller matoppskrifter an mass, for at de to nummer senere skal kunne komme med slankekur for å bli kvitt det de har forsøkt å pushe på deg av kilo.

Send dem en mail og spør om det er slik de vil fremstå?

  Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:18   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Da vi fikk eldstebarnet for....hjelp!..snart 8 år siden, kan jeg ikke huske et pip om bukplastikk og så videre på babyforumene jeg var på. Nå har det blitt nesten dagligdags. Litt skremmende i grunnen. (Og jeg får lyst til å ta en quick fix eller to selv, det trodde jeg aldri skulle skje.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:33   #9
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg leste et Tara hos mamma i helgen, og der var det verre enn verst. 5-6 siders spesial om diverse behandlingsopplegg for rynker og diverse.

Tror det var en artikkel altså, og noe av behandlingsoppleggene var ikke operasjon. Men for meg ble det veldig krampeaktig fokus på hvor ung man absolutt skal se ut. Og dette er et blad som så vidt jeg skjønner skal treffe aldersgruppe 50 + midt i blinken.

Men reklamen florerte i tillegg. Jeg tenkte at det kanskje var spesielt ille fordi dette var et nr med ekstra fokus på området redaksjonelt, men da tok jeg kanskje feil?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:14   #10
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg synes jeg ser botoxfjes hvor enn jeg går nu til dags, jeg.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 08:58   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.846
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

MEN, desse blada er avhengige av reklameinntekter for å overleve OG halde den kvaliteten vi forventar. Og dei "må" vel ta dei annonsørane dei får? Alternativet vert då å skru opp prisen per blad til eit skyhøgt nivå, og det vil vi jo heller ikkje ha!

Det finnes andre annonser og jeg er overbevist om at KK hadde tjent mye på å droppe nettopp disse annonsene. Det sender så utrolig feil signal. Min favoritt er når de skriver artikler om å godta seg selv som man er og så flesker til med en tre siders annonse for bukplastikk etc.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:00   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ikke lest dameukeblader på årevis, nettopp pga ting du påpeker her. Håpløst.

Nemlig. Takke meg til Bust.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:43   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

MEN, desse blada er avhengige av reklameinntekter for å overleve OG halde den kvaliteten vi forventar. Og dei "må" vel ta dei annonsørane dei får? Alternativet vert då å skru opp prisen per blad til eit skyhøgt nivå, og det vil vi jo heller ikkje ha!

Men når annonsene gjør at de ikke blir kjøpt av den målgruppen de sikter seg inn på så skyter de seg jo litt i foten.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:44   #14
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg har ikke kjøpt slike blader på det jeg kan huske, og skjønner jo nå at det ikke er noen grunn til å begynne med det igjen, heller. Triste greier.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:47   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

MEN, desse blada er avhengige av reklameinntekter for å overleve OG halde den kvaliteten vi forventar. Og dei "må" vel ta dei annonsørane dei får? Alternativet vert då å skru opp prisen per blad til eit skyhøgt nivå, og det vil vi jo heller ikkje ha!

Det handler nok også om hvor KK henvender seg for å få reklame. De har også selgere, det er ikke slik at de blir nedrendt av ivrige annonsører.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:02   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Synes ikke KK er unikt i så måte...alle kvinnebladene har stort sett akkuratg de samme annonsene og det meste dreier seg om hvordan man i en fei eller med inngrep kan bli ny....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:06   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det handler nok også om hvor KK henvender seg for å få reklame. De har også selgere, det er ikke slik at de blir nedrendt av ivrige annonsører.

Enig. Tror også at ganske mange lesere av KK faktisk benytter seg av både kosmetiske inngrep osv. Det er en STOR masse med kunder og potensielle kunder der ute. Kosmetiske inngrep i Norge er faktisk svært big-business og ALLE gjør det men ingen snakker om det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:11   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg tror heller ikke at fenomenet er noe spesifikt for KK, altså - det var bare tilfeldigvis dette bladet jeg kjøpte (pga intervjuet med fru Knausgård ). Jeg husker også det du nevner fra NM etc., Bokormen, med bukplastikkannonsene der. At det var blitt vanlig å annonsere for plastisk kirurgi og større kirurgiske inngrep i den glansede pressen, var imidlertid nytt for meg. Jeg lever åpenbart i steinalderen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:15   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Jeg har faktisk kjøpt et par KK i det siste, og jeg har tydeligvis et velutviklet annonsefilter, for jeg har ikke lagt merke til noen reklamer overhode, bortsett fra det irriterende apotekreklamehefte midt inni.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:15   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Nemlig. Takke meg til Bust.

Jepp, samme her. Der gleder jeg meg til annonsene!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no