Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere som er positive til monarkiet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 21:28   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Til dere som er positive til monarkiet

Synes dere det er helt greit at noen barn, i dette tilfellet krompenbarna (og spesielt Ingrid Alexandra), lever et slikt liv? Der mye er bestemt på forhånd? Med disse restriksjonene et liv som kongelig innebærer? Oppmerksomheten som man ikke kan skjerme de fra? Et offentlig liv?

Er det noe dere hadde syntes var fint for deres egne barn også?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:31   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Jeg ville ikke valgt det for egne barn. Likevel syns jeg det er langt bedre med barn i kongefamilier i motsetning til barn i mange andre kjendisfamilier. Jeg tror de kongelige er langt mer skjermet og nyter et mer normalt liv enn mange som har foreldre bosatt i Se og Hør +++.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:35   #3
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Forskjellen er vel at kjendisbarna KAN helt teoretisk forsvinne fra medias søkelys hvis foreldrene går inn for det. De kongelige er vel pliktige til å vise seg frem til offisielle anledninger, fotoseanser osv. Jeg tror ikke de kan reservere seg hele tiden.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:36   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Nå leser jeg ikke Se og Hør, men jeg syns da ikke at de kongelige barna er særlig utsatt. Jeg ser hvertfall sjelden noe til dem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:37   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå leser jeg ikke Se og Hør, men jeg syns da ikke at de kongelige barna er særlig utsatt. Jeg ser hvertfall sjelden noe til dem.

Det er vel tre-fire fotoseanser i året, har jeg fått inntrykk av. Jul, bursdager, 17 mai, kanskje noen til. Det er kanksje ikke mye, men for mine barn hadde det vært fire for mye.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:43   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Nå ja. De kongelige foreldrene har alltids mulighet til å melde seg ut de også. Bærta gjorde det og hva gjør hun? Tiltrekker seg og sine langt mer oppmerksomhet med sine stunt. Nei, å bruke offentlig status som negativt ovenfor kronprinsparets barn ser jeg ikke på som er særlig holdbart argument i den store sammenhengen. Langt, langt flere går milevis foran dem i køen, selv såkalte privatpersoner.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:42   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Hensynet til kongebarna er en av de viktigste grunnene til at jeg er mot monarkiet; jeg synes for så vidt kongefamilien og kronprinsfamilien gjør en god jobb i den posisjonen de har i dag, men jeg synes ingen skal bli født inn i en rolle som de i praksis ikke har noen mulighet til å komme seg ut av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:42   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Man skal altså forby alle superkjendiser å formere seg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:45   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man skal altså forby alle superkjendiser å formere seg.

Nei, det synes jeg ikke, men en superkjendis kan i alle fall i teorien velge å tre ut av rampelyset for å beskytte barna. Og barn av superkjendiser er definitivt ikke forpliktet til å tre inn i foreldrenes rolle i voksen alder, enten de liker den eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 08:26   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Jeg er glad jeg slipper, for å si det sånn.
Men jeg ser ikke at det er et kjempeproblem, eller at barna lider på noen måte.
Men så har vi også en kongefamilie her i Norge som legger vekt på "folkelige" oppvekstvilkår, i den grad det lar seg gjøre.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 08:32   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Jeg synes kongefamilien er ganske flinke til å ta vare på barna sine. Det er mye verre når de kommer opp i ungdomstid/unge voksne, og privatlivets fred blir enda viktigere.

Jeg unner ingen å ha Se og Hør på hjul når man går på sin første date. Ingen gjør det med datteren til Morten Abel. De kongelige barna kan ALDRI komme seg ut av det, så lenge de bor i landet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:39   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Jeg syns i utgangspunktet kongefamilien er en ok institusjon til å ivareta representasjonen av landet og til å representere. Med unntak av siste ukers engleskoler og healingavsløringer, så syns jeg de gjør en utmerket jobb. Men det er ikke OK at de kongelige barna fødes inn i disse rollene og at de aldri har muligheten til å trekke seg tilbake fra rampelyset. De vil alltid være i medias søkelys så lenge de lever. Jeg ville aldri ønsket noe sånt for barna mine.

Om de tar skade av det eller ikke syns jeg ikke er interessant. Jeg syns at alle skal ha muligheten til å velge hvordan de vil leve livet sitt og ikke minst hvilken grad av anonymitet de skal leve med.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 17:48   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.057
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hensynet til kongebarna er en av de viktigste grunnene til at jeg er mot monarkiet...



Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man skal altså forby alle superkjendiser å formere seg.

Sitron er et velvalgt navn. Tror du av og til velger å misforstå? Det syns jeg også er en artig hobby...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 18:14   #14
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som er positive til monarkiet

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg er glad jeg slipper, for å si det sånn.
Men jeg ser ikke at det er et kjempeproblem, eller at barna lider på noen måte.
Men så har vi også en kongefamilie her i Norge som legger vekt på "folkelige" oppvekstvilkår, i den grad det lar seg gjøre.

Må faktisk si meg enig med Line etter å ha tenkt igjennom det.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no