Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er du eventyrlysten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er du eventyrlysten?
JA! 44 40,00%
Jeg liker tanken på eventyr, men i praksis er det ikke like stas 30 27,27%
Nei, det er jeg ikke 29 26,36%
Annet 7 6,36%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 19:48   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du eventyrlysten?

Jeg har tenkt en del på dette det siste halve året, om jeg setter pris på eventyr eller ikke. Så nå tenkte jeg å høre hva dere andre tenker om det. Liker du å reise og se nye steder og severdigheter, oppleve rare og kanskje også skumle ting? Eller å smake på ny mat? Prøve nye sporter? Blir du begeistret med tanke på å ankomme et nytt sted uten å vite hva du drar til? Er det gøy å bli kjent med nye mennesker? Å være eventyrlysten innebærer ikke å like alt dette, og det kan også være andre ting jeg ikke har nevnt. Men tenker du på deg som eventyrlysten? Eller er du mer av den trygghetssøkende typen, som helst liker å gjøre det du har gjort før, eller som virker ukomplisert og greit?

Og hva slags type du nå enn er - tar du hensyn til det?

Poll på vei!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 19:56   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jah! Alt nytt er gøy. Jeg prøver å lære meg å tøyle en ekstrem rastløshet, men en vakker dag...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 19:56   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.915
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg kan svare nei på det meste av det du spør om, bortsett fra smake på ny mat. Det elsker jeg!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:08   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

JA!
Jeg skulle veldig gjerne ha opplevd alt det går an å oppleve omtrent, bortsett fra kanskje enkelte ekstremsporter som basehopping og lignende.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:12   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jah! Alt nytt er gøy. Jeg prøver å lære meg å tøyle en ekstrem rastløshet, men en vakker dag...

Maverick sier det ganske treffende.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:12   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg er veldig lite eventyrlysten, og vil helst bare ha hverdag hele tida. Triste greier.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:13   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg er en drømmer.
Men ser at jeg ikke får gjort det jeg drømmer om.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:15   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg tenker vel aldri på meg selv som eventyrlysten, men innser at jeg er det i forhold til de tingene du nevner. Jeg tenker i retning av mer ekstrem utfoldelse når jeg tenker eventyrlysten, mine egne aktiviteter ser jeg på som ganske normale og nesten mainstream. Hadde jeg klatret K2 eller Ama Dablam så hadde jeg kanskje tenkt på meg selv som eventyrlysten, men mulig min oppfatning av begrepet er noe snever.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:18   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Ja, det er jeg i forhold til HIs denifinisjon (bortsett fra det med sport ), men jeg har vel blitt relativt satt etter at jeg fikk barn. Nå fikk jeg ikke barn før jeg var 37, så jeg hadde mange år med mye reising og lange utenlandsopphold før det. Jeg føler meg dog nokså ferdig med den mest ekstreme eventyrlysten (av typen bo et år på en stillehavsøy), men ser ikke bort fra at en mer omfattende reiselyst melder seg igjen, forutsatt at jeg klarer å få bukt med en temmelig begrensende flyskrekk.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:38   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Annet. På noen områder, absolutt. På andre er jeg en skikkelig trygghetsjunkie.

På noen områder utfordrer jeg meg selv, på andre tillater jeg meg selv å bli i komfortsonen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:44   #11
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg er det kjedeligste mennesket jeg kjenner i så måte, jeg liker hverdager og det vante. Jeg kan gjerne tenne på en spennende idé, men etter hvert som den synker inn, finner jeg på alt av unnskyldninger for å slippe. Jeg får dekket eventyrlysten gjennom bøker og film.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:49   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.128
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg er litt både og.
Jeg liker å reise nye steder og se nye ting, men trives også veldig godt med å reise tilbake til kjente steder, noe som ofte er enkelt når ungene er med. Jeg liker å smake på ny sammensetning av mat jeg liker (kjøttretter/kyllingretter), men jeg liker ikke å smake på ny mat. (Som div. sjømat, gåselever, frosk og snegler.) Jeg liker å treffe nye mennesker, men bare de jeg har interesse av å bli kjent med. Jeg liker noen nye sporter, jeg kunne tenkt meg å lære å danse, men ikke å kaste kule. Jeg liker ikke farlige ting (som å være usikret i store høyder eller sove der det er farlige småkryp), men jeg liker spenning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:08   #13
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg har lyst til å være eventyrlysten men tør ikke Er litt for pysete av meg. Jeg har lyst å reise rundt, å oppleve nye steder men jeg liker ikke for mye spenning

Jeg kan godt smake på nye matretter og slikt, det gjør meg ikke noe.

Er ikke sånn at jeg liker meg best hjemme, jeg er litt rastløs av meg og liker å oppleve nye ting. Men kan nok være en liten bremser også hvis det er noe som virker skummelt.

Så det er vel både og. Drømmer mer kanskje om ting men tør ikke prøve

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:28   #14
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Ja til alt, men ønsker å få praktisert mer enn jeg gjør nå.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:36   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg føler at jeg er eventyrlysten, men på vent for tiden.

Definitivt veldig eventyrlysten pre-barn, og har tro på at jeg skal bli det igjen når ungene bare blir litt større. Både jeg og mannen gleder oss veldig til safari i Afrika, men venter til minstemann er .... 8-10 år kanskje?

Jeg ble oppriktig lei meg da jeg ikke kunne møte på den "idrettsdagen" på jobb da inderne våre skulle lære oss crikett. Og jeg spiste snegler for første gang i forrigårs ( det var alldeles nydelig ... hvis noen lurte).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:36   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Ja!

Jeg har riktignok ikke planer om å ete snegler eller hoppe i fallskjerm, men eventyrlysten er jeg. Rastløsheten gir seg visst aldri, men den lar seg stogge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:25   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Ja, veldig!
Elsker å reise, nye smaker, nye opplevelser, annerledes mennesker(enn meg selv) osv.,
synd mannen min ikke er der, er vel det som er en del av vår forskjell....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:27   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Sammenlignet med de fleste andre er jeg nok trygghetssøkende i større grad enn eventyrlysten.

Jeg har en del ting jeg drømmer om å gjøre, men det blir ofte litt etterfulgt av ...når jeg blir eldre/barna blir større.
Jeg er ikke særlig redd og engstelig av meg, så det har ingenting med saken å gjøre.

Jeg har gjort ting som enkelte blir overrasket over, men det er i veldig liten skala og kanskje blir folk overrasket fordi de vet hvor .. kjedelig/trygghetssøkende jeg er.
Foreldrene mine ble f.eks. overrasket over yrkesvalget mitt, og over at jeg dro alene på backpackertur for noen år siden.

Jeg drømmer om å reise mer. Jeg liker å bli kjent med flere mennesker, se nye steder, observere kulturer jeg ikke kjenner. Mat er jeg kanskje litt redd for - mest av redsel for å møte noe jeg ikke klarer å spise, og dermed framstå som uhøflig/utakknemlig. Det er ganske mange sportsgreier jeg kunne ha tenkt meg å prøve - stort sett av friluftskarakter som klatring, brevandring, rafting, padling, og paragliding.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:33   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Jeg er ganske eventyrlysten ja. Opplever gjerne nye ting. Men ikke så eventyrlysten at jeg oppsøker fare.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:38   #20
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Er du eventyrlysten?

Definitivt trygghetssøkende. Og etter barn i enda sterkere grad enn tidligere.
Jeg har vert både i østen og i USA og opplevd å bli redd og utrygg. De opplevelsene gjør at jeg ikke har det minste lyst å reise tilbake med barna.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no