Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-11, 19:13   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Og siden vi som regel har kjøpt gaver eller laget bryllupskaken som gave i de bryllup vi har vært i lurer jeg litt på hvordan man gjør det.
Finnes det universalgavekort som også kan brukes hos reisebyråer? Eller har vi misforstått litt hva de egentlig ønsker seg?

Mannen sier han vil pynte bryllupskaka med to papirfly laget av tusenlapper, men jeg syns penger på kake er ekkelt så jeg har satt ned foten.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:32   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Jeg syns papirflyideen var kul jeg!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:38   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Jeg likte også papirflyideen. Det er vel lett å få tak i to splitter nye tusenlapper?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:50   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Går det an å ta gladepack (plastfolie) på lappene før man bretter de til papirfly da?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:53   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Papirfly på kaka var en kul ide. Går det ikke an å sette de på et stativ av noe slag. Lage noe med tynn ståltråd eller noe? De må jo se ut som om de flyr.

Håper vi får se bilde av kaka.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 20:04   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Svaner brettet av tusenlapper.
Men ser symbolikken med fly, siden det er til bruk på reise.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:04   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Vi har spunnet litt rundt flytanken, og tror vi ender der. Lager noen sjokoladegitter de kan settes i, tenker jeg.
Tusenlappene man får i minibanken pleier jo å være nystrøkne og fine, så vi satser på at det går fint.

Skal prøve å få mannen til å huske å ta bilder når han monterer den neste lørdag, men kjenner jeg ham rett glemmer han sånne detaljer.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:10   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Jeg ville definitivt ikke valgt papirfly av penger-ideen. Tenk hvor mange som har håndtert disse sedlene før (og hvor i all verden har fingrene vært før de håndterte pengene ).
Lag en bryllupskake, og gi en gavesjekk/gavekort på beløpet, spør dere meg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:17   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Pffft, vi putter fingrene i munnen etter å ha håndtert penger hele tiden, og det er veldig sjelden noen blir syke. Det er ikke slik at basiller overlever i en evighet heller. Hva tror du pengene kommer til å gjøre? Drysse basiller på kaka?

Jeg syns det er en smule hysterisk å reagere på to nye pengesedler på toppen av en bryllupskake, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:23   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

pøh, du kan jo vaske sedler i vaskemaskina, så det er jo ikke noe vanskelig å få rene tusenlapper. Kul ide

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:37   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pffft, vi putter fingrene i munnen etter å ha håndtert penger hele tiden, og det er veldig sjelden noen blir syke. Det er ikke slik at basiller overlever i en evighet heller. Hva tror du pengene kommer til å gjøre? Drysse basiller på kaka?

Jeg syns det er en smule hysterisk å reagere på to nye pengesedler på toppen av en bryllupskake, altså.

Jaha, hva tror du disse forbanna epidemiene av Norovirus kommer av da?

Kall meg gjerne hysterisk, men pengesedler som potensielt 200 mennnesker har tatt i synes jeg ikke egner seg som kakepynt i et bryllup.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:44   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jaha, hva tror du disse forbanna epidemiene av Norovirus kommer av da?

Du tror de sprer seg via pengesedler?

Hadde så vært tilfelle hadde nok enda fler blitt syke. Jeg for eksempel, har ikke hatt omgangsyke på 20 år, sønnen min på seks har aldri hatt det, og vi er ikke redd for å håndtere pengesedler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:54   #13
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Det er da bare å putte dem i frysen over en natt eller to, vel? Eller spraye desinfeksjon på dem? Mye fint i sprit for tiden!

Synes det hørtes ut som en kul ide, jeg!!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 21:56   #14
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du tror de sprer seg via pengesedler?

Hadde så vært tilfelle hadde nok enda fler blitt syke. Jeg for eksempel, har ikke hatt omgangsyke på 20 år, sønnen min på seks har aldri hatt det, og vi er ikke redd for å håndtere pengesedler.

Humre i vei du, det er helt fint.

Jeg forholder meg til potensiell smitte hver eneste dag og har nok et forhold til dette som de fleste andre ikke har.
Likevel tenker jeg at vi snakker faktisk om pynt på en kake her, og på meg virker det usmaklig og uappetittelig med pengesedler.
Ville du f. eks spist en lekker rett på en restaurant med en penegseddel som pynt på kanten?

Bedrifter som selger og serverer matvarer er underlagt strenge regler og kontroll, og jeg tipper at om haukene fra mattilsynet hadde sett en pengeseddel på en kake fra et bakeri som pynt vill nok den salgsbevillingen røket fort som svint.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:09   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Gi pengene i en konvolutt. :kjedelig:

Penger på en kake, måtte det seg være i form av fly eller svaner eller eiffeltårnet, høres helt utrolig harry -og uappetittelig- ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:15   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Hvis man sprayer sedlene med antibac, og putter dem i frysern i noen dager, og sørger for at de ikke kommer i kontakt med kaka kan jeg leve med det, kjenner jeg.
Men jeg er jo litt betenkt selv, og siden jeg fremdeles ikke har funnet ut av det jeg egentlig lurte på, nemlig hva som er smartest å gjøre når folkene ønsker seg reisegavekort, så er jeg like langt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:21   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

I det bryllupet vi var i sist ville det nok ikke blitt observert at det var en gave på kaken...
Vi kjøpte sånn SpendOn-gavekort så de kunne bruke pengene på akkurat det de ville..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:22   #18
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.805
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Du kjøper Visagavekort på Narvesen. Det kan de bruke til reise. Hvis du ikke gjør det enkelt med sedler da.

Synes forøvrig penger på kaka hørtes supert ut! Trenger jo ikke akkurat legge dem i kremen..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:22   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Jeg likte fly-ideen, dog innpakket i gladpack før de brettes til fly.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:24   #20
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudeparet ønsker seg reisegavekort

Mastercard gavekort!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no