Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Stygt uhell med Easywalker

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-08, 09:52   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Stygt uhell med Easywalker

Venninna mi går rundt med en Easywalker og er svært fornøyd. Helt til hun opplever at bag med baby velter av vogna i det de humper ned fra en fortauskant. Nå gikk det heldigvis veldig bra med babyen, han fikk seg vel ei skrape på nesa. Men tenk om det hadde vært en av de mer traffikerte veiene?

Er det noen andre som har opplevd, eller hørt om noe liknende? Hun regner ikke med å kunne klage på vogna da barnet er litt over 9 kg og bagen ikke skal brukes på barn over 9 kg. Men den burde vel tåle litt mer enn det som står i bruksanvisninga?

Nei vi er sjokkert og skremt, begge to. Nå blir det naturligvis sportsdel framover, men hun er naturlig nok skremt og stusser på om knappene holder. Selv har jeg aldri brukt denne vogna så jeg har lite erfaring å komme med. Noen andre som har kanskje?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:58   #2
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygt uhell med Easywalker

Er hun helt sikker på at det ikke var hun som hadde satt fast bagen for dårlig?

For de festene tåler jo mye mer enn en så liten unge. Det er jo ikke slik at de er livsfarlige på 10 kg f. eks...

  Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:09   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygt uhell med Easywalker

Det er vanskelig for meg å si om de var korrekt festet, men det vil jeg faktisk tro.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:25   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygt uhell med Easywalker

Huff, for en ekkel opplevelse.

For meg høres det nesten ut som om ikke har festet bagen ordentlig. Jeg har hatt vognen selv. Det er med 2 fester og det er jo litt rart at begge skulle ryke samtidig? Er festene ødelagt nå, eller er de som før? Jeg har ikke hørt om noe lignende. Og jeg ville tro at bagen holdt litt mer enn 9 kg...

Skjønner hun et utrygg, men du får si at jeg har hatt Easywalker i 5 år, både Classic og Sky. Knappene holder, men det hender en spretter av nå og da, men setet faller ikke av uansett. Den gamle vognen min som nå er 5 år kan 4 knapper dette av uten at setet faller av. (Jeg bruker ikke den mer nå, bare så det er sagt)

Håper hun kommer seg over skrekken.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:41   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygt uhell med Easywalker

Tenker mor fikk seg en støkk!

Minner forøvrig om den gangen jeg tryna ned trappa fra en cafe midt i sentrum og holdt meg autmatisk fast i håndtaket på vogna (Simo kombi - dette var i 2001...). Ettersom jeg på ingen måte er noen lettvekter, dro jeg håndtaket med meg i fallet, hvorpå vogna forvandles til en effektiv katapult og Storesøster (den gang 9 mnd) flyr ut av vogna, tar kollbøtte i lufta og lander på magen. Heldigvis satt hun i voksposen, den gjorde nok at hun kom unna med bare noen skrubbsår på nese og i panne.

Tror det så ganske dramatisk ut, for det kom løpende småbarnsmammaer (!) fra andre siden av torvet for å hjelpe. Det gikk forøvrig bra med meg også, selvom stoltheten var såret der jeg haltet av gårde med vondt kne og følelsen av å være skikkelig udugelig mamma, mens jeg tørket blod med en våtserviett fra (en hylende)Storesøsters panne...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no