Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Lær meg om skallklær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 18:44   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg om skallklær

Litt pinlig, men jeg har så lite peiling på skikkelige barneklær (og jeg er trebarnsmamma ... )

Mine har liksom brukt vanlig regntøy og vanlige dresser i barnehage og skole. Men nå leser jeg jo at disse skall-settene er så bra og danker ut regntøy og slikt. Så jeg tenkte å gå til innkjøp av litt til høsten.

Er ulønnet hjemme til sent i høst så det står litt på pengene. Hva bør jeg kjøpe? Hva anbefaler dere? Det må være vanntett så det erstatter regntøy.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:49   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Det finnes nå svært mye bra i ulike prisklasser. Bergans og Isbjørm holder tett, men er jo dyrt. Vi har vært svært fornøyd med POP og brukte det som regntøy da vi bodde i din kommune.

Nå har eldste jakke fra Skogstad. Veldig fornøyd med det og. Ville sett etter noe med vannsøyle på minst 8000, gjerne 10 000.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:53   #3
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Isbjörn sine er knallgode, syns jeg. PoP har også gode skallklær. Og Stormberg sine er slett ikke verst de heller, og de er rimelige.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:58   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Reflex sine med den høyeste vannsøylene er gode og ikke så dyre.
Ellers har vi vært veldig fornøyd med Ticket og Isbjørn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:59   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.355
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Stormberg sine er kjempegode, og ikke så dyre.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 19:03   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

HH shelter jakker og bukser har vi også likt godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 20:47   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

HH shelter er gode og rimelige, det samme er stormberg. HM er overraskende bra, vi har det nå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 20:51   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Jeg har vært veldig fornøyd med guttungens sett fra kaxs, kapp ahl sitt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:01   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har vært veldig fornøyd med guttungens sett fra kaxs, kapp ahl sitt

Det har yngste hatt også, svært så bra, ja. Han er på bukse nr to nå, arvet, og kan gå i arv videre når den er for liten. KappAhl har 25% på barnetøy nå, så da blir det rimelige klær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:01   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Kappahl sine har vert gode. Men de har forskjellige. Det må være med helst 8000-10 000mm vanntetthet. De har noen billige med 3000 eller noe sånt og.

Vi bruker POP, Bergans og HH nå. Har vel også en reima bukse.
Kjøper på salg, gjerne en sesong i forveien.

Skallklær trenger ikke være dyrt, men lurt å sjekke så man er helt sikker på vanntettheten i det minste.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:08   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.663
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Jeg er mest fornøyd med Stormberg sitt, men det er veldig stort i str. Greit å være obs på. Poden har denne nå og vi er veldig fornøyde med den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:08   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Per i dag har yngste KappAhl, Isbjørn, Fix (Lindex), HH og Skogstad (så og si alt er arvet) og jeg er like fornøyd med alt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:10   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Jeg er veldig mye mer fornøyd med isbjørn enn alt annet, men jeg synes likevel ikke de er verdt prisen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:14   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.084
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Mine barn har hatt HH shelter bukser, storebror har en POP-jakke jeg har kjøpt på salg, lillesøster har en jakke fra Skogstad. Jeg synes alt dette er bra nok. Mine har regntøy også da.

Jeg synes det er kjekt med skallklær, men ikke saliggjørende, og ville ikke prioritert de dyreste merkene om jeg ikke hadde veldig god økonomi.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:15   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Enig med Apan. Og som sagt er jeg veldig fornøyd med HM sitt nå, det er tett og fint og nesten gratis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:26   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er veldig mye mer fornøyd med isbjørn enn alt annet, men jeg synes likevel ikke de er verdt prisen.

Yngste har en bukse jeg kjøpte på salg (halv pris). Vel, den er brukt noen få ganger bare. Han foretrekker helt klart HH eller Kax buksene (arvet begge to), sikkert fordi de er raskere og lettere å få på (uten seler). Men, jeg ser jo at Isbjørn buksen er en helt annen kvalitet. Men jeg synes ikke den er verdt prisen. Tror jeg betalte 500 kr for den, greit nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:27   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Enig med Apan. Og som sagt er jeg veldig fornøyd med HM sitt nå, det er tett og fint og nesten gratis.

Vi har ikke testet skallklærne, men har hatt vinterbukse og jakke derfra og har likt det godt. Ingen grunn til å kjøpe noe dyrere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 21:55   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.910
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Vi brukte POP skallsett fra 2009 i fem år. Kjøper nytt når jeg må, dyrt er det heller ikke. Har i tillegg hatt HH selebukser og Bergans Stallo, men de kan jeg ikke si det samme om. Barna har vært i barnehage hvor de var ute hver eneste dag etter lunsjen, ofte mer. Og det har gått med mye klær. Det kan være så teknisk tett som bare det, men være vått fordi barna ruller rundt og aker på rygg så vann kommer inn. De hiver seg på knær og baken for å skli også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 22:32   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Vi har vært veldig fornøyd med Reima (Reimatec, Reimatec+), Bergans, HH og Didrikson. Mine barn har aldri brukt vanlig regntøy, og vi bor jo på samme sted som dere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 22:41   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om skallklær

Jeg har mye av de samme erfaringene som andre her. Har hatt Bergans, HH, POP og vært fornøyd. Du bør som ande nevner passe på at vannsøylen er på minst 8000. Vi hadde en jakke som overhodet ikke fungerte fra Skogstad og der var vannsøylen maks 5000. Vi kunne nok ikke forvente at den var vanntett.

Klærne bør også vaskes minst mulig i maskin, det sliter på impregneringen. Jeg har god erfaring med å reimpregnere, kjøper noen greier på sportsbutikken og da er klærne nesten som nye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no