Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-15, 10:09   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

På en tur langs Akerselva ble jeg gående i nærheten av en fyr med en fuglehund. Hunden var selvfølgelig veldig interessert i endene, og eieren oppfordret hunden til å skremme dem opp, og roset hunden når den gjorde det.

Et dette jakttrening? Er det ok? Hunden var løs og kunne i teorien få tak i en and.

Jeg har aldri sett slik oppførsel i byen, og er vant til at hundene får kjeft om de jager fugler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 10:17   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Jeg synes definitivt ikke at dette var akseptabelt av hundeeier. Hunden burde slett ikke fått gått løs, og langt mindre fått jage opp fuglene. Jakttrening skal tas i dertil egnede omgivelser
!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 10:42   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Jakttrening og jakttrening...Det er i hvertfall elendige sosiale antenner. Jeg har selv fuglehund, og vi pleier nesten daglig å gå tur til et vann med masse ender, men (1) han får aldri gå løs og (2) blir holdt i stramt bånd, og får aldri lov til å jage ender selv om han aldri så gjerne vil.

Dessverre ser jeg stadig vekk mange fuglehundeiere som opptrer som idioter rundt omkring.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 10:49   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Jeg syns hunden skulle vært i bånd og latt endene få være i fred. Enkelt og greit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 10:49   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Det spiller ingen rolle om det er sosialt akseptert i hundemiljøer, det er ikke ok uansett. Jeg trodde at hundetrening stort sett går ut på å lære dem å tøyle instinkter til eier sier go, ikke å oppmuntre til ukontrollert adferd.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 08:11   #6
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

For det første er det båndtvang i Oslo, så han hadde ingenting med å la hunden løpe løs. Og hva om den hadde fått tak i ei and, skulle eier avlivet fuglen? Rimelig sikker på at dette er brudd på alle lover og regler.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 09:15   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Nei, dette er ikke ok. Mine mynder ville nok også gjerne jaget/jaktet på endene, men det er helt uaktuelt i min verden.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 20:34   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Ingen hunder skal få jage andre dyr, det skal brukes bånd. Fuglehundene til svigerfar markerer for fugl, holder stand til fuglen er skutt og henter byttet på signal før de får belønning.

Den store grønlandshunden til broren min har en lei tendens til å gi mindre hannhunder grisebank, jakter og skader grevling, og tar pinnsvinene i nabolaget. Nå har hunden fått et stort utebur, det trengs.

Vår golden retriever ble angrepet av tre mynder som hadde hoppet over et gjerde, det var en grusom hendelse hvor vi ikke kunne gripe inn før eieren kom.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:53   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Høres ikke ut som en bra eier.
Her får det ikke jaktes på en flue, en gang.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 22:58   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette akseptabel oppførsel av hund(e-eier)?

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer. Jeg syns det var veldig merkelig og vurderte å spørre om han virkelig brukte hunden til å skremme endene med vilje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no