Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kostymedramatråden

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 12:59   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kostymedramatråden

Jeg elsker kostymedrama! (tv-serier og filmer) og har en stor dvd samling som kan bli enda større. Dette er tråden for kostymedrama skravling og tips om "nye" og "gamle" serier/filmer i denne sjangeren.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 13:16   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Jeg er også glad i kostymedrama.

Har du forresten sjekket ut Lark Rise to Candleford? Det er 10 episoder i sesong 1 og 12 episoder i sesong 2. Veldig søt og hyggelig serie.

Og så liker jeg selvfølgelig alt av Austen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:36   #3
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er også glad i kostymedrama.

Har du forresten sjekket ut Lark Rise to Candleford? Det er 10 episoder i sesong 1 og 12 episoder i sesong 2. Veldig søt og hyggelig serie.

Jepp har nylig kjøpt sesong 2 av Lark rise, venter spent på postleveranse fra Play. Skikkelig søt serie.

Selvsagt, alt av Austen er himmelsk.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 18:49   #4
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Jeg har også kjøpt Young Victoria, http://www.play.com/DVD/DVD/4-/86973...a/Product.html

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:42   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Jeg har akkurat kjøpt Mill on the Floss, i en eldre utgave (1978). Jeg vurderer å kjøpe den nyere med Emily Watson (BBC 1997).

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:20   #6
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har akkurat kjøpt Mill on the Floss, i en eldre utgave (1978). Jeg vurderer å kjøpe den nyere med Emily Watson (BBC 1997).

Denne har jeg på to buy listen min, fortrinnsvis den fra 1997.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 15:18   #7
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Mitt siste kostymedrama kjøp, The Countess. For mer info se her:

http://www.imdb.com/title/tt0496634/

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 15:22   #8
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Det blir ikke jul uten kostymedrama på NRK!
I år sender de "Fornuft og følelser" og " Jane Eyre" i reprise på NRK3, mens NRK1 kan by på nye serier som " Harry & Charles", et innblikk i livet til Norges første kongefamilie samt serien "Huset Buddenbrook". :glede seg:

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 15:31   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Fikk du med deg Cranford som gikk på NRK1 i fjor eller forfjor? Den er verdt å se.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 07:56   #10
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fikk du med deg Cranford som gikk på NRK1 i fjor eller forfjor? Den er verdt å se.

Jepp har sett den, faktisk før den ble vist på NRK.
Kjøpte den nemlig på DVD noen mnd tidligere.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 21:24   #11
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Cranford sesong 2 er her!

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/11417...d/Product.html

Siste innkjøpt fra Platekompaniet:

The Devils Mistress og He knew he was right.

http://www.platekompaniet.no/Film.as...ress/?id=N7929

http://www.platekompaniet.no/Film.as...ight/?id=N7870

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:44   #12
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Siste innkjøp, Krig & Fred, http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/DVD..._2007/?id=N7880
Jeg fikk den til kr 129 i butikken da, tydeligvis forskjell på nettpris og butikkpris.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 15:46   #13
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Bestilt Cranford og The barchester chronicles nå, til 129,- tilsammen på Platekompaniet. Gleder meg!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 16:09   #14
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Ser Mill on the Floss koster 79, eller to for 129. Er den verdt å få med seg?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 16:15   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Jeg elsker britiske kostymedrama.

Denne innspillingen av Our mutual friend er helt fantastisk og anbefales sterkt.

Jeg liker også veldig godt denne utgaven av Bleak House.

Ellers kan man selvsagt ikke ha en kostymedramatråd uten Pride and prejudice.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 17:43   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Ah, har akkurat blåst av nesten 600 kr på www.amazon.co.uk. Blandt annet en BBC versjon av EMMA (Jane Austen) fra 2008

Blir litt alenekvelder fremover, så da kan jeg bunkre opp med nykjøpte dramafilmer (som ingen andre i familien gidder å se).

Takk for påminnelsen

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:26   #17
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Bestilt Cranford og The barchester chronicles nå, til 129,- tilsammen på Platekompaniet. Gleder meg!

Cranford kan du iallefall glede deg til!

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ser Mill on the Floss koster 79, eller to for 129. Er den verdt å få med seg?

Jeg har dessverre ikke sett Mill on the Floss.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ah, har akkurat blåst av nesten 600 kr på www.amazon.co.uk. Blandt annet en BBC versjon av EMMA (Jane Austen) fra 2008

Blir litt alenekvelder fremover, så da kan jeg bunkre opp med nykjøpte dramafilmer (som ingen andre i familien gidder å se).

Takk for påminnelsen

Jeg kjenner godt til at pengeboken blir slunken etter en dramashoppingspree.
Den nyeste versjonen av Emma har jeg enda ikke rukket å skaffe meg, står på ønskelisten.
Som regel må jeg også se filmene alene, men i det siste har mannen faktisk sett på noen sammen med meg, uten at han har gått helt av hengslene i kjedsomhet.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 09:48   #18
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kostymedramatråden

abonnerer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:41   #19
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Little Women
"Far and Away" hvis den er nok kostymedrama da?
The King and I (har ikke sett denne selv)
Vanity Fair
Tatt av vinden

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 08:44   #20
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kostymedramatråden

Noen som vet om Cranford sesong to har gått på NRK? Juletider visstnok.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no