Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kullsyremaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 11:01   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Kullsyremaskin?

Manne min blir 40 straks og jeg har funnet ut at kullsyremaskin vil være den perfekte gaven. Har sett litt rundt om på nett og ser at det er ganske stort spenn i pris. Jeg har ikke all verden å gå på, men rundt 1000,- bør gå.
Har du en maskin du kan anbefale?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 11:07   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Vi har en Aqvia som jeg kjøpte på tilbud på Obs for 399, funker helt utmerket. Bytter inn patronen etter et par måneder for 99,- på Clas Olsson. Har også kjøpt en ekstra flaske, greit å ha to. Jeg liker best å ha flaskene stående i kjøleskapet så de blir skikkelig kalde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 11:08   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi har en Aqvia som jeg kjøpte på tilbud på Obs for 399, funker helt utmerket. Bytter inn patronen etter et par måneder for 99,- på Clas Olsson. Har også kjøpt en ekstra flaske, greit å ha to. Jeg liker best å ha flaskene stående i kjøleskapet så de blir skikkelig kalde.

Jeg siterer alt sammen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 11:24   #4
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi har en Aqvia som jeg kjøpte på tilbud på Obs for 399, funker helt utmerket. Bytter inn patronen etter et par måneder for 99,- på Clas Olsson. Har også kjøpt en ekstra flaske, greit å ha to. Jeg liker best å ha flaskene stående i kjøleskapet så de blir skikkelig kalde.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg siterer alt sammen.

Signerer begge, vi har også denne!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:13   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Flaskene har ikke evig varighet - så sånn sett så er det greit å kjøpe noen som har nye flasker i alle fall.

Skal man være "politisk korrekt", så er SodaStream fra Israel - om du er interessert i slikt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:38   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Skal man være "politisk korrekt", så er SodaStream fra Israel - om du er interessert i slikt.

Og jeg som har den!! Mannen min kjøpte den, og han er den største boikotteren.. Best jeg bare holder kjeft om dette.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:41   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Aqvia her også! Veldig fornøyd med den!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:54   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Og jeg som har den!! Mannen min kjøpte den, og han er den største boikotteren.. Best jeg bare holder kjeft om dette.

Tydeligvis ikke den største
Vi har den vi også - jeg tenkte ikke på det, I min enfoldighet trodde jeg at slikt ble produsert i Kina/HongKong etc.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 13:03   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Tydeligvis ikke den største
Vi har den vi også - jeg tenkte ikke på det, I min enfoldighet trodde jeg at slikt ble produsert i Kina/HongKong etc.

Vi er fler.
Men de har, eller skal, visst flytte fabrikken bort fra de okkuperte områdene.

Sånn ellers - to patroner må man ha, og det kan være kjekt å ha et par ekstra flasker. Vi har to store og to små, de minste er greie å ha med seg.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:22   #10
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.971
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Jeg fikk en av de dyre sodastreamene av mannen til jul, han mener at på de helt billigste er det ikke mulig å justere graden av kullsyre.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:22   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Tydeligvis ikke den største
Vi har den vi også - jeg tenkte ikke på det, I min enfoldighet trodde jeg at slikt ble produsert i Kina/HongKong etc.

Ja ikke sant, jeg er like enfoldig. Jeg får la ham leve i troen på at han er den største boikotteren, siden det er så viktig for ham!


Frøy: jeg tror min var relativt billig. Jeg skal trykke en gang for litt kullsyre og gjenta prosessen for mye kullsyre.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:44   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg fikk en av de dyre sodastreamene av mannen til jul, han mener at på de helt billigste er det ikke mulig å justere graden av kullsyre.

Joda. Det er bare å trykke kortere eller lengre på knappen, det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 15:35   #13
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.971
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Joda. Det er bare å trykke kortere eller lengre på knappen, det.

Ah, ikke vet jeg. Alt jeg vet er at jeg har en fancy maskin på kjøkken med fire knapper for kullsyrenivå og ett display.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:19   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ah, ikke vet jeg. Alt jeg vet er at jeg har en fancy maskin på kjøkken med fire knapper for kullsyrenivå og ett display.

Da har du nok bedre kontroll på kullsyremengden enn det jeg har. Det blir litt hipp som happ med min maskin, men jeg syns ikke det spiller noen rolle, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:21   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da har du nok bedre kontroll på kullsyremengden enn det jeg har. Det blir litt hipp som happ med min maskin, men jeg syns ikke det spiller noen rolle, for min del.

Samme her. Men både mannen og jeg har ganske god kontroll på hvilken kullsyremengde vi liker, sånn helt trinnløst/manuelt. Jeg liker best når det er ganske mye bobler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 23:10   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.326
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Vi har en fra sodastream. Er fornøyd, veldig fornøyd. Vår kan være ca 3 år gammel.

Skulle jeg kjøpt ny ville jeg kjøpt en der flaskene kan vaskes i oppvaskmaskinen. Det er det eneste jeg savner ved vår utgave.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 23:33   #17
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.254
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Vi har også sodastream. Jeg var ikke klar over at den ble produsert i Israel da jeg kjøpte den, og synes egentlig at det er så lite greit at jeg vurderer å bytte den ut. Men det er jo ikke miljøvennlig. Feil blir det uansett.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 08:06   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Vasker dere flaskene ofte? Jeg kan egentlig ikke se for meg at de verken blir så veldig skitne med bare vann i, eller at de blir utslitt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 08:10   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Vaske flaskene? Jeg skyller dem bare, jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 08:11   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin?

Det blir vannfilm i dem, så jeg foretrekker å riste med en dråpe zalo mellom hver bruk. Men jeg skulle gjerne hatt en flaskebørste, egentlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no