Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Skal til frisøren, får nesten hetta

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 11:15   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal til frisøren, får nesten hetta

Ok, jeg ser jo at jeg ikke klarer å forholde meg til dette på noen som helst rasjonell måte.

Idag skal jeg til frisøren for første gang på 12 år. Altså, jeg HAR klippet meg i mellomtiden, men da hjemme og enten har Gemalen gjort det eller jeg selv.
Sist gang jeg var hos frisøren skulle jeg gifte meg. Gangen før det igjen må ha vært 10 år tidligere enn det igjen og da hadde jeg en veldig lite hyggelig opplevelse. Ikke mer enn at jeg ikke klarte å si fra hva jeg ville og ikke ville og dermed lot frisøren holde på som hun ville og endte opp med kort bob-sveis. Stønn.

Nå har min skjønne venninne overtalt meg. Idag er dagen og det er bare 50 minutter igjen. Og jeg har bortimot panikk. Jeg gruer meg så jeg er helt dårlig. Jeg kaldsvetter og hadde jeg hatt valium liggende, hadde jeg tatt det for å ro meg ned noen hakk.

Jeg vet ikke hva jeg vil, jeg vet bare jeg ikke vil klippe meg noe særlig. Men jeg må, for håret er slitt nederst. Men jeg er vekt og klarer ikke bestemme meg for noe som helst og det blir et mareritt og skulle sitte der og ta beslutninger når det gjelder håret mitt. Og "det er ikke så nøye, det vokser ut igjen" funker dårlig for håret mitt vokser i mildt sagt snegletempo.

Jeg fatter ikke at jeg lot meg overtale til dette her. Jeg har bare en helt irrasjonell frykt for frisører. Skumle skumle mennesker med saks.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:21   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta



Når hun spør hva du har tenkt sier du at du bare vil klippe bort det som er mest slitt.
Det må da være bra nok som første frisørbesøk på lenge. Om det går bra denne gangen tør du kanskje mer neste gang.
Lykke til!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:23   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Har du fått anbefaling om frisør og forteller hva du ikke vil ha - og at de ikke må klippe mye, så går det fint. Du kan rett og slett be det klippe det slik at det ser sunt ut. jeg har aldri opplevd at frisører har klipt uten å forhørt seg med meg først. (Altså: jeg klipper så mye jeg da - hva synes du?)

Det går nok kjempebra!!!!

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:25   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Håper du blir fornøyd. Vi ser gjerne før og etterbilder

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:27   #5
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Jammen jammen. Hvis frisøren foreslår å klippe så og så mye, så burde jeg vel sikkert det for å bli kvitt de slitte tuppene. Og da vet jeg ikke om jeg klarer å si fra hvis jeg egentlig synes det er litt mye.
Dette er på et sånt nivå av skummelt at jeg ikke klarer å tenke rett.
Godt venninnen min skal være med, ellers hadde jeg kollapset helt.

Og jeg er ikke av typen skremt, bekymret eller noe annet i samme duren til vanlig. Helt ufattelig at jeg klarer å gire meg opp til et sånt nivå når det gjelder noe så enkelt som et frisørbesøk.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:29   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Hvis du sier- klipp bare det som er slitt, jeg vil gjerne prøve å spare, så vil jeg tro at frisøren respekterer det, og kun klipper det som er helt helt nødvendig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:44   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Jeg har også frisørskrekk..kjenner igjen følelsene dine..Jjeg burde også ta en tur til frisøren, men gruer meg.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:12   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Hvis frisøren foreslår å klippe så og så mye, så burde jeg vel sikkert det for å bli kvitt de slitte tuppene. Og da vet jeg ikke om jeg klarer å si fra hvis jeg egentlig synes det er litt mye.

Men da er det nødvendig da, for å bli pent. Spesielt hvis det er lenge siden du har fått en proff klipp så kan det være skadet ganske langt nederst på håret. Frisør er så dyrt at det er bedre å få valuta for pengene, dvs få det du ber om. Bedre da med bittelitt kortere, men sunt hår, enn halvslitt med bittelitt lengre lengder.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:56   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Puhhhh. Ferdig! Og det ble så fint! Og frisøren var så rolig og tålmodig og greit. Venninnen min, som hadde timen før meg, hadde gitt henne klar beskjed om å ta dette veeeeeeldig rolig siden jeg var veldig stressa og ikke hadde vært hos frisøren på en mannsalder.
Hun tok 4 cm av lengden og klippet det opp en god del, sånn at de fleste slitte tuppene ble borte. Foran ble det litt kortere, og faktisk veldig fint!

Så nå gleder jeg meg faktisk til neste gang.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:58   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Det var godt å høre!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:07   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.347
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Så flott! Face your fears, flink jente.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:28   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal til frisøren, får nesten hetta

Så flott å høre !

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no