Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-12, 09:43   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.694
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Jeg har aldri hatt potteplante i hele mitt liv, i hvert fall ingen som har overlevd mer enn 2-3 dager. Nå har jeg fått en orkidé av sønnens farmor, og den er så lilla og fin, jeg har lyst at den skal overleve en stund.

Hvordan tar jeg vare på den?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:44   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Kjøper ny når den dør.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:45   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Mitt tips (etter å ha sett på blomster Finn på tv) er å holde den under rennende vann en gang i uka. Den skal ikke stå i vann. Men lar vannet fukte hele potta under springen en gang pr uke, og setter den tilbake i potta.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:46   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Sett den i et lyst vindu. En gang i uken setter du den i kjøkkenvasken og lar vannet renne gjennom potten i et minutts tid. Det er vanskelig å drepe orkidéer, ihvertfall i første blomstring.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:47   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.694
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er vanskelig å drepe orkidéer

Jeg synes det har vært kjeeeeeeeempelett alle gangene jeg har prøvd før altså. Jeg er sånn som dreper potteplanter bare ved å se på dem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:49   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Her er hva jeg gjør, og orkidéene mine kommer igjen og igjen.

Vanner dem en gang i uken, putter i proppen i kjøkkenvasken og så setter jeg på godlunkent vann og gir et gjennomskyll og setter potten nedi, har noen planter sånn at når alle er gjennomskylt så er det et lag med vann som de får stå et kvarters tid i. Så trekker jeg ut proppen og så får de stå og renne av seg godt før jeg setter dem i pottene igjen. Innimellom tar jeg litt flytende gjødsel i vannet, men husk at orkidéer skal ha mye svakere løsning enn andre planter, en tredjedel så sterkt eller noe sånt.

Når blomstene visner, så kuttes stengelen ned til ca 10 cm høyde. Og så kommer det ny stilk etter noen uker.

Men egentlig så innbiller jeg meg at det viktigste når det gjelder orkidéer er å finne et sted i huset med passe lys, mine står ikke i sydvendte vinduer, det blir for mye lys tror jeg. Heller et vestvendt et.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:49   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.019
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Våre lever i årevis om de blir plassert i en vinduskarm og aldri flyttet derfra. Så får de en klunk vann i ny og ne.

De vi har tatt livet av er de vi har flyttet på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:51   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Det allium sa. De liker lys på røttene, så ei potte som slipper gjennom lys kan også være bra. Jeg har noen med transparente potter og noen med vanlige, uten å merke den helt store forskjellen. Det har mer å si hvor de står, altså.

Hvis den blomstrer av eller ser død ut, ikke kast den. De setter nye skudd og helt nye stilker etter ei stund. Jeg har mange som blomstrer igjen og igjen, med noen måneders pause. De får en skvett vann nå og da, får dusje litt i vasken når det passer sånn, og ellers står de gjenglemt i vinduene rundt omkring. De overlever det meste.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:52   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.694
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men egentlig så innbiller jeg meg at det viktigste når det gjelder orkidéer er å finne et sted i huset med passe lys, mine står ikke i sydvendte vinduer, det blir for mye lys tror jeg. Heller et vestvendt et.

Må jeg ha kunnskap om himmelretninger og sånn også altså...?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:53   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Jeg har ingen nå, men de jeg fikk da poden ble født levde i mange år. De sto i et vindu med masse lys, også ga jeg dem et eggeglass med vann når jeg kom på det.
Aldri hatt den i vasken med rennende vann.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:53   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Må jeg ha kunnskap om himmelretninger og sånn også altså...?

Har du ikke kompass-app?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:55   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.694
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har du ikke kompass-app?

Godt tips!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:55   #13
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.800
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Våre lever i årevis om de blir plassert i en vinduskarm og aldri flyttet derfra. Så får de en klunk vann i ny og ne.

De vi har tatt livet av er de vi har flyttet på.

Yes.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:56   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Jeg følger alliums råd og skyller den hver mandag. Funker strålende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 09:59   #15
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.965
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

De liker mye lys men ikke direkte sol. Nordvendte lyse vinduer er fint. Så gror de på stammen til andre trær ute i skogen, og får vann fra regnvann som treffer røttene og som renner nedover stammen på treet de vokser på. Så de liker å få våte røtter regelmessig, men ikke ha røttene stående i vann lenge. Hvis man klarer å overføre dette til stuelivet så går det fint. Jeg har en orkidé på tiende året nå, den har blomstret et utall ganger. Litt gjødsel innimellom gjør seg også, en gang i året eller så.

Jeg fyller potta med vann en gang annenhver uke omtrent og lar den stå sånn en stund, så tar jeg ut innerpotta og lar den renne godt av seg. Det har som sagt hold i ti år.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:04   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Mine får masse vann en gang i blant. Noen ganger lar jeg dem stå i vasken og renne av seg, andre ganger står de med vann til langt oppetter. De får aldri gjødsel, jeg driver ikke med sånnt.
Når den er ferdigblomstret og stengelen dør, klipper jeg den helt ned.
Mine orkideer blomstrer hele tiden. Jeg har hatt dem i årevis, og har nå avansert til å potte om noen av dem fordi de har blitt så store.

Vi har for øvrig varmepumpe, så det er alltid rundt 20 grader i stuen. Hortensia og Asalea dør på en dag eller to, men orkideene lever.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:56   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Når man potter om blomster og planter, da er man for proff å regne.
Hvis man bare kjøper dem en større potte, er man lekmann.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:03   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

For meg så funker det med å vanne den en gang i uken, ha den i vasken og pøse på med vann, la det renne av og settes tilbake i potten.
Og så spruter jeg vann på blader og blomster.

Blomsterkjennervenninnen min er litt sånn for at blomstene ikke blir brune av å få vann på seg, men det går fint her. Hun sier at blomsten/stilken står i solen og underdelen lever under de store palmebladene og få aldri sol på seg, kun dråper/damp som drypper ned på bladene og røttene
Jeg synes mine okideer holder lengre når den får vann på blomsten. Når den er vissen så klipper jeg den ned og det kommer nye knopper etter 7mnd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 11:04   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Mine får ukentlig skylling. Det var noen som måtte bøte med livet etter flytting og mangel på vindusposter nå etter jul. Men jeg har en som har levd siden 2006. Det kommer nye blomster på den stadig vekk. Den tåler å bli glemt noen uker også
Fikk den i gave, så må finne ut hvor man kjøper sånne.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 12:02   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.694
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tar jeg vare på en orkidé?

Ok, dette høres ikke så vanskelig ut. Jeg klarer å holde i live en ettåring, da klarer jeg sikkert dette også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no