Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-15, 22:56   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.294
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Det har jeg tenkt å bli. Nemlig.

Vi har telt. Og nå i påsken tenkte jeg at jeg skulle organisere det vi har av tur-utstyr, så det blir lettere tilgjengelig.

Jeg vil bli en slik som fredag ettermiddag kan hive ungene i bilen og dra på telttur. Lavterskel i første omgang, at vi mer eller mindre kan kjøre helt frem.

Men det er jo endel ting vi trenger, for å få det til å gå rundt.

Kan vi gjøre denne tråden til en tips og triks tråd? Hva trenger vi? Hva er lurt? Lure tips?

Det jeg selv har kommet på er:
- Telt
- Liggeunderlag
- Soveposer
- Hodelykt/lommelykter
- Stoler/sitteunderlag/bord (noe av dette iallefall)

Har lyst til å lage meg plastesker som er lette å ta med seg. En til mat, en til diverse osv.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 23:28   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.468
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Jeg henger i tråden, for jeg har også en drøm om å bli en sånn som tar med ungene på telttur!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 23:42   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Stormkjøkken
Presenninger til å spenne over teltet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 23:55   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.851
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Noe å ga drikkevann i.
Stormkjøkken eller primus eller hva det heter.
Jeg foretrekker luftmadrass. Men så sover jeg heller aldri i telt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 00:55   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Vi har bare teltet på campingplass da, så svaret mitt er utifra det. Vi har et tungt telt som ikke egner seg til å bære langt.

Jeg har med telt, luftmadrasser, soveposen/dyner, puter, stoler og et lite bord. Jeg vurderer å kjøpe meg et sånt sammenleggbart picnicbord i år. Ellers har jeg en liten gassgrill, en kaffekjele, oppvaskfat, oppvaskkost og en sammenleggbar vannkanne. Noe tynt tau som kan brukes til f.eks. klessnor kan også være fint.

I fjor pakket vi i sånne store oppbevaringsposer med glidelås, men de ble egentlig litt for store. Så sikkert ikke dumt med plastkasser.

Dersom du bor på campingplass er det fint å ha med en lang skjøteledning.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 09:11   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.796
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

På telttur i skogen trenger du:

Telt
Liggeunderlag
Soveposer
Stormkjøkken
Rødsprit
Fyrstikker
Lommelykt
Dopapir
Mat
Klær

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 10:06   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Kanskje du kan få noen tips her: http://utejenter.blogspot.no/ Dina og moren hennes er godt vante med å sove ute, og har også gitt ut en bok. Aftenposten skrev en artikkel om dem tidligere i år: http://www.aftenposten.no/amagasinet...r-7894824.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 10:16   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Jeg drar på telttur med ungene en uke hver sommer, men stiller nok ikke helt i din kategori når det gjelder telting. Vi har digert telt med tykke luftmadrasser, dyner og puter, kjøleskap, gassgrill og gode stoler og sammeleggbart bord. Vi bor da på campingplass, og gjerne en med gode fasiliteter.

Men en ting som vi har som er genialt uansett hvordan du camper er en oppladbar ledlykt/ledlampe. Vi har egentlig en type arbeidslampe (lett og ikke stor, men formet som en skaft/rør) som henger i taket på teltet eller som kan tas løs. Strømmen på den holder lenge når den er ladet opp og lyser veldig godt. Både Biltema og Clas Ohlson har mye campingutstyr av diverse slag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 10:17   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.656
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Når poden og jeg er på tur har vi alltid med oss:
- telt
- soveposer
- ullundertøy, ullsokker og tynne ull-luer (uavhengig av årstid)
- liggeunderlag som isolerer (om ungene dine er lette nok til å sove godt på dette, er det veldig bra på isolasjon. Jeg bruker et sånt under mitt luftunderlag.)
- stormkjøkken med gass
- mat
- lommelykt
- toalettpapir

Ellers kan du jo snakke med vår felles venninne, hun har jo god peiling på sånt.

Om jeg ikke skal bære langt, har vi også med oss en sånn grill.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 10:34   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Et tips er å lese boka Villmarksjenta. Ikke at dere trenger satse på langturer, men hun inspirerer og kommer med tips for teltliv på lavt nivå også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 11:23   #11
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.294
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når poden og jeg er på tur har vi alltid med oss:
- telt
- soveposer
- ullundertøy, ullsokker og tynne ull-luer (uavhengig av årstid)
- liggeunderlag som isolerer (om ungene dine er lette nok til å sove godt på dette, er det veldig bra på isolasjon. Jeg bruker et sånt under mitt luftunderlag.)
- stormkjøkken med gass
- mat
- lommelykt
- toalettpapir

Ellers kan du jo snakke med vår felles venninne, hun har jo god peiling på sånt.

Om jeg ikke skal bære langt, har vi også med oss en sånn grill.

Hehe, jeg har en liten plan om å ha henne med meg på første turen etterhvert. Fnis. Hun vet det bare ikke helt selv enda. *ler*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 11:27   #12
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.294
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Hehe, jeg har en liten plan om å ha henne med meg på første turen etterhvert. Fnis. Hun vet det bare ikke helt selv enda. *ler*

En slik grill har vi faktisk. Utrolig praktis.

Jeg ser for meg at første turen blir et sted vi kan kjøre nesten helt frem, har fått tips om hvor vi kan dra.

Jeg har hatt lyst til dette lenge, men jeg blir litt overveldet av å organisere alt, også blir det bare utsatt. Derfor tenkte jeg å få organisert alt nå, og skrevet lister og sånn, så er det bare å gjøre det.

Så får jeg etterhvert ønske oss/kjøpe mer utstyr. Det første vi trenger er en skikkelig tursekk, det har vi ikke. Telt har vi, og jeg tror vi har soveposer til alle. Men tenker også at vi må ha noen fleecetepper. Liggeunderlag har vi noen av, tror jeg. Lommelykter og hodelykter må vi ha. Stormkjøkken har vi, jeg må bare bli komfortabel med å bruke de.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 11:52   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bli en sånn som tar med ungene på telttur

Vi har stormkjøkken, det stopper ca der. Tror ikke vi blir teltfolk med det første. Mitt første mål er å la ungene sove i telt i hagen i sommer, de skulle de i fjor sommer, men det viste seg at ingen visste hvor teltet mine foreldre trodde de hadde var, om det var min bror som hadde det, eller borte var det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no