Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva hater du i boligen din?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 20:24   #1
sonata
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 57
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva hater du i boligen din?

Hva ved boligen din, eller hvilken ting i boligen din, hater du? Eller i det minste misliker helt intenst?

Jeg har flere ting på hatlisten min, bl.a. gipsplater på veggene (lurer på hvilken idiot som fant opp den dritten der?), men nummer 1 på listen er definitivt dusjkabinettet. Det gammelt, lite og stygt. Badet er lite men håpløs planløsning så hver gang jeg skal inn/ut med klekurven eller skal støvsuge og vaske gulvet der så dunker jeg borti dusjkabinettet som provoserende svarer med å skrangle. Høylytt. Om det ikke var ille nok så er det fullt av riller og sporer hvor det samler seg vannvittige mengder med såperester og dritt. At jeg nettopp dunket lilletåen min i døren på så jeg omtrent svimte av, hjalp heller ikke. Jeg hater det så jeg har mest lyst å gi det en omgang med hammeren. Overdriver ikke.

*dagens utblåsning*

Hva med dere, hva irriterer dere?


Sist redigert av sonata : 20-08-11 kl 21:09.
sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:26   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Vaskerommet, det er i elendig stand - jeg ønsker meg et flott vaskerom med orden og system, et rom som gjør det gøy å holde tritt med skittentøy og alt som hører med av stryking, bretting osv.

Og hvor enn sjarmerende skjeve vegger og gulv i et snart 100 år gammelt hus er, så kan det være nokså irriterende innimellom også, samt at det er altfor lav takhøyde i underetasjen (tidligere råkjeller) der vi bl.a har hovedbadet.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:27   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Jeg hater ingenting intenst, men kjenner at mangel på lagringsplass er irritasjonsmoment + at jeg roter så mye at vi alltid har rot overalt. Det som irriterer meg aller mest er vet at jeg ikke kan legge skylda på noen andre...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:28   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Ja - og at vaskerommet er lite...det er 3,1 kvm - noe som medfører total kaos.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:28   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Kjelleren hvor vaskemaskinen står. Furuhelvetetaket i stua, knirkegulvet på de minste sitt rom, den uferdige trappa. Ja lista er lang og jeg vurderer å selge.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:31   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Jeg hater ingenting i huset mitt jeg tror jeg.
Tror det er større potensiale når det kommer til ting i huset å hate når vi flytter i september.
Flytter fra nytt til gammelt helt frivillig.
Jeg tipper jeg kommer til å hate at det er kaldt i kjelleren, siden det ikke er kabler i gulvet der. :brrrrr: Heldigvis er det bare en gang, stor bod, vaskerom, badstue, og kjølerom der. Altså ingen rom man skal sitte i ro og slappe av i.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:32   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Det er ingenting jeg hater, jeg er veldig glad i huset. Men vi kunne veldig gjerne hatt et ekstra soverom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:34   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg hater ingenting intenst, men kjenner at mangel på lagringsplass er irritasjonsmoment + at jeg roter så mye at vi alltid har rot overalt. Det som irriterer meg aller mest er vet at jeg ikke kan legge skylda på noen andre...

Signerer. Jeg elsker egentlig det meste med huset mitt. Jeg har jo innredet det selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:35   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Jeg skjønner ikke hvorfor vi malte huset gult. Det var en slags motreaksjon til alle som blandet seg og sa vi skulle male grått. :lei av grå hus:

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:37   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

At det er så lytt her. Vi planlegger derfor å dekke panelet i taket med gips for å få det litt mer lydisolert.
Også er jeg ikke noe glad i gangen vår som er altfor mye granpanel. Det er bare at ingen her er noe glad i å male.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:41   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

At det ikke bor noen med fiksehusegenskaper i det.

  Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:50   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.029
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Størrelsen på leiligheta (70 kvm er lite nå som ungene vokser til), og flisene på gulvet i stue/kjøkken og gang. I stue/kjøkken er de - wait for it - mørkegrønne. Da jeg flyttet inn matchet de kjøkkenskapene, men der har jeg byttet til glatte, hvite fronter. Gulvet er verre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:51   #13
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Hater platene på veggene over hele huset!
Vi har spaklet og lagt nytt på soverommet, og det er nå desidert det fineste rommet i huset!
Så nå gjenstår resten da...

Ellers hater jeg badeinnredning og kjøkkeninnredingen fra -96. Den skal ut så snart vi får råd, men jeg har arvet hytte hvor som har slukt alle pengene våre de siste årene. Skifter bad der nå til vinteren, og da skal heimen til pers!
-Lurer på om vi noen gang blir ferdig?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:53   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Mangelen på morgensol. Jeg blir helt sprø. Det er sol rudnt huset til enhver tid, men ingen ordentlig plass å være på i sola, og på terrassen kommer sola først i 14-tiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:57   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Hater heller ingenting, men irriterer meg over lite bodplass, mangler en solplatting for formiddagssol samt en vegg i stua som står på skrå og gjør resten av planløsningen litt rar. Ellers er jeg godt fornøyd, men har ikke tenkt å bo her resten av livet.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:58   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Ellers er jeg godt fornøyd, men har ikke tenkt å bo her resten av livet.

Ikke jeg heller, og det synes mange av de jeg kjenner er rart. De fleste vennene mine kjøper hus som de tenker å bli gamle i. Det har jeg aldri tenkt på, jeg ser hva som skjer og hvordan økonomien blir. Enn så lenge trives vi her, men jeg skal ikke bli pensjonist i dette huset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:00   #17
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Jeg irriterer meg over
- for lite vaskerom, og drømmer om direkte utgang når vi en gang kjøper enebolig
- at trappa er det eneste trehvite i hele huset og at jeg ikke finner anledning til å male den
- at jeg fremdeles ikke, etter 4 år, har funnet lysekrone til soverommet (ikke akkurat boligen sin feil det heller)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:05   #18
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Misliker korkflisene på kjøkkenet og i gangen hvor lakken er skallet av og det ser bare skittent ut.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:07   #19
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Hater ingenting i huset vår men det har kanskje noe med at vi bare har bodd her i 2 mnd ca Men er en ting jeg ikke liker å det er gipsplatene, er noe herk å henge opp ting på. Må jo boltre skruene i veggen nesten.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:13   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hater du i boligen din?

Den bittelille yttergangen på ca 1 kvm, de bittesmå barnerommene på 5,5 og 6 kvm. Den litt for smale carporten og den teite terassen som knapt får sol pga overbygg og er veldig smal. Heldigvis har vi annen platting nede som har masse sol.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no